Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker til Velocity Vw 380?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker til Velocity Vw 380?

    Kjøpte i dag 2 stk blaupunkt velocity vw380 15".. Lurer på hvilken forsterkere jeg skal bruke på disse.. lurer på om 1stk blaupunkt velocity va2200 klarer å drive 1stk subb.. koble en spole per kanal slik at det blir 2 ohm..

    Er det noe forhold man burde holde seg innenfor på watt på subb og watt på forsterker?

    Subber:

    http://brc.se/sortiment/visa_artikel...80&ahvgr=U1251

    Forsterkere:

    http://www.blaupunkt.com/us/7607792191_main.asp
    1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

  • #2
    du vil jo få lyd men trenger ikke spille så alt for bra da..

    ville vel hadt tilgjengelig minimum halve effekten.
    MVH, Øivind Sandvik
    sigpic
    www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
    www.sandviksbassogbongel.com

    Comment


    • #3
      hmm. tror forsterkeren er oppgitt i 2x200 rms 4 ohm.. så på 2 ohm så er det dobbelte?

      blaupunkt selger disse 2 i pakke:

      Va2100: http://www.blaupunkt.com/us/7607792190_main.asp
      Vw300: http://brc.se/sortiment/visa_artikel...00&ahvgr=U1251

      forsterkeren her er halvparten så stor og det samme med watten på subben.. så jeg tenkte det sikkert gikk slik jeg tenkte..

      Har allerede en va2100 som jeg skal bruke på ett vc172 frontsett.. går ant å bygge sammen disse 3 forsterkerene slik at det ser ut som en stooor med ramme rundt..

      Noen som har erfaring med velocity her?
      1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

      Comment


      • #4
        hei...visst du vil ha maks effekt i di subbene anbefaler jeg vpa11500 visst du vil legge mye penger i det
        Proud 2 be loud

        Comment


        • #5
          evt visst du får taki 2 stk tha 1400 da dette er himla brae blokker fra blaupunkt
          Proud 2 be loud

          Comment


          • #6
            Originally posted by BLAUPUNKT View Post
            evt visst du får taki 2 stk tha 1400 da dette er himla brae blokker fra blaupunkt
            får også vpa11500 til grei pris=) får spare litt ett par mnd så får vi se.. betaler 1500,- ekstra for en vpa11500 i forhold til 2 va2200

            takker for svar=)
            1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

            Comment


            • #7
              er ikke velocity hakket bedre på kvalitet enn tha serien? har en Blaupunkt THA 480 og 2 Blaupunkt GTB 300 i bilen til madammen.. liker ikke tilkoblingen på ledningene på den forsterkeren.. greit spiller det jo en en opel corsa.. har selv en volvo s70 som er en del tettere

              hvilke komponenter har du da blaupunkt?
              1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

              Comment


              • #8
                er litt simpel tilkobling på tha serien ja men jeg klarte å jokse på 4 4kvadrats ledninger på + å 4 på - polen men den monoblokken er en av bp sine beste...var i ålesund i 07 på blaupunkt on tour å da såg bent i blaupunkt på koblingen min å fant ut at jeg spilte vw 300 bassene stabilt i 0,5 ohm på fullstyrke å det var noe han aldri hadde sett før..la noen dråper vann på forsterkeren å di begynte å bobble

                men nå har jeg alt ifra gt serien sia budskapet fra blaupunkt me min bil er at bra lyd trenger ikke å være dyrt

                velocity e sjæfs serien ifra blaupukt
                Proud 2 be loud

                Comment


                • #9
                  De subbene der VW380 tåler overraskende mye effekt hvertfall, det er det ingen tvil om

                  Comment


                  • #10
                    hehe, ja en nabo her hadde vw380 subber, som ble skiftet ut med vpw 380 subber, på en vpa 11500.

                    om det ikke er mer en 1500 i forskjell på va blokker og vpa ville jeg klart spart litt mer. mye mer glede av å ha litt i resverve istedet for å hele tiden tyne litt

                    Comment


                    • #11
                      likte han ikke vw380 subbene da? fikk de veldig billig jeg da.. siste 2 på lager hos blaupunkt=) ville helst ha 12".. men men.. blir ei utfordring å lage ei kasse som er stor nåkk til subbene men liten nåkk til bilen.. har jeg subbene stående vertikalt så er det 4-5 cm klaring til "hatthylen"

                      Hvor selger de billige/bra terminaler og bassporter? må ha 2 duble terminaler og 4 bassporter Ø10x45 ca..
                      1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

                      Comment


                      • #12
                        hehe, gikk nok heller på at han ville ha toppmodellen eneste er at vpa trenger mye strøm

                        Comment

                        Working...
                        X