Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lydkvalitet når man overfører lyd via bluetooth fra mobil til spiller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lydkvalitet når man overfører lyd via bluetooth fra mobil til spiller

    Er på tide å bytte ut originalspilleren i den nye bruksbilen min nå, så har sett litt på denne spilleren. Er avhengig av bluetooth til handsfree så må ha dette. Jeg bare lurer på hvordan lydkvaliteten blir når man overfører lyden over bluetooth fra mobil til spilleren? Er snakk om å bruke Spotify, så CD-kvalitet er det jo ikke uansett. Noen som har erfaring med dette? Hvordan blir lydkvaliteten sammenlignet med AUX, og hva med signalet? (at bluetooth'en ikke detter ut og lignende)

  • #2
    Originally posted by Dynamic View Post
    Er på tide å bytte ut originalspilleren i den nye bruksbilen min nå, så har sett litt på denne spilleren. Er avhengig av bluetooth til handsfree så må ha dette. Jeg bare lurer på hvordan lydkvaliteten blir når man overfører lyden over bluetooth fra mobil til spilleren? Er snakk om å bruke Spotify, så CD-kvalitet er det jo ikke uansett. Noen som har erfaring med dette? Hvordan blir lydkvaliteten sammenlignet med AUX, og hva med signalet? (at bluetooth'en ikke detter ut og lignende)
    Har ikke testet akkurat den spilleren, men med min Pioneer Avic F20BT og Alpine ICS-X8 er det ikke noe problem med hverken lydkvalitet eller rekkevidde. Synes deriot at BT på min Pioneer LX85 reciever hjemme, ikke låter så bra som i bilen. Noe forskjell er det helt sikkert på de forskjellige A2DP løsningene, men det er bra nok for de aller fleste.

    Lydkvaliteten er helt glimrende, men det avhenger av hvilken telefon man bruker. Med iPhone 3GS og 4 er det bra lyd, men testet med en eller annen liten HTC og det låt ille dårlig.

    BT-audio er bedre enn sitt rykte..
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #3
      Takk for godt svar Joakim, da blir det å bruke BT. Ang. spiller så synes jeg det er mye å velge mellom. Jeg skal ha noe til en rimelig pris og ikke noe high-end greier. Jeg trenger i grunn bare BT (handsfree med ekstern mic og støtte for musikk-streaming), 2 RCA utganger, AUX og mulighet til å justere HPF/LPF (dette har jeg problemer med å se om flere spillere støtter dog). Minnekortplass, fjernkontroll, iPod-støtte og lignende har jeg ikke bruk for, og så vidt jeg ser så er det slike ting, i tillegg til bedre display og litt fancy funksjoner som skiller de billige og de dyrere - har jeg rett eller er det noe jeg overser?

      Jeg heller veldig mot Pioneer DEH-4400BT, da jeg har hatt Pioneer tidligere og er veldig fornøyd med det - i tillegg er det den rimeligste av BT-spillerene. Har også hatt en stor Alpine 2DIN spiller med touchscreen og lignende, så kunne godt tenkt meg Alpine igjen også. I tillegg til Pioneer-spilleren har jeg tittet på følgende:
      Alpine CDE-133BT
      Clarion CZ-501E
      Sony MEX-BT2900


      Noen som har erfaringer eller innspill? Har alle disse mulighet til å justere LPF/HPF?

      Comment


      • #4
        Gå opp ett hakk til DEH-6400BT. En mye finere spiller til 300 kr mer bare. Den har tre linjeutganger, SD kortleser og Mixtrax, som er genialt for å lage sømløse overganger mellom sangene.

        http://bilstereosenteret.no/product_...oducts_id=1576
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • #5
          Ser ut som det blir 6400-spilleren i stedet ja, da jeg fant ut at 4400 ikke har HPF. Det Mixtrax-greiene hørtes bare utrolig irriterende ut - blinkende discolys på spilleren? Går ut i fra at man kan slå av dette? Noen som har innspill når det gjelder de andre spillerene fra Alpine, Clarion og Sony mot Pioneer'en?

          Lurer også på om noen her har erfaringer med denne subwooferen (med forsterker)? Er som sagt på jakt etter noe billig, og forventer ikke det grommeste for penga heller. Driver med drifting, som koster massemasse penger - og da har jeg ikke mange kr til overs for bilstereo i nærheten av sånn mange her inne har...

          Comment

          Working...
          X