Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har erfaring med Zachry BX-P12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har erfaring med Zachry BX-P12

    Har lyst og kjøpe denna? eller? STOR takk for alle svar


    Zachry BX-P12

    Legenden er nå tilbake, nå enda bedre. BX-serien finns i to serier. BX-P serien er den mest brutala og påkosta serien med utrolige stabile korgar støpte i aluminium (patentsøkte). Ordentlig kraftig dobble magneter. Helt ny konstruerte 2-lagers koner i kolfiber og papp. Aluminium dustcup som gjør konen stivere og lyden enda kraftigere. FAT-surround opphengte koner som gjør at du får ekstra lang slaglengden. BX-T serien har en lekker designet korg i Aluminium. Coatad pappkon som er FAT-surround opphengt. Kraftige dobble magneter. Begge seriene har dobble 4 Ohm:s 4-lagers kaptontalspolar. Talspolarna ventileres gjenom magneten og via polplaten for ekstremt bra avkjøling.
    Ekstremt 12" subbasselement for deg som vil ha det værste. Dobbelstakkede 70 Oz magneter. 3" 4-lags kapton talespole. sølvpletterte lyntilkoblinger. Fungerer bra i smålukkede eller portede kasser. Effekt: 800 Watt. Følsomhet: 89 dB. Frekvensområde: 25-300 Hz. Imp: 2x4 Ohm. Rek delefrekvens: <150 Hz. Qts: 0,56. Vas: 56 l. Fs: 29 Hz. Yttermål: 324 mm. Baffelhull: 285 mm. Dybde: 175 mm. Vekt 10,6 kg.

  • #2
    Helt greit element. Men finnes mange andre i samme prisklasse som er langt bedre
    Do-It-Yourself - DIY stash

    Comment


    • #3
      Testet 2 slike for en stund tilbake, funker greit egentli, men som AB sier finnes det mye annet som er bedre for samme prisen. Men grunnen til at kunden ville bruke disse basserne var for at dem var kule og se på. Hvis man "ser på lyden" så er det en meget bra alternativ
      Ken André Høgden
      www.powersound.no
      CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
      !!Nettshoppen Powersound!!

      Comment


      • #4
        Zachry BX-P12

        ok. har lyst til og bestille meg sånne kansje?
        er flere som har sakt at dem spiller kjapt og pent.
        har hatt 2stk 12" TS-W3004 SPL fra pioneer de spilte jævli dypt, men IKKE kjappt. De som byggde kasse til zachry hadde brukt en kasse på 94liter og 5cm lange og 8cm breie bassrør.

        Husker du hvilke kasse du byggde i a? eller burde jeg kansje prøvd den på 94L hvis jeg kjøper sånne bassere?

        Originally posted by Powersound View Post
        Testet 2 slike for en stund tilbake, funker greit egentli, men som AB sier finnes det mye annet som er bedre for samme prisen. Men grunnen til at kunden ville bruke disse basserne var for at dem var kule og se på. Hvis man "ser på lyden" så er det en meget bra alternativ

        Comment


        • #5
          Originally posted by ruppern View Post
          ok. har lyst til og bestille meg sånne kansje?
          er flere som har sakt at dem spiller kjapt og pent.
          har hatt 2stk 12" TS-W3004 SPL fra pioneer de spilte jævli dypt, men IKKE kjappt. De som byggde kasse til zachry hadde brukt en kasse på 94liter og 5cm lange og 8cm breie bassrør.

          Husker du hvilke kasse du byggde i a? eller burde jeg kansje prøvd den på 94L hvis jeg kjøper sånne bassere?
          Husker ikke helt jeg, er en stund siden! men jeg ville satset på noe annet hvis jeg ikke var så opptatt av åssen ting så ut. er bare sende en mail til ljudia det så får du kasseforslag:P

          M.V.H
          Ken-André Høgden
          Powersound
          Ken André Høgden
          www.powersound.no
          CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
          !!Nettshoppen Powersound!!

          Comment


          • #6
            Originally posted by ruppern View Post
            har hatt 2stk 12" TS-W3004 SPL fra pioneer de spilte jævli dypt, men IKKE kjappt.
            Det er liten tvil om at det da er kassa di som var bygget feil. For det er en myte at en bass er raskere enn en annen. Det som skal til for å få en basshøyttaler til å spille "riktig", er en riktig konstruert kasse for biltypen den skal monteres i og plassering av basselementet i forhold til kupeèn.

            Få heller en som har greie på det til å beregne og bygge ny kasse til de elementene du har, så skal du nok se lyden blir bedre.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Så det vil si at alle subber spiller like bra da? bare du beregner kassa riktig?
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                tenker heller at han mener at for at en sub skal spille optimalt må den ha "riktig" kasse
                www.eirikaspaas.com

                Comment


                • #9
                  og at pioneer subbene også kan være "kjappe" i rett kasse hvilken forsterker bruker du i det heletatt?.. Mvh

                  Comment


                  • #10
                    Jeg brukte 2stk jvc ks-ax5700 på 900w i 2ohm.
                    Er sikker flere som syns dem er dårlig, men jeg er veldig fornøyd med dem hehe.
                    Jeg prøvde tre forskjellige kasser som pioneer anbefalte pluss en som jeg hadde liggende. Den jeg blei mest fornøyd med var en på 46,7liter og 165mm lange og 80m breie bassrør pr kammer på kassa. bygde kassa i 2 kammer. Men de spilte ikke sånn jeg ville ha. så jeg hørte med flere som hadde samme og dem hadde det samme inntrykket som meg. så jeg solgte dem... Men er sikkert noen som er fornøyd med dem da??
                    Men men fikk høre på 2 stk zachry ista. jeg var overaska ass. Er ikke mange bassere jeg har hørt på som klarte vært enda trommeslag på en skikkelig rockelåt, og de slaga var kjappe. Det slo Skikkelig i ryggen og de hadde en fin bass. Også var det bare en forsterker fra pioneer som dro dem, husker ikke hvilke modell det var, men er en av de nye fra pioneer som er veldig små i størrelsen.
                    Var pegouet sedan som dem sto i forresten.

                    Men jeg fikk litt lyst til og isolere bilen men først jeg. Hehe. Så sqwannaba hadde tatt litt av i bilen sin. Så om det er noen som veit hvor jeg får kjøpt sånne matter og hvilke jeg skal bruke hvor??
                    Dette forumet er nesten ikke helt bra for meg. kjenner jeg bare har lyst til og bruke alt jeg har og eier på anlegg

                    Comment


                    • #11
                      Jeg sitter med nettop samme erfaring som det angående det pioneer elementet
                      www.installbay.no har matter..
                      Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by sqwannabe View Post
                        Jeg sitter med nettop samme erfaring som det angående det pioneer elementet
                        www.installbay.no har matter..
                        Ja er mange som har sakt det som har hatt eller har dem. han jeg solgte dem til viste at dem spilte sånn, men han likte den typen bass da.

                        Men da får jeg ta meg en titt på de mattene i kveld jeg da
                        takker

                        Comment

                        Working...
                        X