Announcement

Collapse
No announcement yet.

Til Dag Johansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Til Dag Johansen

    heisann. skal få sammen ei kasse til 2 stk hertz Hx 250d, disse skal vel ha ca 14 liter hver i lukket kasse som jeg ønsker å ha dem i.

    Må ha kassen så "smal" som mulig, dvs den skal stå med elementer i skråsiden mot baksetet,og kan bruke minimal plass av resten pga dypvogn.

    har 104cm å gå på i bredden vel, og opptil 45co i høyden..

    Noen ide? blir frekvens kurven rar på en slik kasse? prøvde å plotte inn litt i mds pro box jeg fant på nett, og da lå det oppi rundt

    F-3dB- 90,5hz
    Fb1- 88 Hz
    Fs 25 hz



    Håpet du kansje kunne lage en "drawing" til meg, og så skal jeg fikse overfresen din om du sender den ned


    God Jul

    Svein

  • #2
    Hei.
    Er det til Hyundai coupe'n din dette?
    Elementene burde vel spille bakover da!?
    14 liter kasse gir Fc=64Hz, F3=73,7 og Qtc=0,624
    Dette er verdier som borger for meget transientrik bassgjengivelse, men ikke det aller største trykket i den dypeste bassen.
    Kassa sin form påvirker ikke gjengivelsen nevneverdig.

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      stemmer at det er til coupeen ja.. Sliter med å få frem bassen med element vendt bakover pga glasset i luka nesten går i et med bak setet som i en sedan.... Men,er det noe å gjøre med det elementet for å få en fin lyd over fjøla,med trykk i dyp bassen de dager man ønsker? Er 3 kanal lrx forsterker som skal brukes..

      Comment


      • #4
        Originally posted by golfnos View Post
        stemmer at det er til coupeen ja.. Sliter med å få frem bassen med element vendt bakover pga glasset i luka nesten går i et med bak setet som i en sedan.... Men,er det noe å gjøre med det elementet for å få en fin lyd over fjøla,med trykk i dyp bassen de dager man ønsker? Er 3 kanal lrx forsterker som skal brukes..
        Har du prøvd med elementene bakover og det ikke fungerer er det jo greit.
        Det er ikke mulighet for å ha kassa helt bakerst da?
        Det går vel ikke så lang tid før dypvogn blir til sportsvogn?
        Når jeg sier at HX-250D i trykkammer ikke vil ha vanvittig trøkk nederst i bassen mener jeg aller-aller nederst.

        Har du noen form for luke i baksetet?
        Er seteryggen helt tett?

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          setet er ganske tett,men om man tar ut hatte hylla får man ca 20 cm fra sete topp til ruta, så om kassa ikke hadde vært veldig høy hadde det jo igjen gått med element bakover.. Men 14 liter lukket er fint?..

          Comment


          • #6
            Låner denne litt golfnos. Håper det går greit.
            Dag:
            Har tenkt på ny lukket kasse.MEN front av plexi har jeg tilgjengelig.Trenger hjelp til rammen.Er stor fornøyd med jobben du gjorde til Golfen.
            Per
            Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
            Audison Music Expression
            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
            http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

            Comment


            • #7
              helt i orden det

              Comment


              • #8
                Originally posted by golfnos View Post
                setet er ganske tett,men om man tar ut hatte hylla får man ca 20 cm fra sete topp til ruta, så om kassa ikke hadde vært veldig høy hadde det jo igjen gått med element bakover.. Men 14 liter lukket er fint?..
                En kasse på 28 liter behøver ikke være spess høy så det burde fungere.
                Du skal ikke oppover en tur snart da? Så kan vi måle og kikke litt på det!

                Mvh
                Dag Johansen
                "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Mr Golf 4 View Post
                  Låner denne litt golfnos. Håper det går greit.
                  Dag:
                  Har tenkt på ny lukket kasse.MEN front av plexi har jeg tilgjengelig.Trenger hjelp til rammen.Er stor fornøyd med jobben du gjorde til Golfen.
                  Per

                  Send meg fler detaljer, så fikser vi det vettu!

                  Mvh
                  Dag Johansen
                  "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                  Comment


                  • #10
                    Det vet jeg Dag Vet ikke helt om hva som egner seg best i Variant Dag.Spillende bakover eller oppover.
                    Per
                    Focal Utopia Beryllium.Spirit Of Sound.
                    Audison Music Expression
                    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX6420
                    http://www.audison.eu/index_main.php?Section=VRX1500

                    Comment

                    Working...
                    X