Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strøm problem?? eller forsterker??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strøm problem?? eller forsterker??

    Hei, jeg lurte på en ting

    noen ganger når jeg slår på anlegget så kan jeg spille på volum 15 å ha mye bass og andre ganger må jeg spille på 25 for å åpna det samme!?

    noen ganger når jeg spiller på for eks volum 15 så kommer kommer plutselig sinnsykt bass. akuratt som jeg skulle ha stilt opp gain`en.

    noen som kan vite hva det kan være??

    virker som at forsterkeren setter seg i ett (spare modus) når jeg spiller å slår seg inn når jeg får litt mer strøm?

    har kun ett orginal batteri og dynamo.

    forsterker: Rockford fosgate T3000.1BD

    Sub: Ground Zero 15XQ

    håper på noen tips



    Mvh Tony

  • #2
    En såpass stor forsterker på original elektronikk er litt meningsløst, og kan nok by på en del problemer. Jeg håper du i det minste har god kabling til forsterkeren, og spesielt en god jord!
    Dårlige kontakter kan også føre til lignende problemer, men det virker logisk at du har et strømproblem.

    Om du har råd ville en større dynamo og ett (eller flere) gode batterier gi et godt grunnlag for mye bass! Sammen med et godt dimensjonert kabelsystem.

    Comment


    • #3
      Originally posted by zxsonnyxz View Post
      En såpass stor forsterker på original elektronikk er litt meningsløst, og kan nok by på en del problemer. Jeg håper du i det minste har god kabling til forsterkeren, og spesielt en god jord!
      Dårlige kontakter kan også føre til lignende problemer, men det virker logisk at du har et strømproblem.

      Om du har råd ville en større dynamo og ett (eller flere) gode batterier gi et godt grunnlag for mye bass! Sammen med et godt dimensjonert kabelsystem.
      har 50kvm kabel til jord og pluss.

      batterier er neste kjøp og så dynamo, men bare lurer på om det er strøm som er problemet?

      Comment


      • #4
        Inkludert "the big 3"? Hvor og hvordan er forsterkeren jordet?
        Strøm er nok ganske sikkert ett problem, men det kan være andre ting også, slik som løse rca'er osv.

        Ene 3.5mm jack utgangen på pc'n min er sånn at lyden kan dette litt ut noen ganger og bli svak, trenger bare å såvidt røre ved den så fikser det seg. Så slike snikende problemer kan finnes selv om ting kjennes/ser helt fin ut.

        Er ikke bare sangene da?

        Comment


        • #5
          Du har ikke bare gain justert altfor høyt da? Slik at når forsterkeren først slår seg på, så blir det veldig høyt... Mange forsterkere slår seg "av" når de ikke får mer enn så å så mye signal inn.

          Comment

          Working...
          X