Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store spørsmålstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nei.

    Du kan laste en utgang med 2ohm max, og om du bruker begge utgangene kunne du lavest ha 4 ohm per høytaler per utgang, da de tydligvis paralellkobles da, o blir til 2ohm.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

    Comment


    • hvordan få festet feks mdf plater i gølvet i bagsjen uten å måtte lage ramme og alt det der.
      innslagsmutter i gølvet
      litt redd for å råke bensintanken. men aner ikke hen den sitter.

      Comment


      • Originally posted by neptyr View Post
        Nei.

        Du kan laste en utgang med 2ohm max, og om du bruker begge utgangene kunne du lavest ha 4 ohm per høytaler per utgang, da de tydligvis paralellkobles da, o blir til 2ohm.
        Var slik jeg håpte på at det var..
        1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

        Comment


        • *Trykke på kølapp greia*

          Svar de andre før meg så kan dere ta meg når det er min tur.

          Hvilken side på basskassa er det best å sette bassrøret? eller er det dèt samma?
          Pioneer - USamps - REaudio - Evus

          Comment


          • Originally posted by froZZo View Post
            hvordan få festet feks mdf plater i gølvet i bagsjen uten å måtte lage ramme og alt det der.
            innslagsmutter i gølvet
            litt redd for å råke bensintanken. men aner ikke hen den sitter.
            Går fint med innslagsmutter. Bor hull, popp i og skru fast mutteren.
            Spørs hvor seriøst du ønsker å gjøre det. Kjenner flere som bare har lagt plata(ene) baki, men noe gummi under plata slik at den ikke lager lyd.
            Du borrer aldri i bensintanken, da denne som oftest ligger under baksetene.

            Originally posted by Dataprob View Post
            *Trykke på kølapp greia*
            Svar de andre før meg så kan dere ta meg når det er min tur.
            Hvilken side på basskassa er det best å sette bassrøret? eller er det dèt samma?
            Så lenge kassa er helt lik på begge sider, så har det ingenting å si.
            Men hvilken port du skal bruke er vell heller det store spørsmålet.
            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

            Comment


            • Originally posted by NeDD View Post
              Går fint med innslagsmutter. Bor hull, popp i og skru fast mutteren.
              Spørs hvor seriøst du ønsker å gjøre det. Kjenner flere som bare har lagt plata(ene) baki, men noe gummi under plata slik at den ikke lager lyd.
              Du borrer aldri i bensintanken, da denne som oftest ligger under baksetene.


              Så lenge kassa er helt lik på begge sider, så har det ingenting å si.
              Men hvilken port du skal bruke er vell heller det store spørsmålet.

              får vel kjøpt poppe-inslagsmutter på biltema. ja regner med det.

              Comment


              • Biltema har bare sett med M4, M5, M6 og M8, med 10 (eller noe) av hver i hver pakke. Pakkene er heller ikke kjemperimelige.

                Maxbo e.l. steder har slikt i løsvekt. Koster gjerne 2-3 kroner pr. stykk. Ellers har vel Clas Ohlson det og mener jeg.

                Bor et 9,1mm hull og klem fast

                Uansett, skal man feste basskasse finnes det bedre løsninger. Hvorfor ikke Bare bruke M8 bolt eller gjengestag gjennom et 8mm hull med ei stor skive og låsemutter på hver side? Det er enda mer solid
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • Originally posted by NeDD View Post
                  Så lenge kassa er helt lik på begge sider, så har det ingenting å si.
                  Men hvilken port du skal bruke er vell heller det store spørsmålet.
                  Kassa er lik både forran og bak ja. men oppå/under er den smalere. vurderer også litt å peke den opp mot hattehylla

                  Porten jeg skal bruke er 4"x32cm. Elementene er RE SE12" og kassa er på 113 liter. (til to elementer med skillevegg i midten)
                  Pioneer - USamps - REaudio - Evus

                  Comment


                  • Originally posted by Typhon View Post
                    Biltema har bare sett med M4, M5, M6 og M8, med 10 (eller noe) av hver i hver pakke. Pakkene er heller ikke kjemperimelige.

                    Uansett, skal man feste basskasse finnes det bedre løsninger. Hvorfor ikke Bare bruke M8 bolt eller gjengestag gjennom et 8mm hull med ei stor skive og låsemutter på hver side? Det er enda mer solid
                    Får jo med selve poppetanga også i temapakken

                    Det med gjengestanget er jo smart ja, men da må du under og holde igjen på mutteren og skiva og slike.. Bruker du popp, så er det bare under med tektylsprøyten og vòla
                    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                    Comment


                    • Originally posted by NeDD View Post
                      Får jo med selve poppetanga også i temapakken

                      Det med gjengestanget er jo smart ja, men da må du under og holde igjen på mutteren og skiva og slike.. Bruker du popp, så er det bare under med tektylsprøyten og vòla
                      blir no toten mekk nå. type m12
                      2 mutere sveisa på hver side av en metallstang. 2 stykk totalt. en under bilen en inni kassa.
                      og det med popp var bere på noen deksler.men slo meg fra det. skal bruke trepinner
                      ser for meg at det blir mer smooth
                      ikke akkurat at det andre blir så veldig fint men skal nå prøve.

                      Comment


                      • Er det noen som har en god patent på festing av basskasse i bagasjerommet så den kan fjernes etter behov? Helst en enkel måte, så slipper man å bruke 20 min på å ta ut kassa når jeg skal på tur ol.

                        Comment


                        • Om du lager noen utvendige vinkel (L) fest på kassa så er det jo bare fantasien som setter stopper for hvilke festetyper du ønsker å bruke.
                          2 kjappa fra biltema..



                          Men greit å ha et deksel rundt/over basskassen slik at festemåten ikke vises..
                          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                          Comment


                          • Var noe sånt der jeg tenkte på. Hva skal jeg bruke vinklene til?

                            Comment


                            • Originally posted by Typhon View Post
                              Biltema har bare sett med M4, M5, M6 og M8, med 10 (eller noe) av hver i hver pakke. Pakkene er heller ikke kjemperimelige.

                              Maxbo e.l. steder har slikt i løsvekt. Koster gjerne 2-3 kroner pr. stykk. Ellers har vel Clas Ohlson det og mener jeg.

                              Bor et 9,1mm hull og klem fast

                              Uansett, skal man feste basskasse finnes det bedre løsninger. Hvorfor ikke Bare bruke M8 bolt eller gjengestag gjennom et 8mm hull med ei stor skive og låsemutter på hver side? Det er enda mer solid


                              clas olson har m3-4-5-6..
                              sound.vision.soul

                              Type R

                              Comment


                              • Originally posted by Dyne View Post
                                Var noe sånt der jeg tenkte på. Hva skal jeg bruke vinklene til?
                                Om du ikke skal bruke hengsler så kan du bruke vinklene fra bunnplata og inn i sideveggene på subkassen.. 10 sek med drill, så har du dem av igjen.. Men dog lettere med bare hengslene..
                                Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                                Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                                Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                                Comment

                                Working...
                                X