Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store spørsmålstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Har en PowerMaster 25amp batterilader som jeg lurer på om kan den monteres på høykant eller må den monteres liggende. I bruksanvisningen så står det bare at den skal monteres i Level.

    Så har jeg et spørsmål om DSP. Kan den monteres 20-40 cm fra batteriet og lader uten å få støyproblemer.

    Tore
    1998 Mitsubishi Galant V6 2.5 24V
    Pioneer, AD, Audison, Soundstream

    Comment


    • #77
      Level betyr vel liggende.
      "adv. plan, flat, vannrett "

      Comment


      • #78
        Originally posted by GalantV6 View Post
        Har en PowerMaster 25amp batterilader som jeg lurer på om kan den monteres på høykant eller må den monteres liggende. I bruksanvisningen så står det bare at den skal monteres i Level.

        Tore
        Både jeg og Anders har den montert loddrett, så det går
        Honda Civic
        Audison Thesis

        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

        Comment


        • #79
          Hvor lett er det å brenne et element? Jeg har en dy9310 sammen med en brokoblet bf0904. Jeg klarte å svi ett annet jensen element, så jeg er ikke helt konfortabel med å spille særlig høyt med det nye.

          Comment


          • #80
            Må et ekstrabatteri som står i bagasjen stå i gasstett kasse med lufting ut, for å få full score i EMMA?

            ---

            Ser at det flere som legger ett svart fuge-lignende produkt inne i subkassen i skjøtene. Holder det ikke med alle skruene som blir brukt? Er det en siste finish liksom?

            Låner bilde av Mdesign:
            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

            Comment


            • #81
              det var vel litt viktigere før alle fikk seg gele batterier vil jeg tro
              www.eirikaspaas.com

              Comment


              • #82
                Originally posted by NeDD View Post

                Ser at det flere som legger ett svart fuge-lignende produkt inne i subkassen i skjøtene. Holder det ikke med alle skruene som blir brukt? Er det en siste finish liksom?
                Jeg tror nok dette har med "gammel vane er vond å vende" å gjøre.
                Noen kassebyggere må gjøre dette for å få kassa tett, da er kassen feilbygget i utgangspunktet spør du meg, når lim er påført og skruer/tvinger brukt skal kassa være tett.
                Således er en slik fuge bortkastet arbeid/tid/penger.

                Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                Comment


                • #83
                  Originally posted by NeDD View Post
                  Må et ekstrabatteri som står i bagasjen stå i gasstett kasse med lufting ut, for å få full score i EMMA?
                  Bruker du et vanlig syre batteri må du nok sørge for å ha det i en gasstett kasse med ventilasjon ut av bilen. Syre batterier utvikler knallgass ved lading så det er noe du ikke vil ha inni bilen.

                  Bruker du et gassfritt batteri, type gele eller AGM, er det ikke nødvendig med gasstett kasse, men det vil gi bonus poeng i klassene master og expert
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #84
                    Takker for svar.
                    Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                    Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                    Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by Dyne View Post
                      Hvor lett er det å brenne et element? Jeg har en dy9310 sammen med en brokoblet bf0904. Jeg klarte å svi ett annet jensen element, så jeg er ikke helt konfortabel med å spille særlig høyt med det nye.
                      Svi elementer kan fort skje når du gainer før høyt, enten med forsterker skrudd opp for mye, eller med en spiller som du bruker maks volum på .. Slik at signalet blir klippet, som igjen gjør at elementet spiller med et klippet signal..

                      Mål med scoop på rene sinustoner så ser du om det kommer klippet signal til sub eller ikke..

                      Skal endel til å brenne en spole med normalt utstyr med mindre det klipper
                      1993 BMW 318is coupe

                      Alpine - Phoenix Gold - UsAmps - Hertz - Odyssey - Evus - Tsunami - Vibroplast

                      Comment


                      • #86
                        Noen som har en kjapp og enkel beskrivelse på hvordan man skal få legge på et syltynt lag med lim på taktrekket og CS`n?
                        Har handlet meg endèl CS-grey, og jeg klippet av noen små biter for å teste hvor mye lim som måtte til for at det skulle vise igjennom.. Det var IKKE mye!

                        Har en 5 år gammel biltema lakksprøyte, men vet ikke om jeg tørr prøve selv.
                        Vannes limet ut? eller gjør det ikke noe om limet trekker litt igjennom trekket, fordi når det størkner så kommer originalfargen tilbake?

                        Ønsker vertfall at taktrekket skal bli helt slett, og at ingen bølger eller dårlig limte kanter skal komme frem.

                        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                        Comment


                        • #87
                          hvilket lim bruker du da?
                          www.eirikaspaas.com

                          Comment


                          • #88
                            Glemte å skrive det. Installbay sitt. Lysfargede..
                            Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                            Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                            Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                            Comment


                            • #89
                              kommer det igjennom i det du tar det på liksom? hvis ikke lønner det seg kanskje å sprøyte på TYNNE lag og vente 5 min hehe
                              www.eirikaspaas.com

                              Comment


                              • #90
                                Tok litt på fingen, og dro 3 striper på tøybiten. Litt mer lim for hver "stripe".
                                Kan fikse bilde om problemet ikke er kjent for de som har vært borti det.
                                Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                                Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                                Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                                Comment

                                Working...
                                X