Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fence audio 4-kanaler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fence audio 4-kanaler

    Før det hagler inn linker til alternative forsterkere og kommentarer på den bedritne kvaliteten til Fence,
    vil jeg nevne at denne havnet i mine hender for et par år siden grunnet netthandel.no-berserk med 2 i promille.

    Jeg er heller ikke ute etter noen palleplass i DB-konkurranse, det er JEG som skal høre musikken, ikke de utenfor bilen.

    Code:
    Fence Audio RSA5400 4/3/2 kanaler
    1000w max :bw:
    2x20A Sikring
    4x75w   RMS  @4 ohm
    2x250w RMS  @2ohm
    (Etter hva jeg kan huske)
    Nå dukket den opp blant rotet av bilstereo i boden, og tenkte den da må kunne brukes til noe fornuftig i min lille Peugeot 306..

    Noen erfaringer med denne blant "små" system?
    Tenkte å koble den på et par Power Acoustik 360w 6x9 høytallere baki siden headuniten sliter litt med dem, evt. også frontene på 120w.
    Leker også med tanken å koble den i 2+1, en liten 8"/10" sub. Trenger ikke være rare greiene.

    Ifølge oppgitt effekt burde dette ikke være noe problem?

  • #2
    null problem fint og kjøre det men tenkte du da og kjøre front og bak på samme 2 kanlene da eller? går det men får jo ikke justert noe på front og rear også er det ikke noe gunstig og ha 6x9 og sub
    spiller: pioneer p88
    front: Hertz MLK 165
    sub: polk sr104 x2
    forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

    Comment


    • #3
      Originally posted by petteraldo View Post
      null problem fint og kjøre det men tenkte du da og kjøre front og bak på samme 2 kanlene da eller? går det men får jo ikke justert noe på front og rear også er det ikke noe gunstig og ha 6x9 og sub
      Om jeg skulle kjøre front og bak på forsterkeren (uten sub) regner jeg med å bruke alle 4 kanalene.
      Ettersom forrige eier maltrakterte hattehylla med å presse 2 6x9'ere nedi ser jeg meg nødt å beholde dem der for å slippe noen større operasjoner.. Er liksom over min periode med å bevege taket ved hjelp av bass, men føler jeg mangler "det lille ekstra". Har også vurdert en under-setet aktiv sub, men konkluderte med å heller i såfall bygge en slim-kasse selv i bagasjen med en 8" slik at barnevogna fremdeles får plass der.
      Tanken bak (mega-prosjektet) var å bruke det jeg allerede har liggende for å gjøre det litt bedre om ikke annet.

      Comment


      • #4
        Jeg ville ha koblet kanal 1 og 2 til frontene, og kanal 3 og 4 til Power Acousticene som du deler på 80-120hz med LPF. Da får du lyden forfra, endel ekstra bass, tar minst mulig plass, bruker bare ting du allerede har og får "riktigst" mulig lydbilde

        Comment


        • #5
          Originally posted by epifant View Post
          Jeg ville ha koblet kanal 1 og 2 til frontene, og kanal 3 og 4 til Power Acousticene som du deler på 80-120hz med LPF. Da får du lyden forfra, endel ekstra bass, tar minst mulig plass, bruker bare ting du allerede har og får "riktigst" mulig lydbilde
          Takk for meget konstruktivt svar!

          Comment

          Working...
          X