Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt batteri til Celica m/forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt batteri til Celica m/forsterker

    Hei

    Da jeg nå har investert i anlegg trenger jeg nå nytt batteri. Jeg har en Celica 2000-modell, og skal drive en Audison SRx3-forsterker, samt sub og 2 fronthøyttalere. Hvilken batteri vil folk anbefale for å få maks ut av anlegget?

    På forhånd takk til de som svarer!



  • #2
    Odessey PC1200 funker fint i bilen din. Du må lage til nytt feste bare.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Vi har XS Power D1200 AGM batteri på lager i Bergen:

      http://lydibilen.no/batterier/xs-power-d1200

      Dette kan bestilles i nettbutikken og hentes på lageret vårt dersom du ønsker det.
      Mvh
      Torje Hop
      Hop Audio - www.lydibilen.no
      LIB, XS Power

      Comment


      • #4
        Du skal kunne få plass til et XS D3400 foran, og kanskje et Odyssey 1700 hvis du skal oppgradere bilstereoen senere.
        Mvh. Damir

        Comment


        • #5
          Husk på at det er dynamoen som lager strømmen, og batteriet som lagrer.

          Stor dynamo har du?
          Runar E. Olsen ~ Moderator
          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

          Comment


          • #6
            Ja, men batteriet er blitt utladet et par ganger og er blitt litt tregt ved tenning. Enda en grunn til å bytte batteri 8-)

            Dynamoen skal være stor nok for drift av dette, men skal få undersøkt det nærmere.

            Comment


            • #7
              Mechman lager dynamo til vår bil hvis du finner ut at du trenger større. Mail jeg fikk fra dem:

              For your car we have a large case conversion unit in 220a. This is a bolt-in
              unit, 120a @ 800rpm, 220a+ by 1800rpm, excellent cooling, high capacity
              rectifier, premium NTN bearings, matched high output stator and rotor
              combination and billet drive pulley. $549 + shipping, 2-year warranty.

              Frakt er $88 til Norge.
              Mvh. Damir

              Comment


              • #8
                Vil det være behov/anbefalt å skaffe ny dynamo?

                Comment


                • #9
                  Nei er ikke behov for det hvis du kun bruker en Audison SRx3. Jeg har tidligere hatt ca like mye effekt forbruk fra bilstereo på org dynamo og det går helt fint.

                  Men nytt batteri er lurt, og jeg anbefaler at du skaffer det største du får plass til foran. Jeg tok litt mål av batteribrønnen vår og et D3400 skal få plass, men da kan du ikke bruke den plastholderen under batteriet.
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg skaffet meg et XS Power D1200 AGM batteri. Dette fungerte utmerket og forbedret tenning kraftig. Siste delen av monteringen av anlegget gjøres i helgen, og jeg gleder meg!

                    Comment


                    • #11
                      Er det kanskje noen som kan svare meg hvor mange signalsett jeg trenger for dette anlegget? Ble litt surr når jeg så i instruksjonsboken.

                      Comment


                      • #12
                        Er det signalkabler du meiner? Legg opp 3 so har du iallefall nok. Eg har ikkje sjekka tråden, so eg veit ikkje kor mange du trenger, men er surt å demontere interiøret for å legge fleire signalkaler ved ein oppgradering seinare.

                        Comment


                        • #13
                          Det er til en Audison 3-kanalsforsterker til front og sub. Har foreløpig trukket 1 par signalkabel, men i instruksjonen har de en løsning der det går signalkabel fra spiller til sub input OG front input. Er dette riktig? Er grønn på dette området her... =P

                          Comment


                          • #14
                            Jo fleire signalkabler jo fleire justeringamuligheiter har du.
                            Du kan bruke 1 og splitte denne, men da kan du ikkje justere subnivået ifra spiller. Med splitting av signalet, blir og signalnivået lågare.
                            Med ditt oppsett bør du bruke 2 signalledninger.
                            Kan det bli oppgraderinger av anlegget seinare, er det like greit å dra 3 signalledninger med ein gang. Slipper da å demontere interiøret enda ein gang.

                            Comment


                            • #15
                              hvilken cd spiller bruker du?
                              Mvh. Damir

                              Comment

                              Working...
                              X