Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradering

    Har anlegg med 2 forsterkere fra før (dem driver front settet og 2 sub bak)
    Har planer om å bygge ut med 1 forsterker til for å driver bak elementer(, samt montere inn JBL MS8 (fikk den av en kompis billig)

    Har ikke flere tilkoblingspunkter på batteriet, har heller ikke plass i torpedoveggen (vil ikke borre nytt hull om det ikke er nødvendig)

    Ønsker da å legge til distribusjonsblokk før den ene eksisterende forsterkeren for å få strøm til nye forsterkeren og DSP'en.

    Går det greit? Må jeg legge på noen sikringer etter distribusjonsblokka og nye enheter, eller trenger jeg bare å oppgradere eksisterende (som er ved batteriet) Den er nå på 100AMP (Forsterkeren er RF T400.2)

    MS8 trenger vel 25A, men den forsterkeren trur jeg er på 60A.

    På forhånd takk

  • #2
    Første spørsmål er vel hvorfor du vil ha høyttalere bak? (man snur ikke ryggen til en konsert)
    Hvor tykk er strømkabelen er vel andre spørsmål som bør stilles.

    Comment


    • #3
      Bilen er en Forester, og sliter med å få til fyldig lyd bak meg. Det blir på en måte for høy diskant foran og bassen er vanskelig å få til å spille "perfekt" for å fylle hele lydbildet (den er montert i reserve hjulbrønnen med ca 10% vinkling mot bakluka)

      Så jeg har tenkt å montere inn sett med T142 i dørene bak og par diskanter T1 som "skyter" fram.

      Fra batteriet så går det ca 10cm med 1 AWG kabel som splittes i en sikrings/distro blokk til 2 x 4 AWG som går til forsterkere som er montert under fram setene.

      Jeg har nok 4AWG kabel igjen, men det er ikke plass i torpedoveggen. Så jeg har tenkt å splitte under det ene fører settet.
      Jeg trenger vel sikringer i og med at jeg splitter fra 1 4AWG til 3 4AWG

      Comment


      • #4
        Så har du 1AWG (0/1AWG?) eller 4AWG fra batteri?, forstod ikke helt den.

        Om det er en 4AWG som så blir splittet opp så burde den definitivt oppgraderes til større allerede med det du har fra før, kan være der problemet med lyden kommer fra.

        Comment


        • #5
          Det er ikke suben baki som skal fylle lydbildet da, den skal bare spille opp til maks 80hz, resten er det frontsettet som skal spille. Klarer ikke frontsettet dette, så er det der du må bytte, og ikke begynne å styre med høyttalere baki, da får du feil lydbilde

          Comment

          Working...
          X