Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store spørsmålstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Memory funksjon på Alpine CDA-9886R

    Har kjøpt meg en Alpine CDA-9886R m/ PXA-H100..

    Har koblet det opp, og det fungerer fantastisk bra, HELT til jeg skrur av spilleren. Da resettes mine instillinger

    Kan det være en kabel til en memory funksjon som ikke er koblet, eller en instilling som ikke er slått på?

    For jeg regner virkelig med at denne spilleren har en slik funksjon!!!(Hvis ikke er den til salgs)

    Har lest brukermanual, har sett på labelen på spilleren som forklarer de forskjellige kablenes funksjoner og har prøvd og lest på kabelen, men det er en del kabelsko og tape så det er litt vanskelig og lese.

    Vurderer og handle en ny sånn ISO kabel(eller hva fanden det måtte hete).
    ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
    99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
    § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

    Comment


    • Gul skal til batteri/konstant strøm. Rød skal til tenning for å skru av og på spiller. Regner med dette står i manualen du har lest?
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • Ja, er ganske sikker på at det er slik det er koblet også. Man akkurat nå ble jeg ganske usikker på om det er konstant strøm i den gule.

        Men det er mulig gul brytes sammen med tenning.

        Skal få det sjekket A.S.A.P
        Last edited by KrQlle; 15-06-2010, 09:35.
        ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
        99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
        § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

        Comment


        • hei, har prøvemontert mine 2x celestion ad12 i noe rakkel av en ferdigkasse, men måtte høyt opp på subsonicfilteret for å ikke bunne pga tuninga.
          så mitt spørsmål er; er det noen her som kunne simulert frem/ regna ut en porta kasse til disse, tenker å ha separate kammer med hver sin port.
          det skal gjengi lyd, ikke bare dure naboene irritert. det kan jeg gjøre med den kassa jeg har :P

          her er ts-parametre:

          AD12

          Fs: 29
          Qes: 0,13
          Qms: 6,90
          Qts: 0,13
          Vas: 141,0
          Re: 3,08
          Le: 1,9
          Sd: 530
          Xmax: 5,5
          Pe: 0
          Last edited by omegadti; 15-06-2010, 18:05.
          Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

          Comment


          • Det er den laveste Q'n jeg noengang har sett. Kan det stemme tro?
            Pe på 0 ja, hehe. Tåler 0 watt rms?
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

            Comment


            • oppgitt fra celestion som 300 rms tilogmed uten ordet watt
              Last edited by omegadti; 15-06-2010, 18:44.
              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

              Comment


              • Originally posted by omegadti View Post
                hei, har prøvemontert mine 2x celestion ad12 i noe rakkel av en ferdigkasse, men måtte høyt opp på subsonicfilteret for å ikke bunne pga tuninga.
                så mitt spørsmål er; er det noen her som kunne simulert frem/ regna ut en porta kasse til disse, tenker å ha separate kammer med hver sin port.
                det skal gjengi lyd, ikke bare dure naboene irritert. det kan jeg gjøre med den kassa jeg har :P

                her er ts-parametre:

                AD12

                Fs: 29
                Qes: 0,13
                Qms: 6,90
                Qts: 0,13
                Vas: 141,0
                Re: 3,08
                Le: 1,9
                Sd: 530
                Xmax: 5,5
                Pe: 0

                Etter hva jeg husker så er disse ad 12 litt spesielle og sære på kassa si. Jeg kjørte noen simuleringer på disse når de kom og jeg blei ikke helt klok på de hverken med programm eller med penn blyant og kalkulator. Fikk til ei kasse som fungerte forholdsvis bra til slutt. Kassa blei diger med 4" port Og jeg brukte en Phoenix Gold M25 til å drive denne Det er dessverre alt jeg husker. Begynner å bli gammal

                Comment


                • har hørt noe rykter om at de funker med ca 55 liter per element og 4" port med uspesifisert lengde, dette er det jeg tenker å teste hvis ingen har noe kalkulering eller god erfaring å komme med. så får jeg heller leke litt med portlengde for å se hva som skjer.

                  kanskje jeg skal prøve å høre med dag johansen, virker som en kar med innsikt i sine saker

                  sjokkerte en kompis med å dundre på i dag, opphenget ser ikke akkurat brutalt ut på disse, men tror det sank inn at xmax ikke er alt når det kommer til de lavere toner.
                  den oppfører seg mer som en 15/18 tommer ser det ut som på bevegelsen, kanskje feil måte å si det på men den både durer og sparker definert på samme måte som en god storing i motsetning til mange av dagens spl subber med 1,5meter xmax som gjerne høres slapp og udefinert ut i kasser kun beregnet for during..
                  Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                  Comment


                  • Har prøvd å vri hjernen litt mener jeg kom over 60 liter men under 70. og porten var også forholdsvis lang.. men hvor lang =) Det er hvertfall en sub med fin lyd etter min mening.

                    Comment


                    • hvor får man kjøpt innslagsmutter på nett?
                      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                      Mvh
                      Rune Kvaal

                      Comment


                      • http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=149789894

                        Håper det var rett størrelse da : )
                        ~Fredrik Rødvand Thomassen~ If it's too loud, you're too old!
                        99 - Audi A4 B5 1.8T <-- Klikk og se
                        § Alpine CDA-9886R m/ PXA H100 § 2 x Focal K2P 165 § dynaBel BF0804 § 3 x B2 Audio AC10 § B2 Audio MONO §

                        Comment


                        • hmm..tenkte å ha innslagsmutter for å skru fast subben med.. så jeg slipper å ødelegge platene viss jeg skal demontere engang :P

                          vet ikke hvor stor jeg har plass til.. :P men det kan jeg finne ut

                          takk for linken KrQlle!
                          // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
                          //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
                          Mvh
                          Rune Kvaal

                          Comment


                          • Originally posted by Nils View Post
                            Har prøvd å vri hjernen litt mener jeg kom over 60 liter men under 70. og porten var også forholdsvis lang.. men hvor lang =) Det er hvertfall en sub med fin lyd etter min mening.
                            takker for svar, da ser det ut som om prøvekassen må bli litt større enn først antatt brukte du 3 eller 4" port?
                            Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

                            Comment


                            • Originally posted by omegadti View Post
                              takker for svar, da ser det ut som om prøvekassen må bli litt større enn først antatt brukte du 3 eller 4" port?
                              Det var 4" port. Tror jeg også testet med to når jeg tenker meg om. pga blåselyder.. Du får prøve deg litt frem =)

                              Comment


                              • Spørsmål: Hvor mye strøm går fra batteriet når man starter bilen? Tenker da i vanlig temperatur når
                                bilen ikke er varm etter kjøring (har lagt merke til at bilen starter mye fortere når man nettopp har kjørt).
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X