Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om kasse til MOFO 122x!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål om kasse til MOFO 122x!

    Hei! Har kikket mye rundt på forskjellige forum i håp om å få hjelp, men valgte nå å registrere meg her for å få svar på mine spørsmål.

    Saken er at jeg skal lage en ny portet kasse til min Power Acoustik MOFO 122x. Anbefalt volum for portet kasse til dette elementet er 2 cubic feet, dvs 57 liter. Samme plass står det at en port på 4" x 12", regner med at dette er i tommer, som vil si 10 x 30 cm? Dette skal gi en tuning på 36,8 hz.. På denne siden står det også at målet for kassen er inkludert port og "subwoofer displacement".

    1) Trenger sårt tips om mål på kassen!
    2) Hvor stort er volumet på denne subwooferen (subwoofer displacement)? (volumet av magnet som står inn i kassen)
    3) Porten skal som sagt være 10 x 30 cm. Betyr dette at jeg kan bruke en 4 toms aeroport som er 30 cm dyp, eller betyr det at porten skal være 10 cm brei og 30 cm høy?

    Håper noen kan hjelpe meg litt her!

    Her er link til siden jeg fant informasjonen om noen vil ta en nermere titt: http://www.poweracoustik.com/pa2006/...bs/MOFOXv2.pdf
    Hovedenhet: Kenwood KDC-MP745U, Front: Polk Audio db401, Bak: Polk Audio db691, Sub: Power Acoustik MOFO-122x og SA-8 v.2, Forsterkere: Power Acoustik BAMF-4000D, Polk Audio D4000.4 og Hifonics BRZ1200.1D

  • #2
    64 visninger, og INGEN som kan hjelpe meg her? Hadde vert supert om noen kunne tatt en titt på linken!
    Hovedenhet: Kenwood KDC-MP745U, Front: Polk Audio db401, Bak: Polk Audio db691, Sub: Power Acoustik MOFO-122x og SA-8 v.2, Forsterkere: Power Acoustik BAMF-4000D, Polk Audio D4000.4 og Hifonics BRZ1200.1D

    Comment


    • #3
      2 cu feet er anbefalt som portet kasse med 4" 30cm lang port. Dvs ca 57 liter. Når de skriver at det er inkludert bass og port vil jeg tro du må legge til et par liter som bass og port opptar..

      Dybden på bassen spiller jo litt inn på hvor dyp kassen må være, så regner du bredde og høyde ut fra dette.

      Mvh

      Comment


      • #4
        Takker for svar da legger jeg bare til noen liter og gir opp å finne ut hvor mye volum selve subben tar. Skjønner fortsatt ikke helt det med porten. Er det beregnet å bruke sånn 4 toms aeroport som går 30 cm inn i kassen, eller lage en egen vegg inne i kassen som port med en bredde på 10 cm (4") og høyde på 30 cm (12")? Hvis jeg bygger kassen 40 cm dyp, vil dette holde?
        Hovedenhet: Kenwood KDC-MP745U, Front: Polk Audio db401, Bak: Polk Audio db691, Sub: Power Acoustik MOFO-122x og SA-8 v.2, Forsterkere: Power Acoustik BAMF-4000D, Polk Audio D4000.4 og Hifonics BRZ1200.1D

        Comment


        • #5
          http://www.the12volt.com/caraudio/boxcalcs.asp#por

          Kom over en fin side med formler, og fikk svar på det meste jeg lurer på et siste spørsmål:
          Har det noe å si hvor dyp jeg bygger kassen? Hvis jeg har et bassrefleksrør som er 30 cm dypt og kassen er 40 cm dyp, har dette noe å si hvis jeg bruker samme kassevolum?
          Hovedenhet: Kenwood KDC-MP745U, Front: Polk Audio db401, Bak: Polk Audio db691, Sub: Power Acoustik MOFO-122x og SA-8 v.2, Forsterkere: Power Acoustik BAMF-4000D, Polk Audio D4000.4 og Hifonics BRZ1200.1D

          Comment


          • #6
            Kommer litt an på hvor stor porten er men i ditt tilfelle så funker det nok :-)
            Tor Martin Ølberg
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Takker for svar
              Hovedenhet: Kenwood KDC-MP745U, Front: Polk Audio db401, Bak: Polk Audio db691, Sub: Power Acoustik MOFO-122x og SA-8 v.2, Forsterkere: Power Acoustik BAMF-4000D, Polk Audio D4000.4 og Hifonics BRZ1200.1D

              Comment


              • #8
                Det vil nok fungere helt fint ja.. En port på 4"*30cm ville hatt større areal en en 4" bassport

                Comment

                Working...
                X