Announcement

Collapse
No announcement yet.

ny bass og forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ny bass og forsterker

    Heisann. har nå montert frontsett fra pioneer og koblet de direkte til spilleren. Har 2 stk 10 tommer bass i bagasjen som drives av en 4 kanals forsterker, både forsterker og bass er av ymse merker fra sverige. Mener forsterkeren heter Cube og basserene noe med Eagle. Forsterkeren er såpass dårlig at det spiller like bra om jeg kobler rett til spilleren.
    problemet er:
    Jeg må ha forsterkeren på maks gain og ganske høy Hz for å det hele tatt høre bassen og da får jeg ikke den dype rumlingen jeg vil ha, og kobler jeg frontsettet til forsterkeren får jeg innmari mye dynamostøy.
    Volumnivået på spilleren drar jeg nå opp i 38-40. Hvis jeg kjøper ny frosterker og bass, vil jeg ha nok kraft i den til å følge spilleren?
    Eller burde jeg satse på å kjøpe ny bass og 4 kanals forsterker og koble frontsettet på? Så får jeg heller prøve å bli kvitt støyen

    Vil helst ikke bruke mer enn rundt 4-5000 og vil også helst ha ferdig kasse til bassen. gjerne 12"

    Edit: endret prisen
    Last edited by comodore; 04-01-2008, 18:23.

  • #2
    ny sub, 4 kanaler, monoblokk og kasse for 4-500?
    www.eirikaspaas.com

    Comment


    • #3
      ny sub og enten monoblokk eller 4 kanals.. Burde vel være mulig å få noe til 5000 der?

      Edit: åhh, nå så jeg det. mente selvfølgelig 4-5000

      Comment


      • #4
        Originally posted by comodore View Post
        ny sub og enten monoblokk eller 4 kanals.. Burde vel være mulig å få noe til 5000 der?

        Edit: åhh, nå så jeg det. mente selvfølgelig 4-5000
        Er det snakk om en eller to bassere?
        Det med forsterker spørs da på hva du er ute etter... muligheten er jo og ta 4-kanalern til frontsettet ditt og kjøpe en mono forsterker. er litt opp til deg selv, på hva du vill ha og hvilken lyd du er ute etter... Har du noen demping i bilen?
        Ken André Høgden
        www.powersound.no
        CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
        !!Nettshoppen Powersound!!

        Comment


        • #5
          pakke

          Mitt forslag til ett oppsett som jeg mener gir mest for pengene:

          Sub: Fusion PP-SW12E på tilbud hos Engenaudio.com til 1300-

          Monoblokk: Soundmagus x-1502 koster 1495- hos komplett.no

          Firkanaler: Soundmagus c-160 koster 995- hos komplett.no

          Dette blir totalt: ca 3800-

          Vet det er en del delte meninger om Soundmagus, Har hatt en x-3100 selv og har flere kompiser som har x-1502 og etter min mening fins det ikke konkurenter til en tilsvarende pris....

          Eventuelt, hva med å se etter en 5-kanals forsterker + sub?

          mvh

          Comment


          • #6
            Kan tilby: Front: CDT CL-61, Forsterker: PS1200, Kasse: Danger 500 til 4000.-

            info finner du på www.powersound.no
            Ken André Høgden
            www.powersound.no
            CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
            !!Nettshoppen Powersound!!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Powersound View Post
              Kan tilby: Front: CDT CL-61, Forsterker: PS1200, Kasse: Danger 500 til 4000.-

              info finner du på www.powersound.no
              Takker for tilbud, men trenger ikke frontsett da jeg har satt inn et fra pioneer som jeg er fornøyd med

              Comment


              • #8
                Takker for alle svar, skal prøve å utdype litt.
                Jeg har akkurat kjøpt og montert dette frontsettet: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1348
                Da jeg koblet på disse på forstekeren(en 4 kanals) så ble det masse dynamostøy,så jeg koblet høytallerene direkte på spilleren og det ble nesten bedre lyd der enn i forsterkeren, så vil tro at forsterkeren bare er fjas. Men det som er at jeg nå kjører frontsettet på spilleren og de 2 10" på forsterkeren go da klarer ikke forsterkeren og spille like høyt som spilleren.

                Jeg er fornøyd med hvor høyt og godt frontsettet spiller men ikke bassen bak.

                Er det da like greit å bare kjøpe ny basskasse og monoforsterker? eller burde jeg gå for 4 kanals og koble frontsettet inn på det?
                Måtte legge inn demping i dørene da det ristet fælt ja, men nå er det bra.
                Ellers har jeg ikke noe demping, men det lar seg jo lett ordne når jeg blir lei nok av ristinga.

                Så da er jeg enten ute etter bass og monoforsterker. om det er en eller to elementer, 10" eller 12" er det samme, bare det spiller bra

                Eventuellt: bass og 4 kanals forsterker og så koble på frontsett

                Comment


                • #9
                  Originally posted by lillemongo View Post
                  Mitt forslag til ett oppsett som jeg mener gir mest for pengene:

                  Sub: Fusion PP-SW12E på tilbud hos Engenaudio.com til 1300-

                  Monoblokk: Soundmagus x-1502 koster 1495- hos komplett.no

                  Firkanaler: Soundmagus c-160 koster 995- hos komplett.no

                  Dette blir totalt: ca 3800-

                  Vet det er en del delte meninger om Soundmagus, Har hatt en x-3100 selv og har flere kompiser som har x-1502 og etter min mening fins det ikke konkurenter til en tilsvarende pris....

                  Eventuelt, hva med å se etter en 5-kanals forsterker + sub?

                  mvh

                  Likte dette oppsettet med monoblokk, ser at det dog bare er 12" element og ikke ferdig kasse, men det lar seg vel fikse, bare så surt å mekke ute i det været her :-) men antar at det er masse å hente ved å bygge selv?

                  5 kanals trenger jeg ikke siden jeg bare vil ha frontsett og ikke noe bak

                  Comment


                  • #10
                    Da kan du jo kjøpe 2kanaleren istede for 4kanaleren, denne koster bare 495- tror jeg... Så kan du jo eventuelt kjøpe 2 subber hvis du vil ha mere trykk!
                    Bygger vell lett en kasse, eventuelt kan du jo kjøpe en ferdig kasse....

                    mvh

                    Comment


                    • #11
                      Hvis du kikker på kampanje sidene her så er det mengder av pakketildud på rimelige basselementer og forsterkere:
                      http://www.engenaudio.com/Kampanje/kampanje.htm

                      For evt kasser så er det en del som kan brukes:
                      http://installbay.no/index.php?cPath=67_128
                      Mvh
                      Lars Engen

                      Comment


                      • #12
                        hva vil være best valg av disse da engen?

                        Pakketilbud med 1 stk LW 1.350D og 2 stk EN-SW12ED kr 2700,-

                        eller

                        Pakketilbud med 1 stk Soundstream LW1.350D og 1 stk Fusion Powerplant PP-SW12E kr 3100

                        vil den siste pakka spille bedre enn den med 2 elementer?

                        Comment


                        • #13
                          2 bassere flytter som regel mer luft enn 1basser, finnes jo unnta som alltid, men da snakker vi også prisforskjell! så her spørs det jo som jeg har sagt tidligere i denne tråden, hva du selv liker... Har ikke hørt powerplanten, men snakket med engen her om dagen å da mener jeg han snakke om at den var en god del bedre ja...
                          Ken André Høgden
                          www.powersound.no
                          CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
                          !!Nettshoppen Powersound!!

                          Comment


                          • #14
                            er jo greit med kun en, så blir det litt mer plass i bagasjen og. men det er nok kraft i den forsterkeren til å spille bra i lukket kasse? eller bør jeg gå for portet?

                            Comment


                            • #15
                              kan jo vurdere en 15 tommer og, eller blir det overkill?

                              Comment

                              Working...
                              X