Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apollo 1750 tappes en del over natta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Apollo 1750 tappes en del over natta

    I dag var det værst av det jeg har opplevd fram til nå, aka TUNG start på bilen samtidig som innstillingene på spilleren forsvant.

    Leser i en gammel tråd fra 2008 at det er et kjent problem. Men batteriet har jeg hatt i 3 år, samtidig som forrige eier har hatt det en ukjent stund før meg. Så da er det kanskje på tide å bytte?

    Hvor lang levetid er disse batteriene egentlig beregna til?

    Og skal jeg først kjøpe nye, hva bør jeg gå for? Har lest litt om biltema sine til rundt 1500kr stk. Vurderer da 2 slike i stedet for ett nytt apollo batteri, så jeg har ett foran og ett bak.. Eller kan Apollo`en fikses på noen måte?

    Eller bør jeg bare gå for ett stort kvalitetesbatteri foran?

    Skal drive BF7501 + DY9812 og en Alpine MRP-F600 + Gladen SQL 165, (og resten av toyota avensisen fra 2000) om det er av betydning.
    Kristiansand Motorforum
    http://krsandmotorforum.net

  • #2
    Jeg vurderer nå 2stk Odyssey PC1200T eller 2 stk Apollo A1200. Trenger jeg skillerele når batteriene er helt like?

    Jeg hadde engang 2stk 1750, men trodde det ene tappa det andre da bilen alltid var tom for strøm på vinteren. (Mulig det gjorde det om ei celle er død) Men igjen, disse er store og veier mye, så gjør 2 stk mindre på 44 amp samme nytten som ett stort på 76 ?
    Last edited by silvrblue; 05-10-2012, 14:56.
    Kristiansand Motorforum
    http://krsandmotorforum.net

    Comment


    • #3
      Du trenger ikke skillerele...
      Se på www.autodesign.no for info på xs power batterier..

      Det er ikke ferdig lagt inn med priser, men om du titter på d3400 eller d3100 så er det passende størrelser.

      Ta kontakt om du ønsker mer info..
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

      Comment


      • #4
        Hmm.. Etter målinga var spenninga på batteriet, etter å ha stått over 12 timer, 12.36 sånn ca..

        I dag var det værre, måtte vri nøkkelen 5 ganger for å starte. Kjærringa hørte også noen "gnistre" lyder bak hanskerommet.. Så når batteriet har kraft nok til å prøve 5 ganger for å få liv i motoren, er det kanskje noe helt annet feil i systemet..

        Første jeg tenker på er forlengelsen av en ca 20mm2 tykk kabel som jeg ikke vet hvor går til, muligens starter, da den ikke går til sikringsboksen foran.. 2 stk biltema ringterminaler, på en bolt og en mutter, med masse elteip rundt...
        Last edited by silvrblue; 05-10-2012, 20:23.
        Kristiansand Motorforum
        http://krsandmotorforum.net

        Comment


        • #5
          da ville jeg sjekket hvor den ledningen går. men kan selvfølgelig være starter også. er det batteriet ville jeg gått for 2 stk biltema batterier


          mvh kim

          Comment


          • #6
            Volt er en ting, men noe helt annet er hvordan cellene er. Ta med deg batteriet og få noen til og bruke en avleser på det. Da kan du sjekke hvordan tilstanden er på celler + indre ohm. Er du forbi undrumsdal/vestfold en gang så kan jeg gjøre det for deg.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Joakim View Post
              Du trenger ikke skillerele...
              Se på www.autodesign.no for info på xs power batterier..

              Det er ikke ferdig lagt inn med priser, men om du titter på d3400 eller d3100 så er det passende størrelser.

              Ta kontakt om du ønsker mer info..
              hei jeg har fire stk av xs batteriene og de er helt rå. har ett xs d3400 i motorrommet og tre d3100 bak.
              Bruker ikke noe skillerele etter annbefalinger her inne.
              2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

              Comment


              • #8
                Originally posted by Morten Pettersen View Post
                Volt er en ting, men noe helt annet er hvordan cellene er. Ta med deg batteriet og få noen til og bruke en avleser på det. Da kan du sjekke hvordan tilstanden er på celler + indre ohm. Er du forbi undrumsdal/vestfold en gang så kan jeg gjøre det for deg.
                Hvem har slike rundtom i kr.sand? Og koster det evt mye å gjøre det?
                Kristiansand Motorforum
                http://krsandmotorforum.net

                Comment


                • #9
                  Hadde samme problem med en Transit for et par vintre siden. Byttet begge batteriene, uten at det hjalp. Kom så til å bevege på jord fra batteriene til chassis, og viola, startet som en drøm. Ut med batteri, forfulgte jordkabel, og fant ut at den orginale ringskoen var så godt som helt av. Det KAN være der fruen har hørt gnister.
                  Mathias.... Soundman is alive
                  Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                  Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

                  Comment


                  • #10
                    Fikk endelig testa dette, ved å hive i batteriet som fulgte med bilen. (Toyota) 18 timer med stillestående uten bruk. Starter uten problemer. Regner da Apollobatteriet som "Dødt".

                    Da må jeg har nytt batteri(er). Vurderer som sagt biltema, men ser nå at toppen av batteriet kommer i veien for batteripolene jeg har kjøpt, ( http://www.sonicelectronix.com/item_...pion-BTRG.html ) da strammeskrua for polen er på baksiden. Kommer ikke til med no umbrakonøkkel da vel...(?)

                    Gjorde værtfall ikke det på toyotabatteriet jeg nettopp satte inn, så jord sitter litt løst..
                    Kristiansand Motorforum
                    http://krsandmotorforum.net

                    Comment

                    Working...
                    X