Announcement

Collapse
No announcement yet.

Linking av forsterkere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Linking av forsterkere

    Har i dag byttet min SPL Dynamics D9 mot 2 stk Dynabel BF8501 og trenger litt hjelp her

    Skal bruke disse to forsterkerene på en subwoofer med dobble 1 Ohm's spoler (DD9518)
    Men er overhode ikke sikker på hva jeg skal gjøre her.

    Disse forsterkerene har jo Master/Slave konfigurasjon, så da vet enn i hvertfall at den ene skal stå på master og andre på slave Men hva med resten ?

    Noen som har linket sammen disse i en 2 Ohm's konfigurasjon på en sub før ?

    Han jeg byttet med har kun brukt de enkelthvis i hver sin bil og aldri linket de sammen, så han visste det ikke helt sikkert han heller.

    På forhånd takk for hjelpen
    1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

  • #2
    Ingen som har linket sammen 2 stk dynaBel BF8501 her ?
    1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

    Comment


    • #3
      Hei. kan jo alltids ringe dynabel


      mvh kim

      Comment


      • #4
        Skal dette brukes til musikk el db drag?

        http://www.bilstereoforumet.no/showt...117#post189117
        Last edited by Judys Bilstereo; 28-02-2012, 16:43.
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

        Comment


        • #5
          Originally posted by kimafro View Post
          Hei. kan jo alltids ringe dynabel


          mvh kim
          Det går jo an da, men gjorde regning med at det var noen her på forumet som hadde gjort dette

          Originally posted by Judys Bilstereo View Post
          Skal dette brukes til musikk el db drag?

          http://www.bilstereoforumet.no/showt...117#post189117
          Skal brukes kun til musikk

          Skal mate subben med 9900W RMS i 2 Ohm kun av og til, men liker og ha det tilgjengelig når det behøves
          1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

          Comment


          • #6
            jeg har linket to amper før og anbefaler det IKKE om man skal bruke det til musikk.. selv tok jeg rotta på en LIB 5kw med å linke.

            en kompis av meg har tatt rotta på 2stk 8KW Ground Zero med å linke de pluss at det har nettop blitt snakka om en dynaBel som har klikka av samme grunn.

            i mitt tilfelle gikk det galt på lavt volum så det er ikke nødvendigvis at det går galt på full styrke.
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

            Comment


            • #7



              Har linket mange forsterkere opp igjennom årenens løp og aldri hatt noen problemer med det i det hele tatt, men kan jo være jeg har vært heldig selvfølgelig.
              Mvh
              Ole Heen

              Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

              Comment


              • #8
                Jeg vet han som reparerer forstereren på Ice ikke er spes. glad i linking da det veldig ofte går galt....kjør heller en forsterker på hver spole da..
                Last edited by Judys Bilstereo; 28-02-2012, 19:52.
                Ole Petter Holelien
                Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Øivind Sandvik View Post
                  jeg har linket to amper før og anbefaler det IKKE om man skal bruke det til musikk.. selv tok jeg rotta på en LIB 5kw med å linke.

                  en kompis av meg har tatt rotta på 2stk 8KW Ground Zero med å linke de pluss at det har nettop blitt snakka om en dynaBel som har klikka av samme grunn.

                  i mitt tilfelle gikk det galt på lavt volum så det er ikke nødvendigvis at det går galt på full styrke.
                  Er jo fryktelig kjedelig når det ender slik da, må jo være meget dårlig kvalitet på enkelte forsterkere i såfall. De må jo passe på og gi kundene beskjed om at de ikke er og anbefale til annet enn til konkurransebruk da.
                  Det står jo ikke på noen forsterker manualer at det ikke fungerer fint til vanlig musikk bruk. Går jo ikke an og selge noe som ikke tåler påkjenningen de er oppgitt til og tåle
                  Men takk for opplysningen

                  Originally posted by Heen Audio View Post



                  Har linket mange forsterkere opp igjennom årenens løp og aldri hatt noen problemer med det i det hele tatt, men kan jo være jeg har vært heldig selvfølgelig.
                  Takker så mye for hjelpen

                  Originally posted by Judys Bilstereo View Post
                  Jeg vet han som reparerer forstereren på Ice ikke er spes. glad i linking da det veldig ofte går galt....kjør heller en forsterker på hver spole da..
                  Og kjøre en forsterker til hver spole er i hvertfall ikke bra, har prøvd det 2 ganger og det har kostet meg 30 lapper
                  1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                  Comment


                  • #10
                    Takker så mye for all hjelp og info som har kommet her, men tror jeg kvitter meg de forsterkerene da
                    Får heller kjøpe et stk skikkelig monster som tåler og bli brukt
                    1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                    Comment


                    • #11
                      Hadde du ikke et monster i d9 da?
                      Ellers så finnes jo nyeste versjonen av M12 som et alternativ med mer effekt også.
                      Mvh
                      J. Holm
                      www.b2audio.com
                      http://facebook.com/b2audio

                      Comment


                      • #12
                        Ingen problem å kjøre en forsterker per spole, bare få det justert korrekt så funker det like bra som en forsterker på to spoler.
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har kjørt med linkede forsterkere 12-14 år nå uten problemer men dette er noen Oldschool forsterkere fra RF da...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by B2 Audio View Post
                            Hadde du ikke et monster i d9 da?
                            Ellers så finnes jo nyeste versjonen av M12 som et alternativ med mer effekt også.
                            Jo, D9'en er en kjempeforsterker. Leverte 4200W i 2 Ohm på 14V den. Har alltid likt SPL Dynamics og har hatt over 15 forsterkere derfra
                            Men har hatt lyst til og prøve disse dynabelene en god stund også Så var veldig glad når jeg fikk byttet til meg 2 stk
                            Skal kjøpe meg en M12 MKII etterhvert, men den koster flesk så den må det spares til først !!!

                            Originally posted by Hifonic View Post
                            Ingen problem å kjøre en forsterker per spole, bare få det justert korrekt så funker det like bra som en forsterker på to spoler.
                            Skal i teorien fungere greit det og gjør det en stund i praksis også. Jeg har brukt oscilloskop og alt sammen når jeg har brukt 1 forsterker til hver spole

                            Jeg vet bare at jeg anbefaler ikke GZPA 1.4000D til noen, makan.........
                            Case closed fra min side.
                            1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                            Comment


                            • #15
                              Da har de stått og spilt i 10 min og de funker kanonbra
                              Tok en test burp her nå: 149.7dB og skal nok klare litt til
                              1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                              Comment

                              Working...
                              X