Announcement

Collapse
No announcement yet.

kjøpe bilstereo i usa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kjøpe bilstereo i usa??

    hvis jeg for eksempel kjøper en 18" fra ficaraudio.com å bruker jettcarrier, må jeg betale masse gebyrer og for tolling i tilegg til frakt og kjøp sum?

    har aldri handlet fra usa før å vurderer å kjøpe ett parr 18" fra ficaraudio.com


    takker får alle svar som kan hjelpe meg til å skjønne litt mer hvordan dette fungerer

  • #2
    Det meste du trenger å vite står i importguiden
    Olav L.
    Volvo 740 GLT -90

    Comment


    • #3
      Kan også legge til at du ikke får kjøpt direkte fra ficaraudio.com om du bor utenfor usa og canada. Du blir automatisk henvist til den europeiske distributøren som er Bladeice i england.

      Vet dette siden jeg selv har handlet en 18" fra FI Går gjerne med jetcarrier da du lager en fiktiv adresse i usa, men totalt sett så skiller det ikke stort da Bladeice setter ned verdien om du spør fint. Sparte ca 1000kr i mva, og det er mer enn hva du sparer ved å kjøpe i usa og sende hjem i containerskip.

      Men uansett så er hva du skal betale ved bruk av jetcarrier dette: Kjøpesummen på elementene, frakt innad i usa (las vegas til New Jersey der jetcarrier holder til, frakt til norge med jetcarrier. Totalsummen av dette skal du betale 25% moms på. Og et fortollingsgebyr på ca 200kr. Samt at du selv må ordne og betale frakt fra jetcarrier ankomststed i norge og hjem til deg. 18" går nok i vektklassen 25-35kg etter posten sine alternativer, så 340kr pr sub. Altså ca 700kr for 2stk.
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Bra at du har greid å finne fram til jetcarrier, hvis du i tillegg bruker 5 minutter på den siden der så forklarer de deg alt som trengs der.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment

        Working...
        X