Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterker til Kicker 10" L7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterker til Kicker 10" L7

    Hei!
    Trenger en forsterker til å drive en Kicker 10"L7, så jeg lurer på om det er noen som kan anbefale en som vil drive denne bra. Skal kun brukes til bassen så det blir vel en monoblokk av noe slag. Tenkte å bruke rundt 4000 på den.

    Specs:
    Kassetype: Bassrefleks
    RMS Effekt: 600W
    MAX Effekt: 1200W
    Impedance: 2 Ohm

    Mvh
    Adnan

  • #2
    Jeg regner med at elementet ditt er dobbelt spolet 2 Ohm ?

    Av det som er tilgjengelig fra oss så ville jeg har vurdert å kjørt en Earthquake Ph2000.2 brokoblet i 4 ohm eller en Soundstream Xstream XTA880.2 brokoblet i 4 ohm eller en Us Amps XT4000D i 1 ohm. Alle disse 3 er godt under budsjettet ditt og vil drive basselementet meget bra.

    Ellers så kommer det nye monoblokker i den prisklassen både fra Hertz og Audison nå på nyåret.
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3
      Takker for svar.

      Nei tror ikke elementet er dobbelt spolet, mener den må drives i 2ohm. Det står iallefall 2 ohm på den, er original kasse fra kicker.
      Hvilken alternativer har jeg da?

      Comment


      • #4
        I så tilfelle er elementett 2*4ohm:-)

        Comment


        • #5
          regner med vist det sår 2ohm så er det 2 stykk 2ohms spoler å da får du til å kjøre ellemente i 1ohm eller 4ohm
          VW Golf II Gti 16v

          Comment


          • #6
            Ikke hvis det kun står 2ohm på kassen, da er elementet ferdig koblet i 2ohm, noe som igjenn betyr at det har dobble 4ohms spoler....

            Comment


            • #7
              Jeg mente av L7 kommer i 2x4Ohm eller 2x2Ohms spoler jeg, men mulig jeg er på vidda her, Kicker er ikke det jeg har tatt mest i.
              Mvh
              Lars Engen

              Comment


              • #8
                stemmer det! enten 2x2 eller 2x4:-)

                Comment


                • #9
                  Står det på kassa 2ohm og du ikke har rørt inni kassa er det koblet så elementet er koblet i 2ohm. Dermed en 2ohms last for forsterker.
                  sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                  IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                  Comment


                  • #10
                    Da ville jeg ha vurdert Earthquake PH2000W/D1 til kr 3190,-
                    1x500w rms i 2 ohm, Dampingfactor >800, Signal støyforhold>104dB, 24dB delefilter.
                    http://www.earthquakesound.com/power...amplifiers.htm
                    Mvh
                    Lars Engen

                    Comment

                    Working...
                    X