Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz energy vs hi-energy serien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hertz energy vs hi-energy serien

    Heisann

    Tenkte meg etterhvert å kjøpe inn komponentsett, høytalere til bakdører, en sub og forsterker. Da tenkte jeg i utgangspunktet å kjøpe energy-serien siden jeg ikke har så mye penger tilgjengelig for tiden til stereo. Spørsmålet mitt da er vel egentlig om et Hi-energy komponent sett vill spille klart/godt/skikkelig på en energy forsterker (da jeg har hørt at, vist man skal ha noe godt så bør det være frontsettet).

    Tips og råd taes også imot. utstyret som skal i bilen er:

    - 1 stk 2-veis komponentsett
    - 1 stk 5-kanals forsterker
    - 1 stk 10" subb pga plass
    - 1 stk coaxial sett 6.5" til bakdører eller lignende

    Tenkte å kjøre alt i hertz sitt utstyr, pga farger skal matche generelt gjennom hele bilen og at jeg liker å holde meg til ett merke.
    www.mitsubishi-klubben.no

  • #2
    De nye energy komponentsettene er absolutt ikke noe å spøke med etter konstruksjonen å dømme. Midbassene har et mye mer solid chassis enn før og den anerkjente v-conen som de startet med på Mille serien. De har også nye diskanter med samme tetolon membran som diskanten i high-energy.
    Den nye serien virker mye mer gjennomtenkt og forsegjort, så det lover veldig bra

    Har et ESK-130 som jeg har fått montert i dashen på bruksbilen min, og gleder meg til jeg får testet det ut

    Både de nye forsterkerne og bassene i den nye energy serien lover veldig bra etter spesifikasjoner og design å dømme. Her får du virkelig mye for penga vil jeg tro, så vi får satse og tro på at det låter like bra som det ser ut
    Honda Civic
    Audison Thesis

    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

    Comment


    • #3
      Håper de blir bra ja

      Vist man har 5.25 toms høytalere kontra 6.5 blir det bedre mellomtone i 5.25 da?
      www.mitsubishi-klubben.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by Mats View Post
        Håper de blir bra ja

        Vist man har 5.25 toms høytalere kontra 6.5 blir det bedre mellomtone i 5.25 da?
        5,25 toms midbassen vil nok ha litt bedre spredning, litt lengre opp i frekvens.
        Blir vel ikke riktig å si at det er bedre.

        Mvh
        Dag Johansen
        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

        Comment


        • #5
          hehe... skjønner.

          hva mener dere er en god kombinasjon da, i og med jeg skal ha de i de orginale festene. er orginalt 5.25 foran og 6.5 bak, men kan få 6.5 foran ved og bytte festene, syntes dere at jeg burde bytte?
          www.mitsubishi-klubben.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Mats View Post
            hehe... skjønner.

            hva mener dere er en god kombinasjon da, i og med jeg skal ha de i de orginale festene. er orginalt 5.25 foran og 6.5 bak, men kan få 6.5 foran ved og bytte festene, syntes dere at jeg burde bytte?
            Det er stor forskjell på 5,25 og 6,5 tom når det kommer til midbassgjengivelse, 6,5 tom flytter mer luft.
            5,25 tom er greit hvis man ikke har plass til større, men finnes det en mulighet for å bruke 6,5 tom så gjør man det.

            Mvh
            Dag Johansen
            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

            Comment


            • #7
              Ingen erfaringer med hertz selv egentlig, men virker som det meste som er laget der er bra

              Men kan absolutt anbefale å bytte feste plate om det er mulig, så du får 6,5"

              Er det ikke plass/mulighet.. gjør det alikevel :P
              Pioneer, Mb Q - Q-line og focal k2, min oppskrift på god lyd

              Comment


              • #8
                men da bytter jeg hvertfall slik at jeg kan ha 6.5

                stijoh har noen nissepriser til meg så jeg får håpe jeg får råd til å få kjøpt noe før jul
                www.mitsubishi-klubben.no

                Comment


                • #9
                  Har fått lyttet endel til det nye energy komposettet nå og det lover veldig-veldig bra
                  Honda Civic
                  Audison Thesis

                  http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

                  Comment


                  • #10
                    det er bra. gjør meg litt sikrere på kjøp
                    www.mitsubishi-klubben.no

                    Comment

                    Working...
                    X