Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground-Zero Anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ground-Zero Anlegg

    Heisann

    Skal gjøre innkjøp av bil stereo i sommer nå. Jeg har allerede kjøpt inn Dynabel Bf 8501, også vurderer jeg på Ground-Zero Nuclear 12x , også lurer jeg på om det holder med ett slikt element eller 2. Elsker at det rister skikelig i innvollene for å si det slikt: Bp: . Jeg må vel sikkert ha ett batteri til dette oppsettet? Evt. Hvilket?
    Jeg har en Audi A4 1,9 tdi sedan uten soltak. mekanikern sier det er runt 120 ampere dynamo i bilen. Vil dette være nok til å drive ett slikt anlegg tror dere ? Hvor mye forskjell blir det i lyd og trykk med å gå fra en til 2 nuclear 12 tommere ?



    Håper på fortest mulig og best svar. Takk for alle svar

  • #2
    BF8501 er et lite monster, så den klarer fint å sparke liv i et par Nuclear. Anbefaler deg å heller gå for Plutonium SPL 10" eller 12". Det er den sykeste bassen jeg noen gang har hørt.

    http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17214
    http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17106

    For å få maksimalt ut av utstyret ditt så bør du ha et batteri i bagasjerommet og legge opp skikkelige kabler fra batteri/dynamo foran i bilen. F.eks Odessey PC1700 eller PC2150
    http://bilstereosenteret.no/index.php?cPath=1_5_82_362

    Jo mer membranareal du har jo mer trykk kan du få. Men èn SPL 12" gir et sykt trykk med rett kasse. Så du kan vurdere å kjøpe ett først og se om du blir fonøyd. Så kan du heller kjøpe ett til om du fortsatt ønsker mer trykk.

    Send meg en PM når du er klar for å handle, så kan jeg gi deg et tilbud
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Anlegg

      Har nå fått kjøpt inn 2 stk. Ground-zero nuclear 12 tommere, og fått bygd kasse til disse. Også må jeg sikkert ha batteri, kabler og kondensator nå. Jeg vurderer sterkt ett front sett og, anbefalinger ? Gjorde innkjøp av en pioneer touchscreen skjerm og, morsomt å se film i bilkø

      Og hvordan kobler man opp det elektriske på ett slikt anlegg. Er litt usikker.., har hørt rett fra dynamo til gele batteri, gjennom en sikring. Deretter til forsterk. ? Kan dette stemme, og evt. hvor tykke kabler og hvordan i huleste kobler man til dynamo på en audi a4 ? (Trangt som fy) !

      Takknemlig for alle svar.

      Comment


      • #4
        Batteri må(burde) du ha, gjerne 2, eller flere, jeg selv har 2stk av Oddysey sine Største på lillebroren Dynabel Bf 7501, men det aller første du burde finne til dette oppsettet var en større Dynamo ang. kabler, kjøp en 15m rull med 53mm2 fra LIB(for eksempel), så har du til diverse, går mye kabel frontsett er viktig, men om du skal ha noe stort framme burde du derimot ha en ekstra 2/4kanaler til å drive dette ( + ) på ( + ) og ( - ) til jord du burde vurdere å også legge opp ekstra tykke kabler fra batteriens - pol til jording(i karroseriet), og fra dynamo til batteri, evt jordinga til motorblokk også. I min bil hjalp dette MYE på ladinga
        Ellers så kan du jo søke litt rundt på forumet, kikke på div. prosjekttråder osv, mye nyttig der
        Sleng gjerne ut noen bilder, slikt liker vi!

        EDIT: Sikring mellom Dynamo og batteri er unødvenig, men til forsterkeren/ekstra batteri MÅ du ha sikring, anbefaler 200/300A automatsikringer
        Last edited by ismann8; 01-08-2012, 16:22.

        Comment


        • #5
          Strøm

          Var idag og snakket med mekanikern i nær området. Og han mente jeg ikke trengte større dynamo i bilen til dette oppsettet. Men han anbefalte meg å kjøpe ett batteri til anlegget. Så jeg vurderer ett optima yellow top.
          Noen som vet om det blir nok med ett slikt ? Må vel kanskje ha 2 stk. med tanke på underspenning på bf 8501. Tenkte å jorde med 50mm kabel, lib strøm kabel og jorde der som baksetene er festet.

          Blir dette greit tror dere ? Men er veldig usikker på hvordan det blir når jeg skal koble i start fasen på denne bilen. Noen som vet. Er en Audi A4 1.9 tdi Sedan, 85 kw 2005 modell. Han som solgte meg bilen snakket om at hvis jeg koblet noe på/fra batteriet som er i bilen, var det mulighet for at kjøre computeren resetet og da måtte jeg langt for å omprogrammere. Den starter ikke i det hele tatt da. Er jo en datamaskin så og si.

          Så noen som har peiling på dette ?, har ikke erfaring med slikt. Tenkte jeg skulle bestille kondensator, strøm og batteri fortest mulig nå og få dette opp og spille. Vurderer også kjøpe større forsterker til høytallerne innvendig. Noen tips til dette? Skal selvfølgelig komme med bilder under veis i prosessen. Takk for all hjelp, setter stor pris på.

          Mvh. Nybegynner

          Comment


          • #6
            8501 krever endel strøm så ett Optima batteri er nok for lite. Jeg vil anbefale minst 2 stk odyssey pc2150 el tilsvarende. Er mange som ikke har nok strøm og ødlegger forsterkere. Dette dekkes heller ikke av garanti
            Ole Petter Holelien
            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

            Comment


            • #7
              Du mener da det holder med 1 stk. Odyssey Pc 2150s ? Er det ikke mulig å kjøpe ett pc 2150s og bytte ut dette med original batteriet. Tenker bare på plassen i bilen, blir meget trangt om plassen i bilen med 2 batterier.
              Last edited by am1991; 07-08-2012, 19:45.

              Comment


              • #8
                Jeg mener 2 Bruker anbefale 1 stk PC 2150 til Bf 7501 som leverer halve effekten.
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • #9
                  Vi har 15 % avslag på batterier fra XS Power nå.

                  To stk D3100 batterier passer bra til denne blokken.
                  http://lydibilen.no/batterier/xs-pow...-batteri-p-109

                  Som det nevnes er det utrolig viktig at du sørger for skikkelige batterier til monoblokker av denne typen.

                  Har også 15% avslag på alt av kabler og koblingsutstyr.
                  Mvh
                  Torje Hop
                  Hop Audio - www.lydibilen.no
                  LIB, XS Power

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Hop Audio View Post
                    Vi har 15 % avslag på batterier fra XS Power nå.

                    To stk D3100 batterier passer bra til denne blokken.
                    http://lydibilen.no/batterier/xs-pow...-batteri-p-109

                    Som det nevnes er det utrolig viktig at du sørger for skikkelige batterier til monoblokker av denne typen.

                    Har også 15% avslag på alt av kabler og koblingsutstyr.
                    Jeg kan gå god for de xs batteriene. Har det selv og skal ha flere
                    2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

                    Comment


                    • #11
                      Ringte dynabel direkte her om dagen. Og nå er alt som jeg trenger bestilt. Det ble ett Stinger spp2150 batteri. Han jeg snakket med sa at jeg trengte ikke mer til mitt bruk. Etter som jeg ikke skal delta i db drag og liknende. Kanskje litt feil valg av forsterker der, men men. Er hvertfall nok av headroom som han sa. Men en ting jeg lurer på og det er hvordan feste monoblokken(bf 8501) sikkert i bagasjerommet ? Noen som har noen tips der. Også tenkte jeg å kjøpe inn Lib 53mm2 strømkabel hele veien så jeg er sikker. Noen som har tips til en liten forsterker til høytallerne i coupen , er standard anlegg i den. Er en Audi A4 sedan 2005 modell, b5 type som nevnt tidligere. Skal legge ut bilder underveis i prosessen. Tipper jeg får batteriet i midten av september etc.

                      Takker for all hjelp.

                      Comment

                      Working...
                      X