Announcement

Collapse
No announcement yet.

Litt hjelp til nytt anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Litt hjelp til nytt anlegg

    Skal starte med bygging av anlegg i en Mitsu Galant 99"

    Planlegger å ha 2veis 6,5" komponentsett i dørene med diskantene i speilhusa, så med tid og stunder 2x12 med porting opp i høytaler-hulla i hattehylla selvsagt med påfølgende forsterkere.

    Tenker å prøve meg på enten punch eller power serien til rockford fosgate (6,5" komp). Men vet ikke helt om powertypen er verdt prisforskjellen... Er der forresten noen gode alternativer innen pioneer? (tenker 1 sett til kr 2-3000 max, gjerne mindre)

    Men det jeg nå tenkte å starte med var en god spiller.

    Har jo lenge sikla på pioneers avic'er og avh5700 og avh5900. Dette fordi en skjerm og gps-mulighet har vert noe jeg har drømt om. Nå er jo dette kostbare ting for en student, så jeg må kanskje heller gå for en mer "vanlig" spiller, for å få god lydkvalitet til en ok pris.

    Jeg tenker en makspris på 5-6tusen for spilleren. Helst med 3 rca utganger. bluetooth og ipod er ikke noe must. Men må selvsagt spille mp3 (og gjerne dvd-mp3).

    Jeg får for øvrig alt av pioneer til "innkjøpspris + moms", så tenkte at det kan være smart å holde seg til det merket for å få mest i forhold til pris.

    Er student og deltidsselger, så noe high-end til 50tusen er ikke ett tema. Her snakker vi om å få god lyd til en ok pris, som ikke skal brukes til konkurranser o.l.

    Hjelp ønskes

    mvh
    Frank

  • #2
    Focal har jo mye bra, starter jo vel på 1300 per sett på billigste der.

    Comment


    • #3
      Noen som har formening om hvilken spiller jeg burde gå for?

      Comment


      • #4
        Det hjelper lite å få gode rabatter dersom du uansett får noe annet som spiller bedre til samme prisen. Jeg sier ikke det er slik, jeg sier bare at du bør handle ut fra hvordan ting spiller, ikke ut fra rabattene du får

        Pioneers høyttalere og forsterkere har jeg ikke allverdens erfaring med, så der skal jeg ikke si verken det ene eller det andre. Men jeg har i hvert fall hørt mye bra om PRS-serien.

        Comment


        • #5
          Veldig mye sant i det du sier der epifant

          Forslag til spiller? Skal ha meg en snarest, og trenger tips

          - mp3
          - helst 3 linjeutganger
          - skal bruke ekstra forsterkere utenom spiller
          - gjerne dvd-mp3
          - gjerne dabradio

          om noen har innspill på om det er verdt prisen for å få seg en indash 7" skjerm, spytt ut ! :P

          Comment


          • #6
            Av det jeg har av Pioneer på lager som passer din prisklasse så kan dette være noe:
            http://www.engenaudio.com/Produkter/...76c_medium.jpg

            1600,-
            Mvh
            Lars Engen

            Comment


            • #7
              Originally posted by fjt View Post
              Veldig mye sant i det du sier der epifant

              Forslag til spiller? Skal ha meg en snarest, og trenger tips

              - mp3
              - helst 3 linjeutganger
              - skal bruke ekstra forsterkere utenom spiller
              - gjerne dvd-mp3
              - gjerne dabradio

              om noen har innspill på om det er verdt prisen for å få seg en indash 7" skjerm, spytt ut ! :P

              Tror Pål fra install har en Pioneer spiller til salgs, hør med han. Tror han skulle ha 3500.- for sin DEH-P88RS. Hvis han har den så er det en meget bra spiller som ser ut til og passe for ditt bruk.

              Hvis du er intressert i andre produkter enn Pioneer så har jeg bra priser på CDT ut februar.
              M.V.H
              Ken André Høgden
              www.powersound.no
              CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
              !!Nettshoppen Powersound!!

              Comment


              • #8
                eltek har alpine cda 9855 for 3500.- det er en knall bra spiller! den ville jeg ha satset på om jeg er på en spiller til ditt formål. bare et tips
                Mvh
                Tufte's hotline

                Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

                Comment


                • #9
                  hva med denne:

                  http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1609

                  får den for i underkant av 4tusen på jobben.. (3768kr eller noe)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by fjt View Post
                    hva med denne:

                    http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1609

                    får den for i underkant av 4tusen på jobben.. (3768kr eller noe)
                    Kjøp den du!
                    Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                    Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                    post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by fjt View Post
                      hva med denne:

                      http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1609

                      får den for i underkant av 4tusen på jobben.. (3768kr eller noe)
                      Var jo denne jeg sa du skulle kjøpe meget bra spiller.
                      Ken André Høgden
                      www.powersound.no
                      CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
                      !!Nettshoppen Powersound!!

                      Comment

                      Working...
                      X