Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er brukbart på biltema?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er brukbart på biltema?

    Hei er litt små 'fan' av biltema da de har endel som funker veldig bra.
    Så jeg lurte på hva man kan kjøpe på biltema, tror jeg klarte å lese meg til at forsterkeren dems er bra. Altså denne: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilste...uttrinn-24765/
    Også har jeg hørt at en sub de har der er ok og hvertfall for mine ører var det er sett med standard dørhøyttalere som var ok, men det er 2 år siden så det er sikkert ikke de samme som selges nå.
    Batteriet (agm) leste testen her på forumet å ble overbevist. Men cdspiller er vel greit å kjøpe billig pioneer til rundt 800kr?

  • #2
    ikke kjøp bilstereo på biltema. batteri lader,batteri og diverse andre ting er greit inklusivt verktøy og forbruks matriell. hehe. ville heller sett på www.judysbilstereo.no eller noen andre stereo sjapper.

    pioneer spiller er gode de nesten samme hvem du velger.hehe


    mvh kim

    Comment


    • #3
      Hvilken CD-spiller man kjøper kommer ann på hvilke krav man stiller.

      Trenger du 3x RCA-utganger er det ikke sikkert du får en ny CD-spiller til 800kr.

      Andre egenskaper å tenke på blir bl.a: equalizer, delefilter, bluetooth, wav/mp3, usb, aux osv.
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

      Comment


      • #4
        Det er ok at du sier at man ikke skal kjøpe bilstereo på biltema men hvorfor?

        Med rca så tenker du hvor mange forsterkere man kan plugge i?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ola96 View Post
          Det er ok at du sier at man ikke skal kjøpe bilstereo på biltema men hvorfor?

          Med rca så tenker du hvor mange forsterkere man kan plugge i?
          Biltema greiene lager sikkert grei nok lyd for de fleste, dessuten er det en klistrelapp med masse watt å skryte av.
          Problemet med det jeg har vært borti av slikt utstyr er at det er ustabilt, mangler evne til å kontrollere basselement og gir ikke i nærheten av oppgitt effekt.
          Jeg gikk i masse effekt for ingen penger fella når jeg akkurat hadde fått lappen også. Det gjør jeg ikke igjen.
          Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

          Comment


          • #6
            Kan hende den ikke levere hele 1000 watt den forsterkeren, menneh tror den holder for en billig sub eller to selv i 4 ohm.

            Comment


            • #7
              Selv hadde jeg nok gått for noe brukt med et godt rykte, men om du er instillt på biltema så for all del
              Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

              Comment


              • #8
                Nei da må ikke handle på biltema jeg men det er det som er mest praktisk da det er nærmest. Vet ikke om clas ohlson, jernia eller teknikmagasinet har noe jeg men det kan jo hende.

                Men hva er rca ?

                Comment


                • #9
                  Enkelt og brutale, du handler ikke bilstereo hverken på Biltema eller Clas Ohlson... Det er og blir skrot, uansett hvor pent innpakket det er, og hvor mange nuller det er i "max watt". Med tynn lommebok (normalt bilstereo-syndrom) er det mye bra brukt her på forumet.

                  Batteri, lader og verktøy er ok.

                  Rca er phono-inngang, dvs den inngangen på forsterkeren hvor lydsignal fra spiller kommer. En to-kanals forsterker har 2 innganger, en 4-kanals har 4, osv. Det samme for spillere, har den 4 utganger har du 2 foran og 2 bak, mens de med 6 har sub-utgang i tillegg. De med 6 har da gjerne også innebygd delefilter til sub.
                  Mathias.... Soundman is alive
                  Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                  Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har installert et par av biltemas rørsubwoofere i biler til venner, og de gir masse bass for pengene. Tviler på du får noe som gir like mye og bra bass for 800 kr på brukten hverken her på forumet eller finn. Akkurat de vil jeg anbefale.

                    Ei venninne hadde 6x9 fra biltema i hattehylla, og mellomtonen og diskanten var fæl, men du verden som de spilte bass. De hadde noen kraftige magneter og trykket bra. I min mening skal det jo ikke komme høyere frekvenser enn midbass bakfra, så akkurat de kunne jeg gjerne satt inn i egen bil sammen med en god spiller/forsterker med delefilter på de kanalene.

                    Helt enig i at Bilstereo fra biltema ikke skal handles ukritisk, men som med alt annet de fører har de mye dårlig og noe bra. Nevnte produkter ovenfor har jeg prøvd og kan anbefale.

                    Comment


                    • #11
                      da kan jeg si det sånn at en helt ny "verden" av lyd vil åpne seg bare en går litt opp i pris



                      mvh kim

                      Comment


                      • #12
                        Brødfjøler og håndrens....

                        Fra spøk til alvor: Forskjell på gode og "dårlige" forsterkere, se link ----> http://autodesign.g5.nsn.no/videoer/...masjonsvideoer

                        Comment


                        • #13
                          Oki hva er hakket over biltema da?

                          Billig seriene til focal, pioneer osv? For fence audio er vel bare noe billig grums akkurat som biltema.
                          Men går det ann å bruke en forsterker fra spl dynamics da, sånn de selger på dreamtm.no?

                          Comment


                          • #14
                            Hva skal du bruke forsterker til?

                            Comment


                            • #15
                              Nei skulle vel kanskje hatt det til et frontsett for de få wattene spilleren lager er vel ikke akkurat til å skryte av? Og en sub er jo greit å ha for å få litt trykk men blir nok bare en billig sub til 1-2000kr.

                              Comment

                              Working...
                              X