Announcement

Collapse
No announcement yet.

strekking av kabler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • strekking av kabler

    Har akkurat begynt med anlegget i nybilen. Har koblet endel anlegg før, men har flere ganger kommet borti dynamostøy osv.

    Noen som kan forklare meg litt hvordan den beste måten å legge kablene på?

    Slik jeg gjør det nå er å legge hovedplussen på ene siden, og signalkabler og høyttalerkabler på andre siden, vil de bli bra?


    Mvh

    - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

  • #2
    Jepp.. Sånn du har skrevet høres fint ut.. Signal og høyttalerkabel på ene siden.. Pluss og evt. jord på andre siden..

    Og bruk signalkabel av noelunne skapelig kvalitet (med grei skjerming), så går det nok fint..

    Et annet tips er å jorde spilleren samme sted som du tar jord til forsterkeren.
    (selv har jeg trukket jord direkte fra batteri til forsterkere og fra spiller til batteri.. Dette for å unngå forskjellig jord-potensiale osv.)

    Comment


    • #3
      Bytt gjerne børster/regulator på dynamoen også. Som finpuss kan du kanskje slenge på en kondensator også, for å stabilisere spenninga.
      Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

      Comment


      • #4
        Ok, takker for gode svar!

        Blir vel ikke trekt egen jordkabel med det første hvertfall, ettersom at jeg brukte noe truck kabel jeg hadde liggende, som akkurat holdt til plussen. Men får se etter hvert.

        Det med å jorde spiller osv, er det bare å klippe minusen fra spiller å la den gå direkte til jordingspungtet som jeg lager til forsterkere?

        - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

        Comment


        • #5
          Originally posted by FR33DY View Post
          Ok, takker for gode svar!

          Blir vel ikke trekt egen jordkabel med det første hvertfall, ettersom at jeg brukte noe truck kabel jeg hadde liggende, som akkurat holdt til plussen. Men får se etter hvert.

          Det med å jorde spiller osv, er det bare å klippe minusen fra spiller å la den gå direkte til jordingspungtet som jeg lager til forsterkere?
          Mange spillere har en egen jordingstilkopling på baksida, med en hodeløs skrue og mutter. Fest en 4 mm2 eller større ledning med kabelsko der, og fest andre enden på jordingspunktet til batteriet som du også fester jordinga til forsterkerne.
          Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

          Comment


          • #6
            Du trenger ingen kondensator som nevnt over her


            mvh kim

            Comment


            • #7
              Originally posted by kimafro View Post
              Du trenger ingen kondensator som nevnt over her


              mvh kim
              Trenger og trenger. En uendelig diskusjon akkurat det der. Gjør det du føler for.
              Men hold deg unna Boss og Prosonic/Cube kondensatorere.
              Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

              Comment


              • #8
                Ok. da får jeg se på dette når jeg kjøper ny spiller

                Men nå har jeg lagt hovedplussen på ene siden og montert deksler igjen. må jeg da opp igjen med disse for å legge denne jordigna på den siden. eller kan jeg legge denne langs signalkabler?

                Om det blir kondensator eller ikke ser jeg litt an



                Da jeg har tømt kontoen til bilkjøp blir det ikke anlegg første månene. men noen som vil anbefale merker? Har da testet litt forskjellig.
                Har kommet frem til at jeg har lyst på litt kvalitetslyd i denne bilen, heller legge ut litt mer. Kan da også være brukt.


                Lurer på pioneerspiller, frontsett og coaxialer i hattehyllen(org 6.5'')

                - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                Comment


                • #9
                  Skal du ha subb så dropper du noe i hatthyllen da lyden blir helt på tryne.du sitter fremme og hører så ligg heller de pengene du tenkte og bruke på de bak i bedre frontsett. pioneer er bra spillere men hva har du og bruke er greit og vite,lettere og hjelpe da.
                  2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

                  Comment


                  • #10
                    vel da dette er en bmw e46 er det org høytalere i hattehyllen. Mener du at jeg heller burde fjerne disse?
                    Har ikke høyttalere i dørene bak, vil det bli nok lyd inne om jeg fjerner disse bak da?


                    Tenker fullt annlegg ja, spiller, frontsett(og evt hattehylle), sub og det som trengs av forsterkere. Alt av ledninger som trengs har jeg. mye høyttalerkabel med godt tverrsnitt. Legger også opp to signalkabler etter som at det mest sannsynlig blir en spiller med to utganger.

                    Planen er å sette av rundt 10k til sammen til anlegg.

                    - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                    Comment


                    • #11
                      Er det kasse på de bak kan du bruke de men tror de fleste hadde brukt mest på frontsett,sub,forsterker(e).
                      Annbefaler deg batteri(er) fra lydibilen.no har de selv.
                      resten hadde jeg sendt mail til ole petter fra judysbilstereo.no om for han hjelper deg med alt så lenge du forklarer hva du vil med det du skal ha i bilen og gir han en maxpris
                      og du vil få plentig med lyd med ett godt frontsett.


                      Sikkert mye jeg glemmer og jeg har ikke så mye peiling som mangen andre her inne hehe
                      Last edited by endrefager; 15-10-2012, 12:54.
                      2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

                      Comment


                      • #12
                        Ok, takk for hjelpen

                        - Golf 3 "Wide & Low" Prosjekt

                        Comment

                        Working...
                        X