Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store spørsmålstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har et spørsmål..
    Når man regner ut volumet av en kasse med firkantet port, skal man da legge til volumet av HELE porten, eller skal man kun legge til volumet av platene som porten er lagd av?
    Mvh.
    Sigurd

    --Prosjekt Mazda 323--

    Comment


    • Remote+rele?

      Lest litt rundt og er lurer på omd et er nødvendig med et rele på remotekabelen min? remoten går først til en rf 10001bd og videre til en 300.4 LA bolt.. vet ikke om dette er nødvendig info men:P spm mitt er.. ER det nødvendig og hvordan kobler jeg opplegge
      -----------------
      Kicker L7 12"
      Rockford Fosgate 10001bd
      Rockford Fosgate 50mm kabler
      Lightning Audio 4.300
      Mac Audio Gold 6x9
      Orginale Saab 900 1984 fronthøytalere (byttes?)

      Comment


      • Der du leste det står det også at ved bruk av flere amper osv. så er det lurt å bruke relè ja...
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

        Comment


        • Med to amper er trekket såpass lite, at du trenger ikke tenke på det.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • Originally posted by Axis91 View Post
            Har et spørsmål..
            Når man regner ut volumet av en kasse med firkantet port, skal man da legge til volumet av HELE porten, eller skal man kun legge til volumet av platene som porten er lagd av?
            Du må alltid legge på volumet av hele porten. De oppgitte kassemål man skal gå etter er alltid den lufta inni kassa som ikke er port eller element.
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • Originally posted by Hifonic View Post
              Du må alltid legge på volumet av hele porten. De oppgitte kassemål man skal gå etter er alltid den lufta inni kassa som ikke er port eller element.
              Takker så mye!
              Mvh.
              Sigurd

              --Prosjekt Mazda 323--

              Comment


              • Noen som har noen formening om dette opplegget?
                forsterker: JBL gt5-a604
                6x9" bak: JBL gt5-963
                sub: JBL gt5-1204br
                cdspiller: Sony cdx-gt620u

                Den totale prisen inkl kabler er 6000 kroner.

                Comment


                • Originally posted by Foxtrot-1 View Post
                  Noen som har noen formening om dette opplegget?
                  forsterker: JBL gt5-a604
                  6x9" bak: JBL gt5-963
                  sub: JBL gt5-1204br
                  cdspiller: Sony cdx-gt620u

                  Den totale prisen inkl kabler er 6000 kroner.
                  Tja ville iallefall ikke hatt det i min bil.

                  Comment


                  • Skal legge opp ny stømkabel til cd-spilleren, og lurer på i den forbindelse hvor tykk strømkabel jeg trenger!?
                    Og hvor stor sikring som trengs(kan ikke være store greiene)?
                    Og det fungerer vell å ta tenningsstrøm fra sigarettuttaket?

                    Comment


                    • Originally posted by Pappa View Post
                      Tja ville iallefall ikke hatt det i min bil.
                      Ja det er jo også et svar

                      Comment


                      • Ett kjapt spørsmål:
                        Holder det kabelsettet her: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=2343
                        til denne forsterkeren her: http://www.mtxaudio.eu/spip.php?article1070 ?

                        Regner med at det gjør det, da det står minimum 10mm2 i instruksjonsboka til forsterkeren, men er greit å være på den sikre siden
                        1989 Volvo 740 GL

                        Comment


                        • Jepp, det går helt fint.
                          Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
                          Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
                          Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

                          Comment


                          • Takker og bukker
                            Blir forhåpentligvis no lyd snart da
                            1989 Volvo 740 GL

                            Comment


                            • Originally posted by mrj View Post
                              Skal legge opp ny stømkabel til cd-spilleren, og lurer på i den forbindelse hvor tykk strømkabel jeg trenger!?
                              Og hvor stor sikring som trengs(kan ikke være store greiene)?
                              Og det fungerer vell å ta tenningsstrøm fra sigarettuttaket?
                              2.5 kvadrat rekker som regel. sikring er vanskelig å svare på da jeg ikke vet hvordan spiller du har, står ikke noe i manualen da? Eller om du søker litt på nettet... dumt å ta for stor sikring liksom.
                              Skal den helt fram til batteri, kan du jo kline til med en 4 kvadrat...
                              Reinhardt

                              Comment


                              • Heisann.

                                Har en Hertz HX300D sub som jeg lurte på å kjøre på en dynabel forsterker pga utseende på de forsterkerene. Saken er det at jeg kunne tenkt meg en slik bassremote på denne pga at jeg har små i bilen, og kan da lett skru ned bassen til et mere barnevenlig nivå.
                                Hvilken forsterker skal jeg da velge? Iogmed at det er 600w rms delt på 2 spoler (?) i subben. Jeg kan jo kun koble subben i 8 eller 2 ohm vist jeg skal bruke begge elementene. Vist jeg bruker et element på 4 om så får jeg jo bare halve effekten på subben.

                                Forslag?
                                www.mitsubishi-klubben.no

                                Comment

                                Working...
                                X