Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsett og forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontsett og forsterker

    Har sett på nytt frontsett, og har kommet over http://www.dynabel.no/Shop/Product/G...entsett/AS4502 er dette gode høytallere, eller er det noen som er bedre som er i samme prisklasse?koblet opp en egen forsterker til disse ( en gta 250, denne skal nok byttes ut ettervært). har også sett på http://www.dynabel.no/Shop/Product/d...sterker/BF4501 til basskassen min, er dette en god forsterker? (skal nå spille to 12 ads subber som er suttet opp i 4ohm, men disse skal nok også byttes ut ettervært)

    takk for all hjelp

    Tillegspm: er det dumt å feste forsterkeren på baskassa? hørt at dette er veldig dumt?
    Last edited by shapa; 06-08-2012, 16:33.

  • #2
    Originally posted by shapa View Post

    Tillegspm: er det dumt å feste forsterkeren på baskassa? hørt at dette er veldig dumt?
    Null problem så lenge kassa er tilstrekkelig solid bygget. En godt avstivet basskasse er det som vibrerer minst i hele bilen din.

    Comment


    • #3
      Originally posted by trustno1 View Post
      Null problem så lenge kassa er tilstrekkelig solid bygget. En godt avstivet basskasse er det som vibrerer minst i hele bilen din.

      så sant så sant

      Comment


      • #4
        Takk for svar, fikk høre det da den forrige forsterkeren røyk så klagde de på at den røyk fordi den var festet i basskassen, men det kan jo ikke stemme da ^^

        Comment


        • #5
          Originally posted by shapa View Post
          Har sett på nytt frontsett, og har kommet over http://www.dynabel.no/Shop/Product/G...entsett/AS4502 er dette gode høytallere, eller er det noen som er bedre som er i samme prisklasse?koblet opp en egen forsterker til disse ( en gta 250, denne skal nok byttes ut ettervært). har også sett på http://www.dynabel.no/Shop/Product/d...sterker/BF4501 til basskassen min, er dette en god forsterker? (skal nå spille to 12 ads subber som er suttet opp i 4ohm, men disse skal nok også byttes ut ettervært)

          takk for all hjelp

          Tillegspm: er det dumt å feste forsterkeren på baskassa? hørt at dette er veldig dumt?
          1. Svært gode høyttalere til prisen
          2. dynaBel forsterkeren er meget bra til prisen.
          3. Nei, gjør ingentingen. Har gjort dette selv i biler med noen mindre plass tilgjengelig og aldri hatt porblemer det i det hele tatt.

          Dette blir bra saker det
          1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

          Comment


          • #6
            Tusen takk for gode svar. Men har en kamerat som spurte om jeg vile kjøpe et element som het pioneer champion pro. Er dette noe å satse på eller burde jeg heller kjøpe to stk av et annet merke med ca lik effekt ?

            Comment


            • #7
              Originally posted by shapa View Post
              Takk for svar, fikk høre det da den forrige forsterkeren røyk så klagde de på at den røyk fordi den var festet i basskassen, men det kan jo ikke stemme da ^^
              Joda, det kan stemme
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #8
                Originally posted by shapa View Post
                Tusen takk for gode svar. Men har en kamerat som spurte om jeg vile kjøpe et element som het pioneer champion pro. Er dette noe å satse på eller burde jeg heller kjøpe to stk av et annet merke med ca lik effekt ?
                Hvor stort er det elementet?
                2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

                Comment


                • #9
                  Er 12" element.

                  Også om noen har peiling på e46? sitter i 6.25" høytallere forran orginalt, så tviler litt på 6.5" passer så må jeg gå ned til 5.25?
                  og i såfall hva er den største forskjellen med å gå ned til 5.25" litt mindre bass fra fronthøytallerene?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by shapa View Post
                    Takk for svar, fikk høre det da den forrige forsterkeren røyk så klagde de på at den røyk fordi den var festet i basskassen, men det kan jo ikke stemme da ^^
                    Da har ikke kassa vært stiv nok. Jeg har kjørt med forsterkerene festet til kassa i drøyt år nå og ikke hatt noe feil med noen av dem. Opptimalt er det ikke men er det ikke plass så er det ikke plass.
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by shapa View Post
                      Er 12" element.

                      Også om noen har peiling på e46? sitter i 6.25" høytallere forran orginalt, så tviler litt på 6.5" passer så må jeg gå ned til 5.25?
                      og i såfall hva er den største forskjellen med å gå ned til 5.25" litt mindre bass fra fronthøytallerene?

                      GÅR ANN med 6.5 med litt modding. Jeg har festet 6.5" KRX2 fra focal i døra, men måtte skjære litt i dørtrekket og det blir nok ikke fint med orginalt der igjen.

                      5.25" går veldig lett med en adapterring.

                      prøvd begge deler
                      utseendemessig var 5.25 finest, men lyden har jo blitt mye bedre med 6.5" (kan vel ha noe med kvaliteten på elementene å gjøre også da ;p)
                      mail
                      skype
                      pm

                      Comment


                      • #12
                        Takk da blir det nok gladen 5,25med frontforsterker til frontsett ;-)blir bedre en orginal vertfall men hvilken subber er å anbafele ?

                        Comment


                        • #13
                          Gladen Audio sine kanskje?
                          Vet ikke hvilken lyd og trykk du er ute etter i en sub, så kanskje fortelle hva du foretrekker
                          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                          Comment


                          • #14
                            Gladen sine er fine, samme med DD, GZ m.m Alt kommer ann på hvor mye penger som skal legges i det
                            Ole Petter Holelien
                            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                            Comment


                            • #15
                              Okei takk for svar, skal skikke litt på de derer har sendt så skal jeg se om jeg finner noen som passer. men ang kasse og sånn, har skjønt at det er veldig nøye med hvor mange liter de er på osv, så det er egentlig en dum ide og bare kjøpe den første basskassen man finner?

                              Comment

                              Working...
                              X