Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minijack og RCA samme type signal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Minijack og RCA samme type signal?

    Hei!

    Sitter her med en subwoofer som er beregnet på å ha inne. Denne har ingen RCA innganger, men får signalet igjennom en jack. Har sett at det finnes Jack female > RCA male. Om jeg kobler til dette som vanlig, vil den aktive subwooferen få signalet, samme som forsterkerene? Ikke tenk på strøm o.l, bare lurer på dette med signal

  • #2
    skal ikke være noe problem det, men kan være litt ulike spenninger, så start på lavt volum til du får teta det så du ikke ødelegger noe

    Comment


    • #3
      Skal snart montere forsterker til frontsett + hatthylle. Så da prøver jeg med en adapter samtidlig som har jeg har koblet til RCA kablene. Orker ikke å ta ut spilleren, er så sykt trangt å få den inn igjen ;-) Brukte omlag 30 minutter sist gang, ennå ble det ikke helt bra.

      Comment


      • #4
        Et analogt ubalansert signal er et analogt ubalansert signal, uavhengig av hvilken type kontakt det er. Så ja, jack/rca/phono - kjært barn har mange navn. Det er akkurat det samme signalet, forskjellig kontakttype.
        Jan Ove Berg
        www.elutstyr.no

        Importør og forhandler av: Aeroport - Atrend - Bbox - Cartizan - Connect - ESB - Fi Audio - Incartec - Morel - Speedsignal - Surge - Phonocar - Vibrofiltr - Zapco

        Comment

        Working...
        X