Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store spørsmålstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    ville heller prøvd å sprøyte det på om du har muligheten til det
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #92
      Originally posted by NeDD View Post
      Har en 5 år gammel biltema lakksprøyte, men vet ikke om jeg tørr prøve selv.
      For se om jeg heller bruker stolpene som prøvekanin, ellers så er vell alltid Installbay en nødløsning.
      Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
      Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
      Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

      Comment


      • #93
        Originally posted by NeDD View Post
        Noen som har en kjapp og enkel beskrivelse på hvordan man skal få legge på et syltynt lag med lim på taktrekket og CS`n?
        Har handlet meg endèl CS-grey, og jeg klippet av noen små biter for å teste hvor mye lim som måtte til for at det skulle vise igjennom.. Det var IKKE mye!

        Har en 5 år gammel biltema lakksprøyte, men vet ikke om jeg tørr prøve selv.
        Vannes limet ut? eller gjør det ikke noe om limet trekker litt igjennom trekket, fordi når det størkner så kommer originalfargen tilbake?

        Ønsker vertfall at taktrekket skal bli helt slett, og at ingen bølger eller dårlig limte kanter skal komme frem.

        Når du legger på med pensel så blir det lagt veldig konsentrert. Med lakksprøyte så er det mye mer drøyt i bruk så det ikke metter gjennom.
        Har brukt både det røde og det tidligere blå limet på CS-Grey og ingen av de mettet gjennom, så da bør heller ikke den "klare" gjøre det.

        Bruker selv en billig biltema sprøyte til lim, og det funker fint
        Honda Civic
        Audison Thesis

        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

        Comment


        • #94
          Takker, da får jeg teste det! Hadde vært å fått på plass taktrekket igjen..
          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

          Comment


          • #95
            Har tenkt å lage 2 rør kasser.
            Har kommet frem til disse målene

            Høyde = 35cm
            Diam = 30

            VB = 21,07 liter
            Total = 24,74 liter

            Qtc = 0,615
            Ql = 7,0
            F3 = 48,82 Hz

            Suben jeg skal bruke er Soundstream VGW10"


            Vil jeg få bra dypbass med disse tallene?
            Er til SQ oppsett.

            Tore
            Last edited by GalantV6; 21-02-2008, 10:38.
            1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
            Pioneer, AD, Audison, Soundstream

            Comment


            • #96
              Originally posted by Mentzoni View Post
              Har en død JL 8.1 Micro sub. Den ser helt fin ut men om jeg trykker forsiktig på membranen så kommer det et klikk. Er det talespolen som er gåen?

              Er det noe som kan fikses?
              Pris?

              Kommer kun skurring om man kobler den på, ikke noe særlig med lyd.
              Ingen som vet?
              vil ikke kaste noe som kan fikses.
              2001 Subaru Legacy 2.5 GX
              1993 Subaru Legacy 2.2 GX
              1987 Subaru L1800 1.8 GL
              MTX, Kenwood, Polk, Blaupunkt.

              Comment


              • #97
                Heisann. Jeg driver og bygger kasse til min Hertz ES250 element, og i den anledning lurte jeg på om det var nødvendig med litt demping i kassa. Ser på Hertz sine sider at man bør dempe, mens andre har sagt det ikke er nødvendig. Om det har noen betydning så er kassa laget av 19mm kryssfiner, den er lukket og på ca 22 liter.

                En annen ting også. Jeg hadde minimalt med plass på den ene sida av dashbordet til signalkabelene, så nå ligger den ved siden av strømkabelen omtrent én meter. Det er snakk om to dobbeltskjermet Soundstream signalkabler. Vil jeg merke noe støy?
                Mvh
                Jonas Ramsrud

                Renault Kangoo 4x4 varebil
                Soundstream Lil Wonder LW5.830
                Fusion NV-CM525
                Hertz ES250D
                Pioneer DEH-P40MP

                Comment


                • #98
                  Hadde vært greit om folk fulgte "retningslinjene" for tråden, og stilte seg i kø, ser dette sklir ut.


                  For å få litt orden på tråden, så ambefales køsystemet med at når en person spør om en ting, så må noen svare på spørsmålet før neste spørsmål kan stilles.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

                  Comment


                  • #99
                    Har en monoblokk som har doble bar med + og - på utgangene.. er dette slik at disse er "lasket" sammen inne i forsterkeren, eller er det 2 separate utganger..
                    Skal koble på 2 subber som er 4 ohm hver (2x2ohm) og lurer da på om det blir i 2 ohm hvis jeg kobler en subb per "kanal"?
                    1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

                    Comment


                    • Originally posted by RiZLa View Post
                      Bruker selv en billig biltema sprøyte til lim, og det funker fint
                      Jeg gjør og det, uten bra resultat. har du noen triks der? Lufttrykk e.t.c?
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

                      Comment


                      • Originally posted by trebor87 View Post
                        Har en monoblokk som har doble bar med + og - på utgangene.. er dette slik at disse er "lasket" sammen inne i forsterkeren, eller er det 2 separate utganger..
                        Skal koble på 2 subber som er 4 ohm hver (2x2ohm) og lurer da på om det blir i 2 ohm hvis jeg kobler en subb per "kanal"?
                        Les litt her: http://mobile.jlaudio.com/support_pages.php?page_id=161

                        Comment


                        • Originally posted by Dyne View Post
                          Dette skjønner jeg.. men lurer på om monoblokken har en utgang fordelt på 2 sett med kontaker.. da får jeg 2 ohm med mitt oppsett.. er den som en 2 kanaler som sender samme signal at av begge får jeg 4 ohm..
                          1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

                          Comment


                          • da bør du nok nevne hva slags monoblokk det er..

                            er det en MONO blokk så er kanalene slått sammen inni
                            www.eirikaspaas.com

                            Comment


                            • Om du får 4 eller 2 ohm har vel med koblingen av talespolen å gjøre, ikke utgangen på forsterkeren.

                              Comment


                              • Originally posted by klovnster View Post
                                da bør du nok nevne hva slags monoblokk det er..

                                er det en MONO blokk så er kanalene slått sammen inni
                                Kanskje det er lurt å fortelle ja=) Blaupunkt Velocity VPA 11500 http://www.audio-tech.dk/produkt.asp?id=5453&pk=13

                                Originally posted by Dyne View Post
                                Om du får 4 eller 2 ohm har vel med koblingen av talespolen å gjøre, ikke utgangen på forsterkeren.
                                tja.. MEN har jeg en utgang(da kobles subbene i parallell inne i forsterkeren) så får jeg 2 ohm.. fungerer den som en 2 kanaler blir det 4 ohm(da er ikke subbene i kontakt med hverandre)
                                1997 mod Volvo S70 turbo + Blaupunkt Velocity

                                Comment

                                Working...
                                X