Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til kasse til tangband w6-1139si 2veis oppsett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til kasse til tangband w6-1139si 2veis oppsett?

    Hei, noken som har kasseforslag lukka eller bassreflex til tangband w6-1139si som skal bli brukt som midbass?
    hadde tenkt å bygge to passe små kasser med ett slikt element + diskant i kver og ha i en bil på hattehylla.



  • #2
    Dette elementet er knall, men det er ikke en mellomtone..
    Det vil ikke spille spes. bra over max 200Hz. Det er et rent sub element, så å møte en diskant med dette skal noe til. Iallefall å få det vellykket..

    ...Uansett - så bør du ha en kasse på 10-16 liter lukket eller 15-20 liter portet. For å låte som det skal/kan bør du bruke nok effekt og en god porsjon eq for å tune dette.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Ja,sant det :/ , burde vell kanskje hatt noe i mellom diskant og denne bassen også. men kan jo prøve meg på 10-16 lukket da og se hvordan det blir, og bruke fulltoner ved siden av heller

      da har eg en plan
      Last edited by Terranoise; 14-10-2012, 04:28.

      Comment


      • #4
        noen formening om denne fulltonen? har bare 3" fulltoner fra tang band som eg har hørt..

        såg for meg 6,5" bassen + 1 eller 2 stk 4" fulltoner i hver kasse i egne kammer..

        http://www.dynabel.no/Shop/Product/T...ulltone/TA0401

        eller denne?

        http://www.dynabel.no/Shop/Product/T...ulltone/TA0402
        Last edited by Terranoise; 14-10-2012, 04:38.

        Comment


        • #5
          TA0402 er helt genial! (W4-1320sj)
          Den er mye bedre enn 3" så kjør på!

          Har brukt denne i fler konstruksjoner med supre resultater!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #6
            kjempeflott takk for tips

            Comment


            • #7
              @Joakim : tror du to av kanalene på en JBL Px300.4 er nok til W6-1139si?
              Datablad px300.4
              Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

              Comment


              • #8
                ja det er det


                mvh kim

                Comment

                Working...
                X