Announcement

Collapse
No announcement yet.

dynamo og batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • dynamo og batteri

    Hei folkens =)

    Jeg har noen spm ang dynamo og batteri,ossen oppsett burde jeg ha på dette?
    spiller jo ræva detta anlegge,så noe mere power må jeg ha men usikker på hva jeg skal. nå er det-

    Rf t4000-1bd med Rf 10f kondis
    Rf 1000-4bd
    fusion johna lomu 6,5 komp sett framme
    Rf t2 5,5 komp sett i bakdørene
    har for øyeblikke en stroker 15dvc som subb,blitt bytta ut med 2x12 t2d subber.

  • #2
    Vel, nå er det jo sånn at RF ikke gir så mye for pengene lenger, så det kunne jo vært en idè å sett seg om etter noe annet kanskje?? Er det trykket fra sub du ikke er fornøyd med nå? eller er det lyden generelt? Kan jo være at du skulle hatt noen til å se over alle koblinger og innstillinger, og kanskje finjustert litt for deg?
    Men ja, du kan med fordel bytte ut kondensatoren med et bra batteri, og en dynamo med litt kraft, men det blir vanskelig å foreslå noe konkret når vi ikke vet hvilken bil det er snakk om

    Comment


    • #3
      jepp sant det power t2 sette spiller mye dårligere og styggere en fusion sette mitt,har sett etter andre typer subber og lurer veldig på ground zero GZNW15SPL eller kicker l7. så det er det ikke ikke stilt noe skikkelig inn enda,men sliter med lading og strøm til forsterkere. det er i en opel astra kombi cupe,har 50m2 kabler alle veier,big 3 er oppgradert. så lurer egentlig på hva som holder av batteri har sett på 2 stk odyssey pc2150 bak og 1 odyssey pc1500 framme. trengs det oppgradering av dynamo eller holder dette??

      Comment


      • #4
        Tror ikke du trenger 2 stk av de batteriene baki, det holder nok med et. Dynamoen din er vel heller ikke mer enn 80A, så da sier det seg igrunn selv at den sliter med å levere. Var jeg deg ville jeg glatt droppet å tenke noe mere på kicker, og heller se litt mot Digital Designs feks

        Comment


        • #5
          Tviler sterkt på at det er merkevalget som gjør at stereoen din ikke spiller som forventet, er nokk mer brukeren som kanskje ikke har gjort ting rett? :P

          Du bor jo i Telemark så hvorfor ikke ta deg en tur innom Judys bilstereo og spør om hjelp? så handler du batterier, basskasse etc der som takk for hjelpen?

          Comment


          • #6
            ja jeg håper jo det er noe jeg har drite meg ut på og ikke at det er stereoen som er dårlig,for detta burde jo spille kanske greit. men om rockford ikke er noe bra lenger,hva er det jeg kan se på da?? f sette i bakdørene kommer jeg til å bytte ut rf t25,5 sett og subben vil jeg også ha ny,men forsterker som jeg har koster såpass mye at di burde jo klare det meste jeg har plass til i denna bilen uten å rive ut bakseter. tar gjærne imot forslag og råd for jeg er ikke noe flink med detta.

            stianuno- jepp er innom å sjekker ut sida hans nå =)

            Comment


            • #7
              Rockford er ikke mitt førstevalg, men det er ikke så dårlig som "rockford-haterne" skal ha det til, er vel noe overpriset og slikt men bør da kunne spille bra det hvis du monterer og justerer anlegget på riktig måte som jeg sa tidligere, få noen som er erfarne til å se over stereoen din så blir det sikkert bra det der

              Comment

              Working...
              X