Announcement

Collapse
No announcement yet.

3veis front sett..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3veis front sett..

    etter mye att og fram har jeg funnet ut at jeg har plass til 8"ere i dørene fremme med maks dybde på 15cm. og da droppe basselementer noen andre steder i bilen. vil det funke med feks en form for hertz 8" i døren og hl70 og en diskant? eller blir det for stort hopp fra 8" til 3,5"har kun plass til 3,5" hvis jeg skal kjøre mellomtone og 3veis i dørene..
    eller noe annet forslag.
    kan jo også ha 6,5" i dørene og diskant og feks 1 stk 8" et annet sted. vil ha en del trøkk i tilleg til god lyd.

  • #2
    Jeg holder på å sette inn HV 200, HL 70 og ML 280 i min bil. Tror nok det vil fungerer bra, selv om det beste er å ha så stort membranareal på mellomtonen som mulig. Så ideelt sett hadde nok HV 100 vært en bedre løsning om du ikke vil dele 8"ern så høyt.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Hvor mye skal herren legge i dette?

      3,5" burde du kunne klare å dele ned til 200hz-ish, og 8" opp til dette
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

      Comment


      • #4
        vil legge i det ca så mye som en form for streit 8" koster og en hl70. la oss si ca 4000kr maks da.. og da bruker eg seas reference diskanter som eg har.

        Comment


        • #5
          En løsning med 3,5" mellomtone og 8" midbass burde kunne funke meget bra
          Bare om å gjøre å velge elementer som passer bra til det...
          Men klarer du ikke å få plass til en 4"?

          Comment


          • #6
            er mest sansynlig ikke mulig med større enn 3,5" pga det skal monteres i luft utak. vil ikke støpe eller lage huller i interiøret, men hvist det går med 4" har du noen forslag til elementer?

            Comment


            • #7
              som installbay sa.. hv100 (hertz) f.eks
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

              Comment


              • #8
                Hertz anbefaler ikke deling under 200Hz på HL 70, men vi har flere eksempler på at det går veldig fint å dele de ned i ca 160Hz uten problemer.
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  hvorfor ikkr tenke på hybrid audio? spørs da på hva det får koste...
                  Ken André Høgden
                  www.powersound.no
                  CDT - Celestra - Phoenix Gold - Climax - Newsound - Whitehooker
                  !!Nettshoppen Powersound!!

                  Comment


                  • #10
                    jeg liker veldig godt kombinasjonen av seas reference og focal 3w2 mellomtonene. De er nok en klasse overt hertz sine mellomtoner vil jeg tro.
                    Disse kan fint deles til 180hz uten problemer. Erik andre deler de vel på 140!
                    Prosjekt SQ Audi A3

                    Comment


                    • #11
                      Vil det fungere med feks en earthqake sws8 og mellomtone? Eller bør jeg gå for en 8tomme midt bass?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by hc_tk View Post
                        focal 3w2 mellomtonene. De er nok en klasse overt hertz sine mellomtoner vil jeg tro
                        Det skulle bare mangle når du ser prisforskjellen..... nesten 300% prisforskjell
                        Mvh
                        Pål Andréas Bryng
                        Bilstereosenteret.no
                        Vi forhandler bl.a.:
                        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                        Følg oss på Facebook
                        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by InstallBay View Post
                          Det skulle bare mangle når du ser prisforskjellen..... nesten 300% prisforskjell
                          var litt beskjeden i uttalelsen min fordi jeg aldri har hørt dem.. så aner ikke hvordan de er, men jeg vet at 3w2ene er gode!
                          Prosjekt SQ Audi A3

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by mx_power View Post
                            Vil det fungere med feks en earthqake sws8 og mellomtone? Eller bør jeg gå for en 8tomme midt bass?
                            Jeg har selv brukt SWS6 for midbass, det fungerte ikke helt bra, mye fordi dørene hadde alt for stort volum og jeg ikke hadde subsonic som gikk høyt nok i frekvens. SWS har aluminiumsmembraner, noe som gjør at de kan spille ganske høyt opp i frekvens, men problemet er at dørene har alt for stort volum og SWS er beregnet til å stå i veldig små kasser og kun spille bass.
                            Mvh
                            Pål Andréas Bryng
                            Bilstereosenteret.no
                            Vi forhandler bl.a.:
                            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                            Følg oss på Facebook
                            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mx_power View Post
                              Vil det fungere med feks en earthqake sws8 og mellomtone? Eller bør jeg gå for en 8tomme midt bass?
                              du vil nok mangle en del mellomtone med bare 8" midbass.. Men vet ikke om swsene spiller pent opp til 200hz.. Er mye annet snacks å velge i da..
                              Prosjekt SQ Audi A3

                              Comment

                              Working...
                              X