Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blindtest av høyttalerkabler :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blindtest av høyttalerkabler :)

    Da er vi en kameratgjeng på 16 mann som har utført en blindtest på høyttalerkabler. Dette var morro
    Kablene var i str 2x6mm2 og 5 meter kabelstrekk på en Helix P200 Precision forsterker og et Helix C62C komponentsett

    Disse 2x6mm2 kablene var med i testen:
    Connection Sonus
    Connection First
    LIB
    Tsunami
    Clas Ohlson

    Resultatet ble som følger:
    11 stk hørte ingen forskjell ( inkl meg selv )
    2 stk valgte ut Clas Ohlson sin som best
    1 stk valgte ut LIB sin som best
    1 stk valgte ut Tsunami sin som best
    1 stk valgte ut Connection Sonus som best
    Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
    Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

  • #2
    Ikke overraskende resultater sånn egentlig, men moro at dere gjennomførte det. Håper gjengen tar litt test på andre ting og

    Comment


    • #3
      Dere skulle også i hemmelighet kjørt samme kabel hver gang og sett resultatet :P

      Comment


      • #4
        Stilig
        Morsomt at dere finner på slikt gutter, dette har jeg sans for. Flott tiltak og håper dere orker og teste noe annet etterhvert også.
        Blindtester er alltid morsomt det
        1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

        Comment


        • #5
          Morsomt gjort dette her SQ og gjengen
          Ikke akkurat overraskende resultat, men allikavel morsomt at dere gjør dette her. Håper dere tester mye annet også
          Den kabelen fra Clas'ern bruker jeg på anlegget i huset og er helt topp. Koster jo ikke mere en 500,- for 25 meter heller. Bruker Connection Sonus i bilen og den er ikke merkbart bedre enn den fra clas'eren. Tror jeg betalte rundt 130,- meteren for denne
          Men den fra clas'ern er noe stivere enn Connection sin høyttalerkabel, men spiller det egentlig noen rolle.

          Comment


          • #6
            Kan du si noe om prisforskjeller på disse kablene?
            Morsom test dere har gjort
            Hva med å teste tykkelse på strømkabler??

            Comment


            • #7
              Originally posted by Morten Pettersen View Post
              Ikke overraskende resultater sånn egentlig, men moro at dere gjennomførte det. Håper gjengen tar litt test på andre ting og
              Enig, takker for det. Flere tester er underveis

              Originally posted by zxsonnyxz View Post
              Dere skulle også i hemmelighet kjørt samme kabel hver gang og sett resultatet :P
              Det har du helt rett i

              Originally posted by Didrik Desibel View Post
              Stilig
              Morsomt at dere finner på slikt gutter, dette har jeg sans for. Flott tiltak og håper dere orker og teste noe annet etterhvert også.
              Blindtester er alltid morsomt det
              Takker for det, flere tester er underveis

              Originally posted by Thunder & Lightning View Post
              Morsomt gjort dette her SQ og gjengen
              Ikke akkurat overraskende resultat, men allikavel morsomt at dere gjør dette her. Håper dere tester mye annet også
              Den kabelen fra Clas'ern bruker jeg på anlegget i huset og er helt topp. Koster jo ikke mere en 500,- for 25 meter heller. Bruker Connection Sonus i bilen og den er ikke merkbart bedre enn den fra clas'eren. Tror jeg betalte rundt 130,- meteren for denne
              Men den fra clas'ern er noe stivere enn Connection sin høyttalerkabel, men spiller det egentlig noen rolle.
              Enig, takker for det. Flere tester er underveis Og ja den kabelen fra Clas'eren er stivere enn de andre.

              Originally posted by Slednekk View Post
              Kan du si noe om prisforskjeller på disse kablene?
              Morsom test dere har gjort
              Hva med å teste tykkelse på strømkabler??
              Connection Sonus: 129,- pr meter
              Connection First: 49,- pr meter
              LIB: Husker ikke (men var billig)
              Tsunami: 39,- pr meter
              Clas Ohlson: 29,- pr meter

              Flere tester kommer, og du skal ikke se bort i fra at tykkelsen på strømkablene blir oppgitt også
              Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
              Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

              Comment


              • #8
                Dette er gøyalt gjort gutter, blindtester er morsomt og lærerikt Gleder meg til de andre testene dere skal ha også
                Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

                Comment

                Working...
                X