Er det vits å bruke kasse til 6x9 høytalere?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Den store spørsmålstråden
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Alex, regner med at det er en Monoblokk? Da går jeg utifra at det er en class D.
P = UI --> Effekt = Spenning x Strøm
U = 14,4 (det produsenter vanligvis måler effekten utifra)
I = 5*40 = 200 (sikring str)
P = UI
P = 14,4 * 200 = 2880W
Så må man regne ut effekten som blir brukt til musikk, en del går bort i varme.
Siden dette er en mest sannsynlig en class D forsterker, og det er den type forsterker som det står maks effekt på, og mest sannsynlig par utropstegn også så regner jeg med lav effektivitet, la oss si en 60%.
2880W *0,6 = 1728W RMS
Dette er det forsterkeren kan gi maksimalt, dvs på det laveste motstanden den forsterkeren tåler. Det spørs hvordan subwoofere er koblet til og hvilken motstand dem har, for at du skal kunne regne ut hva du faktisk får fra forsterkeren.
Og så må man huske at hvis man ikke har optimalt strøm oppsett så vil man ikke kune utnytte forsterkeren 100%.Last edited by Dammed; 10-11-2010, 01:27.Mvh. Damir
Comment
-
[QUOTE=Dammed;154666]Alex, regner med at det er en Monoblokk? Da går jeg utifra at det er en class D.
P = UI --> Effekt = Spenning x Strøm
U = 14,4 (det produsenter vanligvis måler effekten utifra)
I = 5*40 = 200 (sikring str)
P = UI
P = 14,4 * 200 = 2880W
Så må man regne ut effekten som blir brukt til musikk, en del går bort i varme.
Siden dette er en mest sannsynlig en class D forsterker, og det er den type forsterker som det står maks effekt på, og mest sannsynlig par utropstegn også så regner jeg med lav effektivitet, la oss si en 60%.
2880W *0,6 = 1728W RMS
er en monoblock class D ja,
takker for svar!
Comment
-
Hei, angående det med aktiv deling osv.. hørt att jeg burde gå for aktiv deling fremfor passiv, foreks på cd-spillern om jeg har skjønt det riktig. Da er mitt spørsmå når jeg skal koblel.. Legger jeg bare da høytaler kabel fra diskant og mellomtone rett inn på høytalerkablene på spillern.? inn på ISO kontakten.. og tar meg av justeringene på spillern..? eller har jeg skjønt de feil..?Scan Speak
Comment
-
du burde ha en spiller som støtter aktiv deling.
Men du skal dele det uansett på forsterker (sort off)
Altså 1stk 4kanalers til ett komplett frontsett (2veis=
Der kan du dele aktivt etter beste evne.
Juster på forsterkeren, forsterkeren burde ha veldig fleksible justeringer.¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen
Comment
-
Originally posted by Akilles View Postdu burde ha en spiller som støtter aktiv deling.
Men du skal dele det uansett på forsterker (sort off)
Altså 1stk 4kanalers til ett komplett frontsett (2veis=
Der kan du dele aktivt etter beste evne.
Juster på forsterkeren, forsterkeren burde ha veldig fleksible justeringer.
Skal skaffe meg en spiller som støtter aktiv deling, men legger jeg da kablene fra høytalerene til forsterker å ikke til spiller..? spør kansje litt teit mn..Scan Speak
Comment
-
Stemmer det, til forsterker.
bare og søke litt inennfor forumet, via google eller bruke forumets søkemotor.
Så får du mye svar¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen
Comment
-
Originally posted by Akilles View PostStemmer det, til forsterker.
bare og søke litt inennfor forumet, via google eller bruke forumets søkemotor.
Så får du mye svarScan Speak
Comment
Comment