Announcement

Collapse
No announcement yet.

bærturkobling av annlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bærturkobling av annlegg

    hvor mange ohm spiller forsterker om sub er koblet slik? og er det bra for forsterker evt.?

    hver spole er 4 ohm..
    Attached Files

  • #2
    Hvordan forsterker er det snakk om og hvilken belastning vil du kjøre forsterkeren i ?
    Mvh
    Lars Engen

    Comment


    • #3


      Comment


      • #4
        jeg lurer lit på detta jeg og,
        med lavere ohm blir det da mere watt som da=mere trøkk.

        Comment


        • #5
          Originally posted by froZZo View Post
          jeg lurer lit på detta jeg og,
          med lavere ohm blir det da mere watt som da=mere trøkk.
          Og somregel med mindre kontroll, men det er jo en balansegang hver og en må finne ut selv
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #6
            ok så med en thorsov forsterker på angitte 420rmswatt så bør en ikke ha altfor lav ohm.
            sorry for at jeg stjeler tråden galskap.

            Comment


            • #7
              No offence, men med en torshov sak, så har det veldig lite å si, in my opinion iallefall.
              Mvh
              Rolf Try Nygård

              Comment


              • #8
                en fordel når man spør etter ting :

                fortell oss hvilket utstyr det er...merke og modell og slike ting... gjør alt sååå mye enklere...

                -stig

                Comment


                • #9
                  monoblokka fra thorsov på 420 watt,
                  og re se10

                  det jeg tenkte om den forsterkern fra thorsov var at den kanskje ikke er så sterk som en sku tru.
                  men er det ikke sån at når forsterkern må ut med mere watt så må jo forsterkern kjøre på litt og da er vel ikke akkurat en forsterker til 1500kr det beste
                  Last edited by froZZo; 11-12-2007, 09:18.

                  Comment


                  • #10
                    sorry ass`......men RE se10 har jeg sjøl to av i min e32 og de sluker de 1500wrms som jeg gir de
                    har sett/hørt se10 bli brukt med 1500wrms pr.stk , så er nok slik at de stortrivst om du gir de mer enn de 600wrms(pr.stk.) de er oppgitt til å tåle
                    et alternativ er om du finner en brukt dynabel bf4501(?) som gir 1200w @1ohm, slike kan du finne brukt til ca.1500,- , eller man kan finne kraftigere, og da vil du nok sparke litt liv i se10, kommer litt an på kassa, men tåler nok fint 1.5kw i bassrefleks.
                    ---ser du hvor enklere det er å forklare når man vet hva det er snakk om :P

                    og da gjenstår det bare for "galskap" å opplyse oss da

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by sfh View Post
                      sorry ass`......men RE se10 har jeg sjøl to av i min e32 og de sluker de 1500wrms som jeg gir de
                      har sett/hørt se10 bli brukt med 1500wrms pr.stk , så er nok slik at de stortrivst om du gir de mer enn de 600wrms(pr.stk.) de er oppgitt til å tåle
                      et alternativ er om du finner en brukt dynabel bf4501(?) som gir 1200w @1ohm, slike kan du finne brukt til ca.1500,- , eller man kan finne kraftigere, og da vil du nok sparke litt liv i se10, kommer litt an på kassa, men tåler nok fint 1.5kw i bassrefleks.
                      ---ser du hvor enklere det er å forklare når man vet hva det er snakk om :P

                      og da gjenstår det bare for "galskap" å opplyse oss da
                      ja ser det,
                      men nå skal jeg handle meg ny forsterker etter jul,
                      har du en forsterker i tankene til meg.
                      ca 3000kr

                      Comment


                      • #12
                        jeg bruker usamps xt4000d på to se10, noe som funker oki og er ikke altfor dyr. men vil du ha mer ut av subbene kan du finne noe brukt som er rundt 2kw...men husk at det medfører stort strømforbruk...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by sfh View Post
                          jeg bruker usamps xt4000d på to se10, noe som funker oki og er ikke altfor dyr. men vil du ha mer ut av subbene kan du finne noe brukt som er rundt 2kw...men husk at det medfører stort strømforbruk...
                          takk for alle rådene.
                          skal skrive de ned og se hva jeg gjør
                          ps: har bare en subb jeg.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg ville ha vurdert den nye Hertz Energy monoblokka som kommer i januar. Mye kraft og den ser meget meget bra ut.
                            Mvh
                            Lars Engen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by froZZo View Post
                              takk for alle rådene.
                              skal skrive de ned og se hva jeg gjør
                              ps: har bare en subb jeg.
                              jepp..veit det , så aner ikke hvorfor jeg tasta som om du hadde to :S hehe..
                              men spiller igrunnen ingen trille uansett når det er snakk om monoblokk

                              Comment

                              Working...
                              X