Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge innestereo av bilstereo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge innestereo av bilstereo

    Veit at det i utgangspunktet ikkje er optimalt, men eg har ein gammel bilstero til tusenvis av kroner som eg ikkje får solgt, ståande i kjellern.
    Anlegget har ikkje vært innstallert i ein bil på 2-3 år, men eg regner med at alt fungerar.

    Kva treng eg for å drive det på huskontakt, utan at det blir veldig dyrt?

    Beste forslaget mitt så langt er å drive det fra 12V kontakta på straumforsyninger til PC.

    Er det nokon som har prøvd noko lignande før?

  • #2
    Hvis det er elektronikk du mener, så trenger du en 12v dc strømforsyning som er stor nok.
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      Ja, strømforsyner til PC er ganske vanlig hvis man bruker bilstereo til inne bruk. Et annet alternativ er bilbatteri Ulempen er at det ut-lades ganske fort hvis du bruker det flittig. Eller som ugn sier, en 12V DC forsyner, men jeg tror slike er ganske dyre.
      ?

      Comment


      • #4
        om du skal ha et par forsterkere med litt størelse som går på 12v bør du bruke et par batterier og en skikkelig lader, billigste måten, en 12v strøm forsynig som leverer litt er DYRT

        Comment


        • #5
          Uenig. Spørs litt hva man mener med dyrt, men ctek 20A ligger på rundt 1500 brukt, 30A kinaladere ligger på 200,-
          Ikke noe problem å koble sammen flere av de, så får man en heftig lader. Hvor lenge de varer er nå en annen sak
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #6
            og husk på og ikke bruk syrebatteri inne,da kan du gå på en smell
            volvo s60
            vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
            Member of VW Audi Club Norwegen

            Comment


            • #7
              Vittig *
              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

              Comment


              • #8
                går det an å bruke normale signalkabler fra en reciever, for så til forsærker?
                MVH Kjell Ove Selbekk Andersson.

                Comment


                • #9
                  ved å bruke en strømforsyning ved å gi 12 V
                  MVH Kjell Ove Selbekk Andersson.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg er ikke helt sikker på hva du mener her. Er det en forforsterker du mener, som man pleier å stille på volum etc.? Hvis det er dette du mener burde du sjekke spenninga hvilken spenning det kommer ut fra denne. Det må være innenfor spenningsområdet som står i manualen til selve bil forsterkeren din

                    Er denne receiveren din innebygd fler-kanal surroundforsterker? Jeg mener det er her man bruker betegnelsen for receiver. Da vil du jo slippe forsterker for høyttalere ihvertfall
                    ?

                    Comment

                    Working...
                    X