Announcement

Collapse
No announcement yet.

subber og kabler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • subber og kabler

    heisann..

    er ny på forumet her og har noen spørsmål jeg håper jeg får svar på

    jeg holder på og planlegge annlegget i bilen min som er en gammel pick up.

    Skal ha focal frontsett og mcintosh spiller, det er bestemt å spiller kjøpt så det kan ikke fravikes.

    men så skal jeg ha 1stk 8" sub\bass eller 2-3stk 6,5" sub\basser for å få det lille ekstra, er det noen som har forslag til hvilken merke jeg bør gå for?? og en begrunnelse for hvorfor.

    har tenkt å bruke focal eller genesis 4 kanaler til og drive dette med.. andre forslag?? og begrunnelse..

    og sist men ikke minst, er det mulig og få kjøpt signalkabler i "spesial" lengder?? i og med 5 meter blir 2,5 meter for langt, har ikke lyst og ha så mye ledning for mye..

    hvilke type kabler bør en velge? dimensjoner på høytaler,sub, strøm og diverse


    Mvh
    Frank
    1946 Chevy rod prosjekt.. Mcintosh, Focal
    have fun, play loud and clear!!

    Home Audio- Electrocompaniet, B&W, Nordost

  • #2
    Kva slags plass har du til basskasse(r) i bilen?
    Kor lang signalkabel skal du ha? Kan være greit å dra ein ledning ifra spiller til der du skal ha forsterker for å sjekke. Blir fort litt lengre enn du tenker deg.

    Eg sjekke berre 1 bilstereobutikk, der var det lengder op 0,75m, 2 m, 2,5m og 5 meters lengde på signalkablene.

    Eg rekner med at forsterkeren skal dra komponentsettet framme + sub. Kva slags prisklasse tenkte du på?
    Har du tenkt på kva slags komponentsett du skal ha framme?

    Comment


    • #3
      Originally posted by todleif View Post
      Kva slags plass har du til basskasse(r) i bilen?
      Kor lang signalkabel skal du ha? Kan være greit å dra ein ledning ifra spiller til der du skal ha forsterker for å sjekke. Blir fort litt lengre enn du tenker deg.

      Eg sjekke berre 1 bilstereobutikk, der var det lengder op 0,75m, 2 m, 2,5m og 5 meters lengde på signalkablene.

      Eg rekner med at forsterkeren skal dra komponentsettet framme + sub. Kva slags prisklasse tenkte du på?
      Har du tenkt på kva slags komponentsett du skal ha framme?
      Eg har 60-70 liter ca så skal vær mer en nok plass.. til så små element.
      aha, jeg sjekka en plass der var det bare 1 og 5m lengder.

      forsterkeren skal drive komponentsett og sub ja,.
      frontsett blir FOCAL 165VR eller FOCAL 165KR hadde jeg tenkt..
      pris er ikke så nøye bare det blir bra :-)
      1946 Chevy rod prosjekt.. Mcintosh, Focal
      have fun, play loud and clear!!

      Home Audio- Electrocompaniet, B&W, Nordost

      Comment


      • #4
        Her er signalkablene eg kikte på http://www.judysbilstereo.no/kabler-...kabel/2-kanals
        Finnes og som 4-kanals http://www.judysbilstereo.no/kabler-...kabel/4-kanals

        Med kassevolumet du har muligheit for, so skal det antagligt fungere med 4 basselement.

        Mosconiforsterkere skal vel og fungere bra.

        Comment

        Working...
        X