Announcement

Collapse
No announcement yet.

forsterkar til infinity kappa perfect 6.1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • forsterkar til infinity kappa perfect 6.1

    hei. noken som kan anbefale meg forsterkar til infinity kappa perfect 6.1?
    er ute etter lydkvalitet med power. so blir nok to 2-kanalsforsterkar.
    har fått tilbud på 2x Soundstream TRA1400.2 - 2 Channel. er det bra?
    han ville ha 8300 kr for det.
    eller er det noken andre som har eit bedre tips om ka eg bør kjøpe?

  • #2
    Hva i all verden skal du med 2 stk TRA1400.2 på 1 Kappa frontsett ? Har du tenkt til å dele aktivt så se heller på en 4 kanaler. Det er MYE power i en 1400.2 !
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      har 2 sett infinity kappa perfect 6.1. har lyst å sjå ka eg kan får ut av dei.
      har du noke bedre tips då?

      Comment


      • #4
        Hva med Hertz HP4? Den koster kr 6990,- og er mer enn nok for å lage skikkelig liv i disse Perfect settene.

        Men spør du meg, så er 50-80 skikkelige watt mer enn nok til disse høyttalersettene. F.eks Audison SRx2 som vi har kanonpris på nå, kun 900,-!!

        Både HP4 og SRx2 spiller meget bra og er strømsterke nok i massevis for drift av frontsett.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          dei høgtalarane kreve ein del straum. dei skal ha minium 55 watt rms. har ein infinity ref 7541a som ikkje har kjangs til å drive dei. får omtrent berre diskant ut av dei. spelte bedre og høgare med orginal anlegge. forsterkaren skal i følge infinity vere på 111 watt rms i 4ohm. eg tvila på at den yte halvparten.
          so no vill eg ha noke kraftig som yte. og det er no bedre med litt for masse ein litt for lite. jo meir power jo bedre kontroll har den.
          høgtalarane er på 100 watt rms. og 400 watt max i 4ohm. har lyst til å sjå ka eg kan få ut av dei.

          Comment


          • #6
            nok en som kun ser på watt,tror du det er viktigst??

            pål vet nok hva han snakker om
            volvo s60
            vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
            Member of VW Audi Club Norwegen

            Comment


            • #7
              man skal ikke se seg blind på watt nei. Det kan man f.eks se på focal. 4kanaleren yter "bare " 4x75w. Men knuser nok mye som skal levere det dobbelte... og ja tror pål vet hva han snakker om her....Hvor mye strøm gir du den infinity forsterkeren da?
              Last edited by biffen071278; 13-01-2008, 15:27.
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
              Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

              Comment


              • #8
                Originally posted by biffen071278 View Post
                man skal ikke se seg blind på watt nei. Det kan man f.eks se på focal. ¤kanaleren yter "bare " 4x75w. Men knuser nok mye som skal levere det dobbelte... og ja tror pål vet hva han snakker om her....Hvor mye strøm gir du den infinity forsterkeren da?
                Blir som med Genesis da
                Ronny Karlsen
                02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                Comment


                • #9
                  bil: vw passat 1,9tdi 97 mod.
                  dynamo på 90-120 A.
                  orginalt batteri framme. extra batteri bak. kinetik hc2000 (13V batteri).
                  35 mm2 kabel mellom batteria.
                  infinity kappa perfect 6.1 framme og bak.
                  2x infinity kappa perfect 12vq i lukka kasse.
                  infinity ref 7541a 4x111rms 4ohm
                  infinity ref 1211a 1x854 rms 4 ohm

                  blinka berre cut på forsterkarane viss eg skrur opp lyden.

                  er ute etter sound-quality. og no er eg lei av dårlige forsterkara som ikkje yte det dei er oppgjett med. so no er eg ute etter gode forsterkara med god lyd i. med nok av effekt so eg har noke å gå på.
                  Last edited by Anseth; 13-01-2008, 17:59.

                  Comment


                  • #10
                    kjøp en focal da vel. 4x75w RMS. Vet MSdesign duden bruker en sånn på frontsett og 4x10" bass element i arb.bilen
                    Last edited by biffen071278; 13-01-2008, 17:46.
                    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                    Comment


                    • #11
                      har du prøvd å brokoble forsterkeren? så den gir enda mer for ¨å være sikker på det er feilen? for hvis den girx111 w RMS så skal den da være mer enn kraftig nok. hvis ikke det er juksewatt..... Men alt av kabler er koblet riktig? Høres bare merkelig ut at ikke det skulle bli noe lyd med den forsterkeren.
                      Last edited by biffen071278; 13-01-2008, 17:58.
                      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by biffen071278 View Post
                        har du prøvd å brokoble forsterkeren? så den gir enda mer for ¨å være sikker på det er feilen? for hvis den girx111 w RMS så skal den da være mer enn kraftig nok. hvis ikke det er juksewatt..... Men alt av kabler er koblet riktig? Høres bare merkelig ut at ikke det skulle bli noe lyd med den forsterkeren.

                        leste på eit amrikansk forum at den forsterkaren ikkje er kraftig nok til å drive dei høgtalarane. har og snakka med ein som har same forsterkar. og han sa sjølv at den kutta ganske tidlig. og han hadde noken mindre høgtalara.
                        eg trur nok det er ein del jukse watt ute og går her ja. er derfor eg vill kjøpe noke kraftig og dyrt noke no.

                        Comment


                        • #13
                          ta en titt på focal du. akkurat satt ned fra 5300 til 4000. den leverer 4x75 (antagligvis noe mer) ærlige watt. Denne jeg ble anbefalt til focal 165k2p. Tåler og 100w RMS og er vel av de bedre frontsettene man kan ha.
                          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
                          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

                          Comment


                          • #14
                            En av de aller grommeste 4 kanalerene jeg har sett og fiklet litt med er Hertz HP4 til kr 6990,- veil, Den tar 50mm2 strømkabel inn og har en meget solid strømforsyning. Sammen med de gamle Tarantula TR500/4 forsterkerene til Soundstream er det de to grommeste jeg kommer på i farten.
                            Mvh
                            Lars Engen

                            Comment


                            • #15
                              Skal du ha noen 2 kanalere som leverer mye effekt og god lyd til prisen så ville jeg ha sett på Soundstream Xtream XTA880.2 2x220w rms i 4 ohm til 3290,- eller
                              Soundstream Xtream XTA1050.2 2x260w rms i 4 ohm til 3270,-
                              Mvh
                              Lars Engen

                              Comment

                              Working...
                              X