Announcement

Collapse
No announcement yet.

skal ha nytt batteri. hva bør jeg velge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skal ha nytt batteri. hva bør jeg velge.

    fant i dag ut at mitt trofaste biltema batteri(!) har tatt kvelden.

    det orginale festet til batteriet mitt er grovt regna 23,5 x 17cm.

    har ikke no værsting anlegg og tema batteriet har aldri hatt noen problemer med å dra det. men skal jeg kjøpe nytt så kan jeg kanskje gå opp ett hakk eller to?

    noen som har noen forslag?

    det bør tåle å bli helt utladet, da dette var grunnen til at tema batteriet pajja.

    bilen er forresten en 306. noen som vet hva som passer?
    er ikke plass til batteri i bagasjen og motorrommet er også ganske fullt..

    mvh Marius
    96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
    Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
    tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

  • #2
    Anbefaler Odyssey PC1200
    Det er 17x20x17 cm.

    Comment


    • #3
      det er notert.. installbay som selger Odyssey vel?? skal ta en titt

      flere forslag tas imot med takk

      Edit: som sagt har jeg ett lite anlegg sammenlignet med mange her inne..
      en Dynabel 0804 og en dynabel 4501 som skjelden blir dratt over halveis.

      har lite peil på batterier, men kan nevnes at jeg aldri kommer til å bli med på noe db-drag og heller aldri står stille å spiller musikk.
      Last edited by MariusFa; 15-01-2008, 13:25.
      96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
      Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
      tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

      Comment


      • #4
        Skal du ha et batteri som tåler og bli utladet, så ville jeg helt klart godt for gelè batteri fremfor standard blybatteri.

        Kinetic er vell hakket rimeligere enn Odyssey, og du kommer ikke til å merke effektforskjell siden du beskriver selv at du ikke har eller kommer til å ha et verstinganlegg.

        Men kjøp et som passer rett i, så sparer du deg for arbeid.
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

        Comment


        • #5
          tenkte det ja.. kjøpe gel eller AGM(?) batteri. så ett nytt tema batteri er ikke aktuelt. men trenger heller ikke 5000A i x antall sekunder.
          googler som en gal her.. de selger jo de samme merkene overalt.. vrient å finne ett til nice price..

          skal til thailand om under en mnd så er ikke hypp på å bruke veldig mye på dette men er greit å ha ett som holder og ikke er ødelagt når jeg kommer hjem igjen fra ferie
          96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
          Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
          tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

          Comment


          • #6
            Kinetik HC1400 holder lenge for din bil.
            Passer nesten også. Dimensjoner: 22,9 x 13,5 x 20,6 cm (HxDxB)
            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

            Comment


            • #7
              de har billig batteri på www.dynabel.no
              odessy batteriet er forrseten billigere på www.ody.no en hos installbay
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                det er nok litt begge deler. kommer mva i tillegg på prisene hos ody.. men det er stort sett samme, noe billigere og noen litt dyrere tror prisene på odyssey i norge er ganske like rundt om, jeg ville sendt en mail til de som selger disse å spurt om et tilbud jeg, kansje det går at å få en hyggelig pris på et

                Comment


                • #9
                  jeg fikk i alle fall pc2150 til 3600kr, da kunne jeg hente det i sandefjord. men igjen er dette ett ekstremt batteri da. men de har apollo 1750 til 1900kr på torshov og da...
                  Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                  Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                  Comment


                  • #10
                    ja det er jo billig da, men det er ikke den prisen som ligger ute som utsalgspris på dems sider, men som jeg sa send en mail til de som forhandler disse batteriene så kan det jo hende det går an å komme under anbefalt utsalgspris

                    Comment


                    • #11
                      sant det. men er billigeste jeg fikk. men lurt å sende noen mail ja. kan være litt å spare...
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment


                      • #12
                        da prøver jeg på det.. tusen takk for fornuftige svar
                        96mod 306Style All Show - No Go prosjekt
                        Focal-DynaBel-Installbay-Pioneer
                        tusen takk til kompiser for all hjelp. og forum mennesker som er hyggelige å hjelper meg!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by MariusFa View Post
                          fant i dag ut at mitt trofaste biltema batteri(!) har tatt kvelden.

                          det orginale festet til batteriet mitt er grovt regna 23,5 x 17cm.

                          har ikke no værsting anlegg og tema batteriet har aldri hatt noen problemer med å dra det. men skal jeg kjøpe nytt så kan jeg kanskje gå opp ett hakk eller to?

                          noen som har noen forslag?

                          det bør tåle å bli helt utladet, da dette var grunnen til at tema batteriet pajja.

                          bilen er forresten en 306. noen som vet hva som passer?
                          er ikke plass til batteri i bagasjen og motorrommet er også ganske fullt..

                          mvh Marius
                          Det går vel med et 1500 da i din bil, så fårdu skrudd det fast i original festene. Det koster 2500.- hos oss.
                          Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                          Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                          post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                          Comment

                          Working...
                          X