Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jeg sette - fra forsterker og rett på batteri?? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Størrelsen på sikringen kommer ann på hvor grov strømkabel du har lagt, uavhengig av hvor mye forsterkerne trekker. Men du bør absolutt dimensjonere kablen (og deretter sikring) ut i fra utstyret du bruker.

    Aldri sett noe "y-ledd" til strøm, men det du bruker er en fordelingsblokk der du kobler en ledning inn og tar to(eller fler) ut. Dersom du skal bruke tynnere ledninger ut i fra fordelingsblokka må du ha en blokk med sikringer, slik at sikringene blir dimensjonert til kablene ut fra fordelingsblokka.

    Comment


    • #32
      Kan se ett eksempel her på det jeg har lagt opp i bilen min, har flere fordelingsblokker der det ligger sikringer hver gang dimensjonen på strømkablen endres

      Comment


      • #33
        Kikket på den gamle kassen min, har en slik tror jeg med glass sikringer i.

        Eneste problemet er at den er ment for forsmale kabler, er ikke sikker på hvor stor kabel jeg har, fikk bare beskjed om at den var stor nok. men tror det er 30 som går til batteriet, og denn er større, så er kansje 50?

        Comment


        • #34
          Kanskje er ikke godt nok når det gjelder strøm, sikringer og kabler. Går ut fra du ikke ønsker smeltede kabler, kortsluttning og bil som brenner opp.

          Gå over kablen, pleier somregel å stå på den, om ikke så få tak i noen andre kabelstumper og sammenlign.

          Men om du er 100% sikker på at kablen er 30mm2 eller større så skal 150A sikring gå bra.

          Comment


          • #35
            Originally posted by trustno1 View Post
            Kanskje er ikke godt nok når det gjelder strøm, sikringer og kabler. Går ut fra du ikke ønsker smeltede kabler, kortsluttning og bil som brenner opp.

            Gå over kablen, pleier somregel å stå på den, om ikke så få tak i noen andre kabelstumper og sammenlign.

            Men om du er 100% sikker på at kablen er 30mm2 eller større så skal 150A sikring gå bra.
            Strømen fra + fremme i motor rom til batteri altså den vanlige strøm kabelen jeg skjøtet for og sette batteriet bak er 30mm2, jeg TROR den fra batteri til forsterker er 50mm2, skal skjekke i morgen, er mørkt og snart kveld nå

            Vet du om noen plasser de selger slike fordelere?

            Comment


            • #36
              de fleste utsalgsteder for bilstereo har slikt, jeg bestillte mine fra http://www.sonicelectronix.com/

              Comment


              • #37
                Kimandre92:
                Ikke for å forsøple tråden din, eller for å være frekk.... MEN har du prøvd søkefunksjonen i forumet eller et google-søk for den saks skyld? Det er som oftest alltid noen andre som har lurt på det samme som deg tidligere! Youtube har dessuten mange populære "howto" videoer. Med litt kildekritikk kan du ofte lære ganske mye nyttig på nett selv. Uansett er det jo fabelaktig at folk som trustno1 tar seg tid til å hjelpe såpass mye. Det er jo bare å lete på en av sikkert ti gode bilstereoforhandlere på nett i Norge. Mange som selger fordelingsblokker i forskjellig pris og størrelser.

                Lykke til videre med prosjektet mann!
                never enough!

                Comment

                Working...
                X