Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jeg drive 2 DD 3518 med min amp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan jeg drive 2 DD 3518 med min amp?

    Som tittel sier, har jeg lyst til åkjøpe to nye elementer. Min utgave av atomic 5000.1 gir 5000w rms i 1ohm i henhold til spes. (og det er underrated iflg mange på smd forumet...)
    Bassene er 2x2ohm, dvs jeg kan gi forsterkeren enten 2ohm last, ELLER 0.5ohm? Stemmer dette? Isåfall tåler min kjære atomic det? Merk: en annen utgave at ampen gir 5kw i .5ohm og bare 2.5kw rms i 1ohm.

    Litt forvirrende? Ja det er to utgaver av den jævelen. Poenget er: must Get moar bass! Not sure if not power. Og vær grei å ikke kom med masse spam i retur om dynamo etc, det er ikke hva jeg spør om.
    never enough!

  • #2
    Come on! Ingen som har noen synspunkter?
    never enough!

    Comment


    • #3
      Kjør på!... i 2 ohm!
      Drit i tallene, du kommer til å få så foroversveis at hatten passer!
      God forsterker og knall-elementer.
      Har du plass til riktig kasse skal jeg love deg at du ikke vil savne effekt!

      Mvh
      Dag Johansen
      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

      Comment


      • #4
        Det var akkurat det svaret jeg trengte. Kan alltids skaffe mer effekt på sikt. Er inne på tanken om å bygge større kasse enn specs fra DD sier, for å prøve å kompensere litt for middels power. Jeg har nok plass ja. Pajero varebil!
        Noen tips rundt volum og portstørrelse?
        http://www.dynabel.no/Shop/Product/D...-20-ohm/DD1895
        never enough!

        Comment


        • #5
          2kw bør være nok til og få skikkelig liv i de.
          Trenger ikke og overdrive med power, så lenge kassa er tipp topp.

          Når det er kasse forslag, er Dag mannen (viste du vell sikkert?)
          PWK Designs kan du også søke opp og ta en titt på.
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            Du er vel sikkert klar over det, men sier det for sikkerhets skyld, det hjelper ikke å ha forsterker som gir 5000w hvis du ikke har dynamo og batterier som holder følge

            Comment


            • #7
              Originally posted by bass-freek View Post
              Det var akkurat det svaret jeg trengte. Kan alltids skaffe mer effekt på sikt. Er inne på tanken om å bygge større kasse enn specs fra DD sier, for å prøve å kompensere litt for middels power. Jeg har nok plass ja. Pajero varebil!
              Noen tips rundt volum og portstørrelse?
              http://www.dynabel.no/Shop/Product/D...-20-ohm/DD1895
              Sånn jeg leser parametrene på 3518 gjør det ingenting med stoooor kasse...
              Får du til 250 liter per element, 500 liter til sammen?

              Mvh
              Dag Johansen
              "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

              Comment


              • #8
                Disse trenger snart mer plass enn ett badekar

                Comment


                • #9
                  Et badekar tar ca 400 liter. hehe


                  mvh kim

                  Comment


                  • #10
                    18" skal ha mye plass. Men 250liter / sub er vel litt overkill? Jeg bygde en 170l kasse for min og det var nærme maks anbefaling fra produsent.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Dammed View Post
                      18" skal ha mye plass. Men 250liter / sub er vel litt overkill? Jeg bygde en 170l kasse for min og det var nærme maks anbefaling fra produsent.
                      DD 3518 har relativt høy Q-verdi, større enn normal kasse vil da føre til mer linjær frekvensrespons og bedre transientrespons.

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment


                      • #12
                        500liter? Ikke noe problem!
                        Jeg ønsker å bygge med følgende maks-mål: b100 x h80 x d75cm. Det skulle gi ca 502 l innvendig volum, med 22mm plater og 33mm i baffelen. Må videre trekke fra elementer og litt for avstivning.
                        never enough!

                        Comment

                        Working...
                        X