Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oldschool ODR elementer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oldschool ODR elementer

    Lurer litt på åssen disse oldschool elementene låter, er det noe å satse på? Noen med erfaring av disse elementene som kan uttale seg?
    Pioneer TS-T1RS
    Pioneer TS-M2RS
    Pioneer TS-W1RS
    Ronny Karlsen
    02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
    96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
    Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

  • #2
    Blir det ikke litt stress og få tak i TS-M1RS, for kan vel ikke bruke TS-W1RS helt opp til 1000hz? Kult sett
    Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

    Comment


    • #3
      meget gode elementer MEN de bør også ha bra elektronikk... de låter ikke automatisk "extrem bra" med middels elektronikk... de er veldig avslørende for alt som er i kjeden nemlig

      skulle jeg prioritert ville heller skaffet god elektronikk FØR meget gode elementer....
      --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
      -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

      Comment


      • #4
        Lett mach, skaff de gamle ODR forsterkerene RS-A1/RS-A2 + RS-P1 boksen og kjøre på med nyere ODR spiller D7RII eller no

        Comment


        • #5
          Tja, vet ikke åssen genesis og audison funker på disse, ellers så har jeg alpine 9965 og 701 boks, og snart Pioneer DEX-P90RS og DEQ-P90 som spillere
          Ronny Karlsen
          02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
          96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
          Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

          Comment


          • #6
            nja.... Genesis funker sikkert greit men audison tror blir litt platt og lys... odr RS1/2 er vel ikke så lett å skaffe lenger soundboy? har en rsa2 som var heldig og fikk kjøpt og har vært på utkikk etter flere men ikke sett
            --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
            -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

            Comment


            • #7
              Okay,hadde tenkt å prøve dette oldschool odr settet, så det er mulig jeg slår til da. har dette en lys klang i seg selv eller, i og me det er kritisk til kringkastingutstyr, og kan bli for lyst å platt med bl,a audison?
              Ronny Karlsen
              02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
              96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
              Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

              Comment


              • #8
                Tja, ikke så lett å skaffe de ampe ODR ampene. Men dem dukker ofte opp på Ebay og Diymobileaudio forumet.


                Hvorfor ikke prøve med Pioneer PRS-A900? Eller evt McIntosh på de gamle ODR høytt.

                Comment


                • #9
                  Hvis det er noen som er interesserte i gamel ODR amper, så vet jeg hvor disse befinner seg.. :P

                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Crazytaxi View Post
                    Hvis det er noen som er interesserte i gamel ODR amper, så vet jeg hvor disse befinner seg.. :P

                    Og spilleren fra denne bilen har jeg liggende
                    Mvh
                    Pål Andréas Bryng
                    Bilstereosenteret.no
                    Vi forhandler bl.a.:
                    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                    Følg oss på Facebook
                    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                    Comment


                    • #11
                      He he he, nåja,vi for nå se. mcintosh hadde vært gøy å hatt. men hadde egentlig ikke tenkt å legge såå mye kr i dette da
                      Ronny Karlsen
                      02 BMW 525D M-Sport. Potensiell lydbil igjen
                      96 Audi A4 1.8TQ Gatebil.
                      Prosjekt bilstereotråden Gamle bilen:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Crazytaxi View Post
                        Hvis det er noen som er interesserte i gamel ODR amper, så vet jeg hvor disse befinner seg.. :P

                        Sitt jeg sjekka pris på dette, var den litt høy syns jeg.

                        Comment


                        • #13
                          Hva er det utstyret verdt idag da?
                          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Crazytaxi View Post
                            Hva er det utstyret verdt idag da?
                            Tja, avhengig av tilstanden, men ikke no mer enn 12-15 000kr tenker je.

                            Comment


                            • #15
                              mchintosh passer meget bra til odr høyttalerne men du må regne med å bruke litt penger i det eller genesis -passer mørk klang med fin kontrol -Audison bruker en spesielt mosfet på utgangene som gir den lyse klangen -passer til soft dommer med litt mørk karakter synes jeg personlig self

                              Gamle odr forsterkere har en gammeldags D/A integret "dessverre" husker jeg ikke feil så er den bare 18-20bits faktisk... MEN analog delen -altså forsterker delen er veldig god -D/An er integrert i ampen og kan kobles fra hverandre men da må man kunne litt mer enn å koble på + og -

                              vil faktisk påstå at en p88 eller tilsvarende + en dedikert nyere amp kan låte bedre en disse "high end" fra 90 tallet... har samle verdi men ikke pga sin "lyd kvalitet"

                              D/A delen + velger


                              amp delen


                              og dette er "bare" 2 kanaler eller et mono kanal.... dvs at det må 3 stk til + et boks til med DSP og Eq -2 bokser hvis man ønsker 32 bånds EQ....


                              p88 fra dette århundre, med 2 x 3 D/As = 3veis aktiv deling)+ DSP + integrert CD player driverk
                              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                              Comment

                              Working...
                              X