Announcement

Collapse
No announcement yet.

bygge anlegg i peugot 405

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bygge anlegg i peugot 405

    noen som har prøvd dette? kan få en veldig billig og må jo bygge stereo. og da lurer jeg på om noen har noe info om disse bilene... hvilke høytaler størrelser passer i de orginale hullene osv... generellt kjekk info for stereo bygging i sånne biler. hvis det er noe jeg må se opp for med det orginale ledningsnettet, problemer med støy. dere skjønner sikkert hva jeg mener.
    www.bilradiosenteret.no

  • #2
    Min far har en 405. Kan sikkert sjekke for deg, men blir ikke før søndag. Men jeg TROR det går et 6,5" komponentsett i den bilen
    Mvh Tony Bardalen
    [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

    Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

    Comment


    • #3
      det hadde vært fint. ser også på den jeg kan få tak i at det er plass til høytalere på dashbordet men det virker som det bare er på phase1. hvis far din har plass der også kan du godt se etter hva som passer der å.
      6.5" hadde jo vært meget bra da jeg har et soundstream van gogh komp sett i den størrelsen liggende.
      www.bilradiosenteret.no

      Comment


      • #4
        Er nok plass til en diskant der serru...
        Mvh Tony Bardalen
        [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

        Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

        Comment


        • #5
          ok. ikke noe mer? hadde vært kult med en 4" eller en 3.5" eller noe.
          www.bilradiosenteret.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by dan View Post
            ok. ikke noe mer? hadde vært kult med en 4" eller en 3.5" eller noe.
            4" Coax hadde vært kos det....
            Mvh Tony Bardalen
            [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

            Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

            Comment


            • #7
              Originally posted by AudioCore View Post
              4" Coax hadde vært kos det....
              det hadde vært meget bra. tenkte litt på å ha mellomtone der også diskant i a-stolpen. og 6.5"toms midbass i døra. hadde vært genialt trur jeg.
              www.bilradiosenteret.no

              Comment


              • #8
                Hvor mye kunne du tenkt deg å legge i et sånt sett da?
                Mvh Tony Bardalen
                [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

                Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

                Comment


                • #9
                  da hadde det vel passet fint med et hertz hsk163 sett c",) men du hadde vel helst sett et morel sett tony?.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by golfnos View Post
                    da hadde det vel passet fint med et hertz hsk163 sett c",) men du hadde vel helst sett et morel sett tony?.
                    Hehe. Det Hertz-settet låter bra (det lille jeg har hørt), men har ikke nok erfaring med det merket generelt så vil derfor ikke anbefale noe jeg ikke kjenner
                    Mvh Tony Bardalen
                    [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

                    Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by AudioCore View Post
                      Hvor mye kunne du tenkt deg å legge i et sånt sett da?
                      hadde tenkt å spikke sammen noe av det jeg har. har et 6.5" kompsett og et 4" kompsett. hvis jeg deler det aktivt så kan jeg forhåpentligvis få det til å funke sammen. skal bare ha et par diskanter trur jeg. veit ikke hvordan det vil funke med to par liksom. men hvis det ikke funker så må jeg jo legge litt penger i det og da er det hertz,morel eller focal som blir kjøpt. har ikke lagt så mye tanke i det enda p.g.a. at jeg har alt det andre.
                      www.bilradiosenteret.no

                      Comment


                      • #12
                        Kan absolutt bli spennende
                        Mvh Tony Bardalen
                        [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

                        Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by AudioCore View Post
                          Kan absolutt bli spennende
                          jeg håper det. det viktige er at det låter pent. driver å tenker litt på bassere også. tenkte på to eller fire 8" bygd inn så all lyden går går inn i skiluka mellom setene. liksom ei tett kasse rundt elementene med elementene forover i luka også vegger rundt kassa så det blir tett mellom seteryggen bagasjen. det må jo bli sånn passelig greit.
                          www.bilradiosenteret.no

                          Comment


                          • #14
                            Montere riktig og justere det riktig, viktige ting å huske på!

                            Hva slags komponenter skal du ha i bilen din da?
                            Mvh Tony Bardalen
                            [Installasjon av bilstereo, navigasjon og handsfree]

                            Morel - Sinfoni - JL Audio - Resonant Engineering - US Amps - Alpine - Kinetik

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by AudioCore View Post
                              Montere riktig og justere det riktig, viktige ting å huske på!

                              Hva slags komponenter skal du ha i bilen din da?
                              jeg veit. blir nok brukt mest tid på det. gjør alt skikkelig med en gang jeg. hater at ting er halvgjort og ligger å slenger.


                              har en pioneer deh p65bt cd spiller, soundstream og mb quart frontsett som med stor sansynlighet skal kombineres foran, har tenkt litt på RE Audio RE8 eller hva de heter. koster 398 pr. stk. på morel.no ihvertfall. også har jeg en DynaBel forsterker som visstnok yter 4x70w men det veit jeg ikke om er sant da jeg har kjøpt den brukt. den skal nok byttes ut uansett da jeg må ha ny forsterker til subbere uansett. sikler da litt på Us amps, Audison eller Soundstream. kabler er ikke sikkert i det hele tatt. det blir vel det som er lettest å få tak i når byggingen begynner. blir uansett skikkelige kabler i riktig dimensjon. også demping da. det er ikke veldig planlagt enda men installbay har mye fint.
                              www.bilradiosenteret.no

                              Comment

                              Working...
                              X