Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store spørsmålstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt spørsmål.

    Finnes det noen norske importører av XS Power sine batterier?
    Mvh dj-vega
    Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
    NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

    Comment


    • Takk GENEXXA
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • Originally posted by dj-vega View Post
        Mitt spørsmål.

        Finnes det noen norske importører av XS Power sine batterier?
        Nei, i alle fall ikke sist jeg sjekket (Par mnd siden).

        Send dem en mail for sikkerhets skyld.

        Kan sikkert hjelpe deg å importere noen batterier hvis du vil.
        Mvh. Damir

        Comment


        • Hvis man har to stk optiske kilder inn på H701 - hvordan velge hvilken den skal bruke?

          Hvis jeg sender lyd fra spilleren samtidig som carputer'n spruter ut musikk og begge kjører egen optisk ledning inn i H701.. Holder det med at jeg velger DVD eller AUX på D106 tro? Eller kan RUX'n være tingen?
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • Originally posted by ugn View Post
            Hvis man har to stk optiske kilder inn på H701 - hvordan velge hvilken den skal bruke?

            Hvis jeg sender lyd fra spilleren samtidig som carputer'n spruter ut musikk og begge kjører egen optisk ledning inn i H701.. Holder det med at jeg velger DVD eller AUX på D106 tro? Eller kan RUX'n være tingen?
            Har hatt litt problemer med at laptopen og PXA'en er litt kranglete når det gjelder det der, men den ene inngangen på PXA'en er jo CD-changer da, så mener jeg at det holder og velge det som kilde..
            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

            Comment


            • spørsmål: en 10" som har en anbefalt volum størrelse på 28 l blir ca hva da i cm mål? l/h/b?

              Comment


              • Originally posted by dj-vega View Post
                Mitt spørsmål.

                Finnes det noen norske importører av XS Power sine batterier?
                Nei, du kan bestille fra USA eller England, men frakten er DYR. Er mer lønnsomt å kjøpe i Norge, finnes mange batterier her som er like bra
                Mvh Werner Harstad

                Comment


                • Originally posted by Noobdelux View Post
                  spørsmål: en 10" som har en anbefalt volum størrelse på 28 l blir ca hva da i cm mål? l/h/b?
                  Volum= høyde X bredde X dybde, delt på 1000=liter.
                  Mvh Werner Harstad

                  Comment


                  • Originally posted by berniebp87 View Post
                    Volum= høyde X bredde X dybde, delt på 1000=liter.
                    eller dersom man regner i desimeter fra begynnelsen så får man svaret rett i liter med engang
                    eks: 30cm =3dm osv...
                    Mvh Tony Andrè
                    Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
                    Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

                    Comment


                    • Originally posted by Dammed View Post
                      Nei, i alle fall ikke sist jeg sjekket (Par mnd siden).

                      Send dem en mail for sikkerhets skyld.

                      Kan sikkert hjelpe deg å importere noen batterier hvis du vil.
                      Takker. Skal ta kontakt med deg via PM vis det blir aktuelt. Skal bytte stereo i den bilen min. Tenkte derfor å teste ut nevnte batterier. Steve Meade er en stor inspirasjonskilde.
                      Mvh dj-vega
                      Prosjekt; Kia Sportage 95` <---
                      NB; Bilstereo Prosjektet kommer på bilstereoforumet!

                      Comment


                      • Holder på å planlegger anlegg, og lurte på hva som vill spille penest / høyest av:
                        2 Alpine Type R 12" (nye typen, 1800W peak og 600 RMS)
                        eller
                        1 RF T2 12"

                        Har og sett på forsterker til dette. Det jeg har sett på er Alpine M12. Noen som har noe å si eller eventuelt andre tips?

                        Takker for svar

                        Comment


                        • Originally posted by dj-vega View Post
                          Takker. Skal ta kontakt med deg via PM vis det blir aktuelt. Skal bytte stereo i den bilen min. Tenkte derfor å teste ut nevnte batterier. Steve Meade er en stor inspirasjonskilde.
                          Bare hyggelig, tenkte på det samme selv. Men slo det fra meg når jeg fikk veldig bra pris her til lands på noen Stinger batterier.

                          Originally posted by berniebp87 View Post
                          Nei, du kan bestille fra USA eller England, men frakten er DYR. Er mer lønnsomt å kjøpe i Norge, finnes mange batterier her som er like bra
                          Spørs hvilken fraktmetode man velger. Men ja, får man ordnet litt bedre pris på Odyssey f.eks. så er det ikke mye å spare.
                          Mvh. Damir

                          Comment


                          • Jeg har et spørsmål angående "vanlige" dempematter, som jeg egentlig alltid har lurt litt på;
                            ta B2-mattene f.eks., hvor mye vibrasjoner demper det kontra faktisk LYD. Noen cirka prosent?

                            Ser for meg at det demper veldig mye vibrasjoner, og faktisk ikke så mye lyd som går gjennom dører osv.
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • Originally posted by TakeTheTime View Post
                              Jeg har et spørsmål angående "vanlige" dempematter, som jeg egentlig alltid har lurt litt på;
                              ta B2-mattene f.eks., hvor mye vibrasjoner demper det kontra faktisk LYD. Noen cirka prosent?

                              Ser for meg at det demper veldig mye vibrasjoner, og faktisk ikke så mye lyd som går gjennom dører osv.
                              Butyl matter demper i hovedsak de lavere frekvenser, men hindrer også at stålplatene synger av vibrasjoner som er en ganske mye høyere frekvens enn hva disse mattene hindrer av gjennomslag av lyd, Beste komboen må være butyl matte og f.eks splen fra stp, flere dempematte levrandører som har slike matter, men jeg aner ikke hva de kaller disse mattene.. er en skumgummi lignende matte og denne hindrer høyere frekvenser enn butyl mattene gjør.

                              Det må sies at mesteparten av lyden man hører kommer inn mellom dør og døråpning, synd ikke alle gjør som bmw som har 2-3 lister i døråpningene. Så hvis det finnes skader på disse listene kan det være vell så bra som demping å bytte disse, hjelper ikke mye å dempe bilen hvis den ikke er tett
                              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                              Comment


                              • Originally posted by Erik André View Post
                                Butyl matter demper i hovedsak de lavere frekvenser, men hindrer også at stålplatene synger av vibrasjoner som er en ganske mye høyere frekvens enn hva disse mattene hindrer av gjennomslag av lyd, Beste komboen må være butyl matte og f.eks splen fra stp, flere dempematte levrandører som har slike matter, men jeg aner ikke hva de kaller disse mattene.. er en skumgummi lignende matte og denne hindrer høyere frekvenser enn butyl mattene gjør.

                                Det må sies at mesteparten av lyden man hører kommer inn mellom dør og døråpning, synd ikke alle gjør som bmw som har 2-3 lister i døråpningene. Så hvis det finnes skader på disse listene kan det være vell så bra som demping å bytte disse, hjelper ikke mye å dempe bilen hvis den ikke er tett
                                Ok. Takk for et bra svar!

                                Så det er nyttig for sub- og midbass, altså, og vibrasjoner og kanskje resonans i materialer?
                                Driver og demper dørtrekka mine nå, har hatt litt resonans i dem. Det du sier om lister og tetthet
                                er veldig sant, fordi jeg hadde lagt noen gummilister rundt bagasjelokket mitt feil etter jeg hadde dempa
                                rundt der, jeg hadde glemt å dra de over noen plastdeksler - og det hørtes! Merka forskjell når de ble lagt riktig...
                                (Takk til James/matador for det )
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X