Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minimum ohm på amp i kun små porsjoner ved full guff?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Minimum ohm på amp i kun små porsjoner ved full guff?

    Noken som har opplevd at monoblock skrur seg av/protecter seg selv ved feks en amp (som feks eine min) som har standard opplysning om amp at den har:

    400w i 4ohm
    600w i 2ohm

    og funnet specs på nettet at den utgjør 900w i 1ohm.. (som ikke står på pakken)

    prøvde siste alternativet her en gang og guffa på,på ett par 10" og forsterkeren slo seg av etter en liten stund, ingen serlig varmegang fra forsterker. men lurte på om det pleier å være normalt at ampen slår seg av ved en slik belastning etter en liten periode? målte ikkje volten akkurat der og da pga eg kjørte bilen...men kunne jo hende at den hadde problemer med å sluke strøm akkurat der og da..selv med org blybatteri 50kvm kabler.
    Ellers gikk det heilt fint med vanlig spilling + litt til etter det..
    Snakk om en h/k ca1500m heter forsterkeren.

    Hadde en dbdrag amp en gang og den er stabil ned til 0.5ohm men gjelder vell kanskje i kun små porsjoner?
    Den blei aldri testa i 0.5ohm da men i 1ohm og oppover bare. så har ikkje erfaringer enda ang den.


    om du har noe teori om dette temaet så sleng ut 8-)
    Last edited by Terranoise; 19-05-2012, 04:14.

  • #2
    H/K CA1500 ja, kunne tenke meg det var den.
    Anbefales ikke å laste den ned i 1ohm, selv forhandlere og H/K sin tekniske support anbefaler og la vær....

    Tok livet av min med last i 2ohm, hørt om flere som har tatt livet av sine med 2-4 ohms last også.
    Og der har alt vært etter boka,ingen merkelige volt drops eller noe.
    Forsterkeren er rett og slett ikke god i det hele tatt.


    Rett meg om noen har gode erfaringer med denne, men jeg har det IKKE!
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #3
      Okei, men da lar eg vær med 1ohms last , bruker den bare i 2 og 4 ohm ellers.

      ellers har det ikkje vert noen problemer enda med denne. regna bare med den ikkje likte 1ohms last i over lengre tid hehe.. er ganske greit fornøgd med denne ampen ,leverer greit med power sånn sett,og er ganske fin liten størrelse på, men vurderer å teste noe nytt også.
      Last edited by Terranoise; 19-05-2012, 04:33.

      Comment

      Working...
      X