Announcement

Collapse
No announcement yet.

sp.mål ang. forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sp.mål ang. forsterker

    sitter her å lurer som alltid. har planer om å kjøpe focal monoblokk men lurer på hvor kraftig den egentlig er? er jo ikke oppgitt med mest watt men har hørt den er rimelig kraftig alikevel. men ser å den bare har terminal til 25kvm2 strømkabel å jeg da lurer på hvor mye krutt det er i den. de fleste litt kraftige monoblokker idag har jo 50 kvm2 terminal. er vel egentlig focal og ground zero det står mellom. men har hørt at det ikke er så mye sq på GZ kontra focal noe jeg lurer på om kan bekreftes? focalen har jo og blitt veldig hyggelig priset i det siste
    Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
    Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

  • #2
    Spørs vel va DU mener med SQ. GZ forsterkera er meget bra og solide etter min mening. Spørs da litt på serie så hvor mye har du tenkt å legge i forsterker?Når det gjelder focal så vet jeg ikke helt, helt siden skolen har man hørt masse bra om focal men vet ikke om jeg er enig. nå kan ikke jeg model navn osv. på det jeg har hørt på eller åssen det har vært installert eller om det bare har vært oppskrytt. Hadde en DLS kit som kostet en god del mindre enn det jeg hørte på førstegangen og syntes det spilte en god del bedre.

    Men detta gjelder jo forsterkera demes så her må nesten noen som har mer kunskap om merket svare, men GZ forsterkera er bra varer.
    Ken André Høgden
    www.powersound.no
    CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
    !!Nettshoppen Powersound!!

    Comment


    • #3
      tenkte å ligge på sånn 5000-6000kr... ingen som har peil på hva jeg burde velge?
      Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
      Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

      Comment


      • #4
        spør f.eks Mdesign.. han har 4 kanaleren og er visst topp fornøyd, mulig han har info om monoblokka også

        Comment


        • #5
          jeg sendte mail rett til importør jeg svaret var følgende:

          ALLE tilbakemeldinger på Focal FP 1.800 har vært positive. Den virker som at den er mer enn oppgitt effekt + at soft clipping kretsen gjør at den beholder kontrollen godt når den blir presset til grensen. Meget strømeffektiv i praksis. Lager lyd og ikke varme . GZ har også bra forsterkere rent lydmessig men Focal sin byggekvalitet og ytelse er nok det beste kjøpet nå som prisen har gått ned så mye.


          Så blir vel focal på meg da
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

          Comment


          • #6
            Ja da kan jeg bekrefte at Focal er på grensen til å kunne kalles det beste som fins

            Fra spøk til alvor, har solgt mengder av Focal sine forsterkere og må si jeg er meget imponert.
            Har ikke hatt noe som helt tull med noen av de og har selv følgende oppsett i firmabilen min.
            4x FOCAL 25A1
            1x FOCAL 165A1
            Og dette drives av en FP 4,75
            Gidder ikke sitte å skyte her uten å kunne bevise men alle som har mulighet skal få prøvelytte, spiller noe så sykt

            Focal forsterker har gått ned 15-20% fra nyttår og er nå kjøpbar for de fleste.
            Synes også det kan nevnes at de er noe av markedes mest stilrene og cleane utseende messig

            Comment

            Working...
            X