Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montere frontsett i 04' Mondeo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montere frontsett i 04' Mondeo

    Heisann.

    Kom endelig i gang med bilen i går, og fikk gjort det meste i løpet av en dag. To gode kompiser og et skikkelig verksted gjorde susen :-)

    Det vi ikke fikk inn i bilen var mellomtonene i dørene. Har et sett hertz mlk2 som skulle erstatte de originale 6x8 høytalerne. Ole Petter hos Judys hadde lagd overganger til meg. Et par med 6,5" ringer, og et par med "ringer" i 6x8 med hull til 6,5" høytalere. Alt er lagd i 19mm MDF.

    Da vi forsøkte montere dem med 6x8 ringene, så bygde elementet for dypt, slik at det tok i ruta. Når vi prøvde å montere 6,5" ringene over der igjen, så bygde høytalerne såpass ut at dørtrekket traff elementet..

    Lurer derfor på om det finnes adaptere som gjør at man faktisk får inn elementene i døra? Med unntak av noen festeplater til bagasjen er dette det eneste som gjenstår før anlegget er komplett..
    Ford Mondeo '04
    B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

  • #2
    Edit: Et sett med Mille1600. Diskantene er montert og spiller veldig fint :-)
    Ford Mondeo '04
    B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

    Comment


    • #3
      vet du hvor mye som skal til før du får klaring til ruta?

      evnt kjøpt deg en sånn plastikk adapter(som jeg har) på bilradiospes/bilstereosenteret osv selger.
      tynn plastikk (husker ikke tykkelsen)
      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
      Mvh
      Rune Kvaal

      Comment


      • #4
        Monteres de adapterne på de originale adapterne i bilen, eller skrus de rett i døra?

        Vi har ikke målt, men tror ikke en ring med 19mm MDF var så langt unna mål. Den gikk greit inn uten å treffe ruta med to..
        Ford Mondeo '04
        B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

        Comment


        • #5
          Kan jo bruke f eks 12mm spon/fineer eller tynnere å prøve deg fram der. Den plastikk saken ville blit for spinkel for deg uansett. hehe


          mvh kim

          Comment


          • #6
            Det som var tanken med å bestille MDF ringer i stedet for plastikkadapter, for å få skrudd det skikkelig fast i selve døren. Men har ikke tilgang til verktøy for treverk i det hele tatt. Derfor jeg har bestilt disse MDF ringene fra Judys Bilstereo.

            Har forsøkt å bestille et par med adapterringer fra bilstereosenteret nå. Disse bygger 6mm over de originale adapterne. Hvis jeg er heldig og det passer så kan jeg heller prøve så godt som mulig å dempe disse.

            Gleder meg til å prøve det ut. Nå har jeg et dempet bagasjerom med 2x12, samt diskanter i a-stolpene på egen forsterker. Men 4stk originale 6x8 høytalere på spilleren Stort forbedringspotensiale med andre ord.
            Ford Mondeo '04
            B2 Audio Mono - B2 Audio AC12 - Hertz MLK2 - Cadence Z4000 - Pioneer 7200SD

            Comment


            • #7
              du får lage prosjekt tråd
              morsomt å se hva andre fårtill i mondeon
              // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
              //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
              Mvh
              Rune Kvaal

              Comment

              Working...
              X