Announcement

Collapse
No announcement yet.

remote bass control

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • remote bass control

    vurderer å kjøpe meg remote bass control.
    noen som har erfaringer med dette om det er verdt å skaffe seg, evt hvor jeg kan kjøpe dette?

  • #2
    Min mening bare tull. så sant du får justert noe på spilleren din
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Tror jeg hadde brukt pengene på noe annet om ikke dette er noe du har savnet veldig i ditt oppsett
      never enough!

      Comment


      • #4
        koster vel ikke så mye. tenkte at man kansje bare skulle ha prøvd det og.
        men kunne heller tenkt meg noen høytaelere i hattehylla

        Comment


        • #5
          Verre og verre...
          1996 Ford Mondeo "Gold Edition"
          Pioneer * Seas Lotus * Audison * Dali * Silent Coat * Stinger * Bassworx

          Hjemme: Hegel, System Audio, Rega, ClearAudio, Nordost, Harman/Kardon, Dali, Abrahamsen

          Comment


          • #6
            Har hatt egen basskontroll på forrige forsterker, veldig kjekt. Da kan man stille bassen uten å se ned (heeey - trafikksikkerhet!).
            /// BIS

            Comment


            • #7
              trenger du justere bassen så ofte? Prøv heller å bruk EQ slik at bassområdet spiller relativt flatt. Da vil det være mye mer riktig bassnivå på de fleste melodier uten at du skal trenge å justere om nivået.

              Comment


              • #8
                Alt er avhengig av hva personen ønsker og spiller. Er det et stort og dyrt anlegg - få for guds skyld bort bass-control.
                Har du et kurant anlegg, med mye forskjellig musikk, så er bass-control'en artig og veldig fin å ha.
                /// BIS

                Comment


                • #9
                  Originally posted by thereup View Post
                  koster vel ikke så mye. tenkte at man kansje bare skulle ha prøvd det og.
                  men kunne heller tenkt meg noen høytaelere i hattehylla
                  Da er det bare å selge subene da, så får du råd til hattehyllehøyttalere

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by cossiemk1 View Post
                    Da er det bare å selge subene da, så får du råd til hattehyllehøyttalere
                    selge subbene? har nok råd til hattehyllehøyttalere

                    Comment


                    • #11
                      tipper det han mener er at det ikke er nødvendig med høytalere i hattehylla

                      Bruk heller pengene på ett bedre frontsett. Er iallefall min mening.

                      Comment


                      • #12
                        hva med litt mer diskat bak i bilen da?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by thereup View Post
                          hva med litt mer diskat bak i bilen da?
                          Poenget med det?

                          Man sitter jo forran, og menneskeører er ment for å høre best lyder som kommer forfra.

                          Greit nok, er du ute etter at det skal spille høyest mulig i ett sammensurium av ufokuserte lyder i fra alle kanter så kan du slenge i noe greier bak.

                          Men er du ute etter god lyd (som gjerne også spiller minst like høyt om du koster litt ekstra på det) anbefaler jeg på det sterkeste ett bra frontsett med god montering

                          Comment


                          • #14
                            Det er jo heller ikke alltid man vil at en sub skal slå for fult, eller slå i det heletatt. Uten å miste bassen på de andre høyttalerne i bilen. Så en RBC vil jo ha sin hensikt på dette området.

                            Comment


                            • #15
                              De fleste spillerene har egen subutgang, med justering av nivå.
                              Gjør samme nytta
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                              Comment

                              Working...
                              X