Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av 6.5" compo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefaling av 6.5" compo

    Har et spørsmål fra en vennine av meg som akkurat har greid og ta livet av høyttalerene sine.
    Hun har velgt seg ut 3 nye sett og har et maksbudsjett på 3000,-
    Hun bruker en Dynabel BF1502 - http://www.dynabel.no/Shop/Product/d...sterker/BF1502

    Magnat Selection 216 Reference - http://www.magnat.de/index.php?id=3540&L=1

    Alpine SPR-60C - http://www.alpine-electronics.no/p/P...kers36/spr-60c

    Audio System Helon 165 - http://www.audiosystem-europe.com/helE.html

    Magnat og Alpine settet er standard 4 Ohm mens Audio System er 2 Ohm

    Jeg har lyst til og høre deres mening her

    Kom gjerne med andre anbefalinger til maks 3000,-

    På forhånd takk for hjelpen
    Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
    Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

  • #2
    Har et nesten nytt Rockford komponent sett som går billig, husker ikke hva det heter, er iallfall i power serien og kostet 3100


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment


    • #3
      Da har jeg notert meg det Rockford Fosgate T1652s settet ditt robin1379
      Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
      Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

      Comment


      • #4
        Alle disse 3 settene er jo knallgode. Finnes vel strengt talt ikke så mye annet som spiller finere og råere i denne prisklassen. Audio System Helon 165 er jo uten tvil det som trøkker mest av disse, men det er du jo selvsagt klar over. Men det passer jo veldig godt sammen med den dynabel forsterkeren også da.
        Magnat settet er rett og slett bang for the money. Disse er bedre en mange sett jeg har testet i prisklassen 4-6 tusen. Her får enn mye for pengene på alle måter. Disse hadde jo lett forsvart en pris 5.000,-
        Alpine levere jo alltid varene sine og type-r er en fin allround høyttaler, men er litt tungdrevne. men knall på rock & roll
        Dette er mine meninger
        Blir sikkert ikke feil uansett dette her da
        1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

        Comment


        • #5
          Focal 165V30 er et funn til prisen http://bilstereosenteret.no/product_...products_id=67


          Jeg har også et demobrukt Pioneer PRS sett liggende. Nytt koster det 4500,-. Kan få det for 2500,-.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
            Focal 165V30 er et funn til prisen http://bilstereosenteret.no/product_...products_id=67


            Jeg har også et demobrukt Pioneer PRS sett liggende. Nytt koster det 4500,-. Kan få det for 2500,-.
            Takker for det
            Da er disse også notert ned på listen.
            Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
            Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

            Comment


            • #7
              Noen som vet frekvensresponsen på Audio System Helon 165 SPL / Gladen Audio SQL 165 ?
              Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
              Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

              Comment


              • #8
                Originally posted by Sound Quality View Post
                Noen som vet frekvensresponsen på Audio System Helon 165 SPL / Gladen Audio SQL 165 ?
                Vil uansett si deg veldig lite, monteringa "føkker" opp den kurven uansett. Hvor stor kassa midtbasserne får, hvordan diskanten blir reflektert som en pingpongball mellom rutene, hvordan kupeen er osv osv.
                Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Sound Quality View Post
                  Noen som vet frekvensresponsen på Audio System Helon 165 SPL / Gladen Audio SQL 165 ?
                  Visst du må vite det så ser de slik ut:


                  1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

                  Comment


                  • #10
                    Det kommer jo helt an på hva din vennine har lyst på, mye trøkk eller fin lys eller pose og sekk?

                    Mye bra man får fra utlandet også hvis det er aktuelt, som Infinity Kappa Perfect 6.1 til 2200kr med frakt og moms: http://www.sonicelectronix.com/item_...rfect-6.1.html

                    Disse har jeg hatt lenge i bilen og de er geniale, har sammenligna dem med Focal settet som ble nevnt lengre oppe og jeg syns Infinity lager finere lyd, Focal har litt skarp diskant syns jeg. Men det er selvsagt en smak sak.

                    Av de som blir nevnt her så hadde jeg gått for Pioneer PRS høyttalerne, sist jeg hørte dem så lagde de ganske bra lyd og til den prisen så er det et bra kjøp.
                    Mvh. Damir

                    Comment


                    • #11
                      Infinity Kappa Perfect har en knallgod lyd i seg, dog bare prøvd 5.25.
                      Men bra lyd overall
                      ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                      Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ugn View Post
                        Vil uansett si deg veldig lite, monteringa "føkker" opp den kurven uansett. Hvor stor kassa midtbasserne får, hvordan diskanten blir reflektert som en pingpongball mellom rutene, hvordan kupeen er osv osv.
                        Det er jeg klar over, men ikke beate

                        Originally posted by Didrik Desibel View Post
                        Visst du må vite det så ser de slik ut:


                        Takker så mye

                        Originally posted by Dammed View Post
                        Det kommer jo helt an på hva din vennine har lyst på, mye trøkk eller fin lys eller pose og sekk?

                        Mye bra man får fra utlandet også hvis det er aktuelt, som Infinity Kappa Perfect 6.1 til 2200kr med frakt og moms: http://www.sonicelectronix.com/item_...rfect-6.1.html

                        Disse har jeg hatt lenge i bilen og de er geniale, har sammenligna dem med Focal settet som ble nevnt lengre oppe og jeg syns Infinity lager finere lyd, Focal har litt skarp diskant syns jeg. Men det er selvsagt en smak sak.

                        Av de som blir nevnt her så hadde jeg gått for Pioneer PRS høyttalerne, sist jeg hørte dem så lagde de ganske bra lyd og til den prisen så er det et bra kjøp.
                        Hun var ute etter noe som det var godt med trøkk i midbassen på
                        Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                        Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

                        Comment


                        • #13
                          Da har hun fått kjøpt seg et brukt sett med Audio System Helon 165-4 og hun har nå også lyst på en kraftigere forsterker enn den dynabel bf1502'en hun har nå. Så nå bytter vi tema her og trenger nå forsterker forslag til det nye komponetsettet
                          Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                          Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Sound Quality View Post
                            Da har hun fått kjøpt seg et brukt sett med Audio System Helon 165-4 og hun har nå også lyst på en kraftigere forsterker enn den dynabel bf1502'en hun har nå. Så nå bytter vi tema her og trenger nå forsterker forslag til det nye komponetsettet
                            Denne f.eks..
                            Gladen-Audio-XL-275c2
                            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Joakim View Post
                              Denne f.eks..
                              Gladen-Audio-XL-275c2
                              Den der må jo være perfekt Joakim
                              Takker så mye, skal få henne til og kjøpe en slik
                              Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                              Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

                              Comment

                              Working...
                              X