Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling av stereo!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kobling av stereo!?!

    Hei, lurer litt på hvordan jeg skal koble anlegget, ettersom jeg nå skal oppgradere til kondensator og 2-forsterkere.....
    Lurer mest på om man kobler strømmen bare gjennom kondensator og rett til forsterker, eller kjører 2-strømkabler, der den ene går til kondensatoren og en til en fordelingsblok, og fra kondensatoren til fordelingsblokken igjen, for så å gå til forsterkeren!?

    Kan en slik tilkobling fungere, eller/og hva burde jeg endre?
    Om det har noe å si, så skal forsterkeren stå 1m fra batteriet!
    Har laget en enkel tegning i paint for å vise min tenkte kobling!


    Blir ikke skikkelig klok på den koblingen, har prøvd å finne ut hva andre har gjort, men synes at mange gjør litt forskjellig,mht. fordelignsbokser ol.!
    Så please kom med litt hjelp/tips til en amatør!!!

  • #2
    For å gjøre det enklere kan du jo hoppe over kondensatoren, blir med ett litt mer oversiktlig da

    BTW: Ser jo riktig ut dette her, med mindre jeg blingser på noe. Tross alt vært på jobb i dag
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      ja, vet det hadde gjort det enklere, men har en kondensator liggende...så jeg tenkte at jeg like godt kunne bruke den!

      Comment


      • #4
        Ser bra ut, men du har glemt å jorde batteriet!

        Og ja, kondis er ut ;D
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          hehe, ja det tok jeg litt for gitt da....
          Men tusen takk for hjelpen!
          Last edited by mrj; 10-12-2007, 17:37.

          Comment


          • #6
            Hmm, hvilken forsterker og sub'er er det?

            For du kunne jo parallelkoblet sub'ene, og drevet ampen i mono, for å få mer effekt, om du er slik ein db-gut.

            EDIT: Det med batteriet og jording var en spøk btw, mangla bare en smilie der så jeg
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • #7
              [QUOTE=neptyr;21956]Hmm, hvilken forsterker og sub'er er det?

              For du kunne jo parallelkoblet sub'ene, og drevet ampen i mono, for å få mer effekt, om du er slik ein db-gut.

              Har den minste RF monoblock, P3001! Ettersom jeg har en mr2 og har tenkt meg 2stk RF P1 8"/Inf. REF850, så tror jeg ikke jeg gidder å paralellkoble subbene. Jeg er ikke ute etter noe vibratorkasser..

              Lurer litt på om det går greit at subbene er vinklet rett opp, ettersom det vil spare meg for plass!? Er egentlig også litt skeptisk til å montere subbene slik at de spiller rett i korsryggen.
              (de skal stå montert bak setene)

              Hvilke av de 2 subbene vil dere anbefalle? ser at RF subben er ganske mer tungdrevet enn infinity subben.....RF 85db/Inf. 91db!!?????
              Kassene de skal spille i blir ca.10liters lukket.
              Videre har jeg en RF P5002, som skal drive et par Kappa perfect 5.1!

              Comment


              • #8
                Jeg vil tatt en titt på SWS 8".

                Tar nok veldig mye mindre plass enn både RF og infinity.
                Mvh
                Rolf Try Nygård

                Comment


                • #9
                  nja, P1 er anbefalt på 6ltr og inf. 10....

                  Comment

                  Working...
                  X