Announcement

Collapse
No announcement yet.

En "dyr" 10" eller to litt billigere 8"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En "dyr" 10" eller to litt billigere 8"?

    Hei, skal nå kjøpe sub, og lurer på om hva som gir best lydkvalitet og mest for pengene!
    Har bestemt for å kjøpe enten en Infinity Kappa perfect 10 VQ eller
    2 stk Polk Audio MOMO MM2084!
    Kappa perfekt subben er litt dyrere enn for de to 8" fra polk.

    Skal montere dette inne i min toyota mr2, og ikke i noe bagasjerom....
    Om jeg skal ha en 10", kommer denne til å bli montert midt mellom setene(p.g.a showoff), mens to 8" kommer til å bli montert bak setene!

    Hva synes dere jeg bør velge?
    Noen som har/har hørt de aktuelle subbene i aksjon?

  • #2
    Nå har jeg ikke hørt de polk audio sub'ene, men personlig ville jeg nok valgt KAPPA'n. Den har veldig god lyd og 10" holder i massevis når du har den plasser 50 cm fra øra!

    Comment


    • #3
      Du kommer i allefall til å høre den 10'eren hvis den har noen form for forvrengning.. :P Har selv en mr2, og jeg kjører med 2x10" bak setene, spillende nedover. Var inne på tanken om å ha kun en mellom setene i bilen, slik du tenker, men slo det litt fra meg, da jeg er litt glad i hørselen min. Men det er fritt valg. Hvis du går for 2x8", så bygg kassen slik at de spiller nedover i kupeen din. Det gir en helt annerledes lyd og mye bedre lyd enn om du snur de inn mot seteryggen i allefall.

      Eventuelt kan du bygge kassen slik at de spiller inn mot torpedoveggen også. Det blir og ett bra resultat av.
      Sture Vedal

      Comment

      Working...
      X