Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få sub og frontsett til å spille godt sammen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kom nettopp hjem fra en liten biltur. Jeg er ikke helt i mål med lyden ennå, det er helt sikkert. Etter jeg justerte tidligere i kveld syns jeg det blei ganske bra, men jeg testet ikke så mange forskjellige låter. Nå spilte jeg en helt annen type musikk, og det var ikke bra i det hele tatt.

    Det funker bra med type musikk som for eksempel hip-hop med mye dyp og tung bass. Men hvis jeg drar i gang noe trance med Armin eller Tiesto og den typen musikk hvor punchen ligger litt høyere i frekvensområdet så blir det faktisk dårligere bass med sub enn å spille med bare frontsett uten sub.

    Comment


    • #17
      bruker du hip-hop for å stille inn? ville brukt noe helt annet enn både hip-hop og trance
      /// BIS

      Comment


      • #18
        Originally posted by BaardI View Post
        bruker du hip-hop for å stille inn? ville brukt noe helt annet enn både hip-hop og trance
        Okei.. jeg vet ikke hva som er best jeg...Har brukt den musikken jeg hører mest på, som jeg kjenner godt, trodde det var det beste? Det er blant annet hip-hop og trance ja, og Pink Floyd, Ryan Adams, Ray LaMontagne, Sophie Zelmani, Dido, for å nevne noen..

        Men jeg tror jeg har fått det til ganske bra nå, endelig. Det var litt tilfeldig at jeg traff riktig egentlig. Jeg skulle bare for moro skyld teste hvordan lyden blei hvis jeg plotta inn helt motsatte avstander til høyttalerne, altså med lenger avstand til frontsettet enn suben. Skulle tro det var noe riv ruskende galt et eller annet sted, for det blei mye bedre med en gang faktisk, merkelig nok. Etter litt lytting og finjustering så landet frontsettet på nesten to meter lenger unna enn suben, det vil si at suben har en delay på nesten 6 ms. Hvordan er det mulig at dette låter best?

        Comment


        • #19
          Originally posted by mrmozz View Post
          Okei.. jeg vet ikke hva som er best jeg...Har brukt den musikken jeg hører mest på, som jeg kjenner godt, trodde det var det beste? Det er blant annet hip-hop og trance ja, og Pink Floyd, Ryan Adams, Ray LaMontagne, Sophie Zelmani, Dido, for å nevne noen..
          Min mening er jo som du er inne på, nemlig at jeg driter jo i hvordan Berlevåg mannskor og Mozart høres ut på mitt anlegg, når jeg hører på topp 20 musikk, RnB og Trance... Om du får Pink Floyd og Dido til å låte som du vil på DITT stereoanlegg, og DET er musikken du hører på, så må jo det være hele poenget, eller? Viktigste i mine øyne er at musikkfilene du da stiller inn til og lytter på bør være av god kvalitet (FLAC, WAV o.l.)

          Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg har forskjellige lagrede programmer alt ettersom hva slags musikk jeg hører på, et til akustisk musikk, et konkurranse-oppsett, et til RnB, et til trance/dance osv.
          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

          Comment


          • #20
            Originally posted by kalosturbo View Post
            Min mening er jo som du er inne på, nemlig at jeg driter jo i hvordan Berlevåg mannskor og Mozart høres ut på mitt anlegg, når jeg hører på topp 20 musikk, RnB og Trance... Om du får Pink Floyd og Dido til å låte som du vil på DITT stereoanlegg, og DET er musikken du hører på, så må jo det være hele poenget, eller? Viktigste i mine øyne er at musikkfilene du da stiller inn til og lytter på bør være av god kvalitet (FLAC, WAV o.l.)

            Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg har forskjellige lagrede programmer alt ettersom hva slags musikk jeg hører på, et til akustisk musikk, et konkurranse-oppsett, et til RnB, et til trance/dance osv.
            Hvordan programmer bruker du?
            Og hva er egentlig skikkelig kvalitet på musikk filer? 128 kbs 192 kbs ???
            2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

            Comment


            • #21
              Originally posted by kalosturbo View Post
              Min mening er jo som du er inne på, nemlig at jeg driter jo i hvordan Berlevåg mannskor og Mozart høres ut på mitt anlegg, når jeg hører på topp 20 musikk, RnB og Trance... Om du får Pink Floyd og Dido til å låte som du vil på DITT stereoanlegg, og DET er musikken du hører på, så må jo det være hele poenget, eller? Viktigste i mine øyne er at musikkfilene du da stiller inn til og lytter på bør være av god kvalitet (FLAC, WAV o.l.)

              Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg har forskjellige lagrede programmer alt ettersom hva slags musikk jeg hører på, et til akustisk musikk, et konkurranse-oppsett, et til RnB, et til trance/dance osv.
              Jeg har 1 innstilling....
              Når den er riktig, så låter alt bra! Det er sånn et anlegg bør fungere om alt er som det skal....

              Ok, jeg har en lagring der jeg deler diskantene og mellomtonene litt brattere, sånn for å ikke ødelegge noe når man skal skru opp VELDIG, men den består av eksakt samme delefilterinnstilling ellers, samme tidskomp og eq som når bilen er på konkurranse i glættlyd .
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment

              Working...
              X