Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny forsterker + batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny forsterker + batteri

    Heihei, jeg fikk JBL GTO-504 til jul og har div spørsmål. I bilen (98 passelat stasjonsvogn) har jeg fra før av en monoblokk på 750rms, som jeg bruker på to 12 subs. Da jeg fikk forsterker til frontsettet og høytalere i dørene bak, tenkte jeg det var på tide med en kondensator, men etter div lesing rundt omkring fant jeg ut at det var like greit og kjøpe ett ekstra batteri istedet. Har da tenkt på kinetik batteri på 850A.
    For nå da jeg kun har en forsterker blinker alt fra hovedlys til skiltlys. Har 33mm2 strømkabel og grov jordingskabel som er festet der som beltet sitter (skrapte vekk lakk).

    Hvis jeg kjøper batteri ser jeg for meg at oppsettet kan se sånn ut -> 32mm2 kabel fra batteri foran til kinetk bak, minus på kinetik i karroseriet, og 32 eller 50mm2 fra kinetik til splittblokk også til forsterkerne.

    Bare rett meg hvis jeg har feil, er ikke så god på bilsterio. Og er det store forskjellen mellom JBL GTO-504 og JBL GTO-504EZ ? Har mulighet til å bytte

  • #2
    Hvis du vil ha ett billig og bra batteri kan du få dette til http://www.judysbilstereo.no/batteri...2v-agm-batteri inkl frakt til 1400kr
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      Og er det store forskjellen mellom JBL GTO-504 og JBL GTO-504EZ ? Har mulighet til å bytte

      Ser ut som EZ'en er hakket kraftigere og mindre i størrelse (greit hvis du skal skjule den). Men kanskje andre så har erfaringer med de.. Så kan si forskjellen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by ThomasEK View Post
        Ser ut som EZ'en er hakket kraftigere og mindre i størrelse (greit hvis du skal skjule den). Men kanskje andre så har erfaringer med de.. Så kan si forskjellen.
        slik jeg ser det, så er gt0504 5w sterkere ved 4omh rms, mens 504EZ er 5w sterkere ved 2omh RMS. Nå vet jeg ikke hvor mye 5w har og si på lyden ?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Judys Bilstereo View Post
          Hvis du vil ha ett billig og bra batteri kan du få dette til http://www.judysbilstereo.no/batteri...2v-agm-batteri inkl frakt til 1400kr
          http://www.judysbilstereo.no/batteri...5ah-1000a-peak er dette ett sterkere batteri ? Leverer den 1000A eller 25aH, hva er forskjellen ? Og hva menes med 1000w peak ?

          Comment


          • #6
            Begge har 40amp sikringer, men ble usikker selv nå. For fant forskjellige ytelser på andre sider :s

            Går utifra at du brokobler, siden den er svak i 4x4ohm?

            Hvis du brokobler så vil forsterkeren "se" 2 ohm. Hvis frontsettet er 4ohm.

            Til blinking av lys: oppgrader the big 3! Så forsvinner den.. Altså 50mm2 kabler fra dynamo til batteri, fra jord batteri til karroseri, fra karroseri til jordingspunkt på motor.

            Comment


            • #7
              Originally posted by ThomasEK View Post
              Begge har 40amp sikringer, men ble usikker selv nå. For fant forskjellige ytelser på andre sider :s

              Går utifra at du brokobler, siden den er svak i 4x4ohm?

              Hvis du brokobler så vil forsterkeren "se" 2 ohm. Hvis frontsettet er 4ohm.

              Til blinking av lys: oppgrader the big 3! Så forsvinner den.. Altså 50mm2 kabler fra dynamo til batteri, fra jord batteri til karroseri, fra karroseri til jordingspunkt på motor.
              Hakke peiling hva brokobling går ut på

              Comment


              • #8
                du kan ikke brokople om du skal drive alle 4 høyttalerene med den.. I utgangspunktet er det aldri anbefalt å kjøpe "de fysisk små" forsterkerene om man har mulighet for å plassere en av "vanlig" størrelse pga kjøling osv.. Ville gått for den vanlige, er helt sikkert nok effekt til høyttalerene dine.


                1000a er det batteriet kan levere i en svært kort periode(noen sekunder) og 25aH er hvor mange ampere batteriet kan levere pr time i et gitt antall timer.. (tallene er bare tatt ut av luften)

                Comment


                • #9
                  Ta the big 3 så for du mere strøm bare av det. Du for kjøpr bilige 50mm kabler fra lib. vist ikke det er nokk kan jo kjøpe kjøpe støre dynamo til den. Du for kjøpt 120A dynamo til dem. Også for du tak i 200A til vw craftern som har samme fester som passaten. jeg vil heller ha gjort det en to batteri. Å du for en brukt 120A dynamo til vw for 1000kr.
                  MVH Mats S. Erdal

                  Comment


                  • #10
                    gto504ez er for det meste kun kosmetisk forbedret fra forige serie. 5w her meg 5w der har ingenting og si i det hele tatt.
                    Eneste possitive med den nye serien er den lette gain justeringen.
                    Forvrengning,støy osv osv er av så marginale verdier at et øre ikke kommer til og fange det opp.
                    Var jeg deg ville jeg beholdt den forsterkeren du har, da denne faktisk er staibil i 2ohm brokoblet om du noen gang skulle finne på og bruke dette er vell hipp som happ men da har du hvertfall en forsterker som ikke kutter ut ved -/+ 75% volum.
                    (noe gto504ez/804ez gjør)

                    Comment

                    Working...
                    X